.

Beantwoord

extreme hoge kosten buiten bundel door ziggostoring

  • 22 April 2024
  • 1 reactie
  • 23 Bekeken

Hallo simyo, Vandaag heeft mijn zoon op de telefoon tiktok gekeken. Ik waarschuw altijd al goed dat dit op wifi moet, maar abrupt vandaag door een ziggo storing is zijn telefoon zonder zijn medeweten overgeschakeld naar 4g. Nu heeft heb ik een bundel van 12gb voor 10 euro maar komt er nu 138 euro bij aan extra kosten. Terwijl ik lees (lees het nu pas, nu het me gebeurd) dat bij 100 euro zijn simkaart al moet worden geblokeerd. Ik was, ook door mijn eigen stommiteit, er van uitgegaan dat het op het einde van zijn bundel gewoon klaar zou zijn... ik vindt dit wel abnormale kosten. Is hier wat aan te doen? 

Mvg Jelle

icon

Beste antwoord door Roeqajja 23 April 2024, 14:48

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @JelleAuke,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je een hoge rekening hebt gekregen vanwege internetverbruik buiten je bundel!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwingssms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100 aan kosten binnen een bepaalde tijd, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hierdoor hoger dan €100 oplopen.

Als je een Android telefoon hebt wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen, dat is misschien wel handig! Als je een iPhone hebt, dan wil ik je verwijzen naar dit topic. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen.

Ik kan het me voorstellen dat de kosten niet bewust zijn gemaakt in deze situatie. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reageer