.

Beantwoord

De simkaart van mijn zoon werkt niet

  • 21 March 2014
  • 6 reacties
  • 374 Bekeken

Badge
Hallo, de telefoon van mijn zoon geeft aan, geen datanetwerk dus kan niet bellen of gebeld worden. We hebben het kaartje in een andere telefoon geprobeerd maar ook daar doet ie het niet. Wifi werkt wel. Kunnen jullie mij helpen?
Groetjes Jolanda
icon

Beste antwoord door Ernst 24 March 2014, 12:04

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Simkaart geactiveerd?
Badge
Ja, want hij heeft het eerst wel gedaan
Hi Jolanda.

Heb je al de instellingen van  de simkaart gecontroleerd bij Mijn Simyo?
Dat zou ik eerst doen....

***********************
Datanetwerk gaat toch niet over bellen?
Maar over bijvoorbeeld internet, whatsapp bijvoorbeeld als geen wifi wordt gebruikt.

Het volgende gaat dus over instellingen voor mobiel internet. (Data)
Zo werkt het bijvoorbeeld bij samsung. (Android)

Controleer instellingen. (Meer instellingen)
En dan mobiele gegevens moet dan worden ingeschakeld. En roaming.

Schakel dit alleen in indien nodig (kosten!!)
Bij wifigebruik uit....

Groetjes,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Jolok73,

Je hebt je vraag ook in dit topic gesteld, waarna moderator Dries je wat vragen heeft gesteld om meer duidelijkheid te krijgen. Kun je die vragen beantwoorden?

Gaat het trouwens om het nummer waarmee je op het forum actief bent, of een andere? Dries vroeg je in dat geval een privébericht te sturen, maar heeft nog niets van je ontvangen :(

De aansluiting van het nummer waarmee je op het forum actief bent is op geen enkele manier geblokkeerd, maar die heb ik voor de zekerheid een reset gegeven. Als je die mobiel uit en aan kunt zetten, zou dat kunnen helpen.

RicoK en Friesian; dank voor het meedenken!
Badge
Ik krijg steeds de melding dat ik de simkaart moet plaatsen terwijl die er gewoon in zit. Heb een nieuwe aangevraagd en hoop dat dat het probleem oplost
Reputatie 2
Badge +6
Ik krijg steeds de melding dat ik de simkaart moet plaatsen terwijl die er gewoon in zit. Heb een nieuwe aangevraagd en hoop dat dat het probleem oplost

Hoi Jolok73,

Ik wil niet te voorbarig spreken, maar ik denk dat dat niet nodig is geweest. Het zou kunnen dat het probleem in de simkaart zit, maar het kan ook andere oorzaken hebben. Wat het eerste in mij opkomt is dat de telefoon niet simlockvrij is 😞 Als dat zo is, dan zal de nieuwe simkaart ook niet werken. Ik wil je dus sowieso vragen om de simkaart in een andere telefoon te plaatsen om te kijken of de simkaart het daar wel doet. Als dat zo is, dan weet je dus zeker dat het probleem in de telefoon zit en niet in de simkaart of het netwerk.

In dit topic geef je aan dat internet het wel doet. Dat zou dus inderdaad kunnen als dat over wifi gaat, maar dan niet met het mobiele netwerk. Ook bellen lukt niet?

Ik ben erg benieuwd naar je terugkoppeling 🙂

Reageer