Skip to main content
Beantwoord

bizar hoge belkosten

  • 21 July 2024
  • 2 reacties
  • 50 Bekeken

Ik heb in juni van dit jaar voor mn zoon een abonnement geregeld en vandaag wilde ik hem bellen maar zijn telefoon was afgesloten. Wat blijkt hij heeft bij zijn vader niet verbonden met wifi dus krijg ik ineens een rekening van 229 EUR. Dit is veroorzaakt van 16 tot en met 17 juli in 2uur tijd. Dit moet een vergissing zijn want het moet niet mogelijk zijn. Maar het blijkt wel mogelijk. Dit kan niet klantvriendelijkheid betekenen. 8.59 voor 59 MB terwijl je 5 euro voor 500 MB betaald. 

Graag wil ik snel met jullie tot een oplossing komen hoe dit te regelen want nu moeten we ineens voor 24 maanden abonnementsgelden afrekenen. Dat lijkt me onacceptabel en onredelijk voor een kind met een mobieltje

 

Met vriendelijke groeten 

Saskia van Duinen

2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Ik zou als eerste het dataplafond instellen, kost 50 cent per maand en gaat dan per de 1e van de volgende maand in, dan overkomt je dit geen 2e keer.

Het is geen vergissing, als het maandelijkse aan Mb's op is en je neemt geen maatregelen, gaat het 15 cent per MB kosten, dat kun je weten, hoort gewoon bij het contract. Bij Simyo gaat in dit geval niets fout.

Als je het bedrag niet in een keer kunt betalen kun je via de bekende kanalen contact opnemen met Simyo om een betalingsregeling te treffen of de reactie van een moderator hier op het forum afwachten.

Plaats een volgende keer geen telefoonnummer of andere privé-gegevens meer in je topic, het is een openbaar forum en wereldwijd voor iedereen zichtbaar.

Ik heb dit gemeld aan Simyo en het moderatieteam gaat het nummer vandaag verwijderen.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @SaskiavanDuinen,

Bedankt voor je bericht. Ik kijk graag met je mee wat er aan de hand is.

Ik zie op je aansluiting inderdaad dat er kosten zijn gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik. Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand zoals @J.D.L. ook aangeeft. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Ten slotte heb ik jouw telefoonnummer uit je bericht verwijderd. Het forum is namelijk een openbare pagina wat toegankelijk is voor iedereen. Ik raad je aan om voorzichtig te zijn met het delen van je persoonlijke gegevens.

Super bedankt voor je hulp! @J.D.L. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reageer