.

Beantwoord

bellen in Duitsland?

  • 30 March 2014
  • 2 reacties
  • 487 Bekeken

Badge
Ik en Patick hebben allebei simyo en alle instellingen staan hetzelfde.
Toch kan hij alleen maar noodoproepen doen terwijl ik ook kan bellen naar andere nummers.
Bij mij staat 4 streepjes bereik met een R erbij. Roaming heb ik uitstaan.
Bij Patrick staat hetzelfde bereik maar dan zonder R.
Waarom kan Patrick niet bellen?

En kost het ons geld als we vanuit Duitsland 1200 bellen?
icon

Beste antwoord door Charlene 31 March 2014, 18:24

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Eerst de tweede vraag:

Op de tarieven pagina staat:
Bellen naar...
1200 vanuit het buitenland

Tarief:
Tarief bellen naar Nederland vanuit betreffende zone


Duitsland is Zone 1. Op buitenlandse tarieven pagina staat:
Tarieven voor bellen tussen de verschillende zones:
Van Zone 1 naar Zone 1 & Nederland: € 0,29 per minuut (per seconde verrekend met een minimum van 30 seconden.)


Nu de eerst vraag: Op mijn simyo staat een optie genaamd: "Bellen in en naar het buitenland". Staat die optie bij Patrick aan of uit? Om in het buitenland te kunnen bellen moet de optie aanstaan. Het is aan te raden om enkele minuten nadat de optie aangezet is het toestel uit te zetten en na enkele minuten weer aan.

Het wil verder ook nog wel eens helpen om handmatig naar netwerken te zoeken en met alle netwerken een paar keer proberen te verbinden. Morgen zal een moderator je waarschijnlijk vragen om in een privébericht het telefoonnummer van patrick te sturen, zodat ze even kunnen kijken.

De optie roaming, die bij jouw uit staan, heeft waarschijnlijk te maken met data-roaming(internetten). Daar zijn op mijn simyo ook opties voor te vinden. Echter data-roaming is duur, dus blijf maar af van de optie: "Internet op je mobiel - buitenland", als je geen hoge rekening wil.
Badge +8
Hoi alex321,

Om daar iets over te kunnen zeggen, zouden we ook naar Patricks aansluiting moeten kunnen kijken, zoals Groentjuh al zegt.
Om te kunnen bellen in het Buitenland moet Roaming AAN staan. Dat zorgt ervoor dat je op een ander netwerk kunt, dan het KPN netwerk. Daarom zie jij ook de R. Jouw simkaart is met een ander netwerk verbonden, en uit je verhaal begrijp ik dus dat Patrick dat niet is. Hij dient dus in ieder geval aan te zetten:
-Bellen in en naar het Buitenland op Mijn Simyo
-Roaming op zijn toestel
-En dan handmatig zoeken naar een netwerk, zoals Groentjuh al aangaf

Om dus echt goed te kunnen kijken, logt Patrick zelf beter even in op het forum, of neemt contact op met de Klantenservice.

Groetjes, Charlene

Reageer