.

Beantwoord

Buiten bundel tarief hoger dan europees maximum

  • 1 September 2014
  • 5 reacties
  • 404 Bekeken

Als ik in het buitenland ben is het europees maximum iets van 11 ct/min voor bellen en 7ct per sms. In nederland gaat het uit de bundel.
Echter, als mijn minuten op zijn gaat het bij simyo voor 0,31 ct/min of sms. Dat is toch zo krom als wat? Dan kan ik na mijn bundel dus goedkoper in het buitenland bellen dan binnen nederland?

Iemand die hier wat licht op kan werpen? Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Scotsman 1 September 2014, 17:30

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
De verklaring is deze: de tarieven voor roaming in andere EU landen zijn aan maxima gebonden, maar dat geldt niet voor binnenlands gebruik van een mobiel. Met andere woorden: binnen NL zijn de prijzen vrij. Net als buiten de EU trouwens...
De verklaring is deze: de tarieven voor roaming in andere EU landen zijn aan maxima gebonden, maar dat geldt niet voor binnenlands gebruik van een mobiel. Met andere woorden: binnen NL zijn de prijzen vrij. Net als buiten de EU trouwens...


Maar nederland is toch ook een EU land, dan zou dat toch ook binnen die wetgeving moeten vallen?
Badge
In Nederland kan simyo vragen wat ze willen... en in het buitenland niet.. ook ik denk dat smssen uit Rotterdam kostprijs technische goedkoper moet zijn dan uit Madrid... maar er zit vast een andere filosofie achter. .. wellicht klanten motiveren om toch maar die ruimere bundel te nemen? Of denk ik dan te slecht? 😉
Reputatie 7
Badge +9
Maar nederland is toch ook een EU land, dan zou dat toch ook binnen die wetgeving moeten vallen?

Nee zo werkt het niet. De EU regels betreffen alleen roaming in een ander EU land.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Pandemic, ik heb je topic verplaatst naar het "bellen" subforum. Zo kunnen andere forumleden je vraag beter vinden en nuttige informatie opdoen 🙂

Wat Scotsman aangeeft, klopt in dit geval 🙂 De internationale tarieven worden bepaald door de EU en de buitenbundelprijzen in Nederland door de providers zelf.

maar er zit vast een andere filosofie achter. .. wellicht klanten motiveren om toch maar die ruimere bundel te nemen? Of denk ik dan te slecht?


Wat Prosperot hier aangeeft klopt ook in zekere zin. Simyo koopt aan de hand van de bundelgrootte van de klant een hoeveelheid belminuten in bij KPN. Ga je hier overheen, dan moeten er nieuwe belminuten worden ingekocht, die duurder zijn. Daarom verschilt de prijs ook zo.

Heb je antwoord kregen op je vraag? 🙂

Reageer