.

Beantwoord

Buitenland kosten, hoe zit dit?

  • 6 December 2023
  • 2 reacties
  • 17 Bekeken

Hallo,

 

Op het moment zit ik in canada met een nederlandse SIM, ik heb een stagegesprek via de telefoon in nederland. 

Als het stagebedrijf mij belt via nederland naar mijn nederlandse sim in Canada, betaal ik dan extra kosten of uberhaupt kosten?

 

Dankjewel

Met vriendelijke groet,

icon

Beste antwoord door Groentjuh 6 December 2023, 23:25

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Als het stagebedrijf mij belt via nederland naar mijn nederlandse sim in Canada, betaal ik dan extra kosten of uberhaupt kosten?

Als je naar de buitenland tarievenpagina gaat en daar invult:

  • Prepaid of abonnement: Wat van toepassing is.
  • Ik ben in: Canada
  • Ik bel/sms naar: Nederland

Dan staat er onder "Tarieven binnen Canada (zone 2)” achter "Gebeld worden” de kosten, die jij betaald per minuut voor dat gesprek. Op het moment van plaatsen van dit bericht is dat € 1,271 per minuut.

Jouw stagebedrijf belt naar jouw nummer in Nederland en betaald dan ook de kosten voor bellen van waar dat bedrijf is naar Nederland. Omdat jij niet in Nederland bent (en jouw bellers dan ook niet kunnen weten) betaal jij de kosten voor het bellen vanuit Nederland naar waar jij je bevind. In dit geval dus Canada. Binnen Europa merk je daar tegenwoordig niets meer van door de Europese "Roam-like-Home”-regeling.

Helaas kost dit dus best veel. Mogelijk kun je misschien beter Teams/Skype/bellen via whatsapp of andere diensten via het internet gebruiken.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Carnavalvierder,

Bedankt voor je bericht.

Ik zie dat @Groentjuh je vraag heel mooi en duidelijk heeft beantwoord, super bedankt voor je hulp topper! Ik heb hier eigenlijk niks meer aan toe te voegen. Ik raad inderdaad ook aan om wellicht via Teams of een andere app te bellen in jouw geval.🙂

Mocht je toch vragen hebben dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer