Zeer achterbaks verdienmodel. Bewust om de tuin leiden van consumenten voor eigen gewin.
Opwaardering van abonnementen worden pas na een maand doorgevoerd (in tegenstelling tot elke zelfrespecterende provider waar een wijziging wel direct ingaat omdat ze weten dat dit de consument op onbewuste kosten kan jagen). Dit vermelde ze enkel klein in een e-mail onderaan.
Daarnaast waarschuwen ze bewust niet, zetten ze je ook niet stop, als je dan daadwerkelijk over je bundel gaat (dit zodat ze je ongemerkt hoge bedragen kunnen factureren achteraf). Iets wat wederom elke zelfrespecterende provider wel zou doen.
Bij de klantenservice is het vervolgens pure willekeur. Ik lees op fora dat menig klant wel op een tegemoetkoming kan rekenen maar ik niet. Dit terwijl de extra kosten hebben geleid tot 50% van het totale anonnementsbedrag(!) Oftewel 6 maanden extra aan kosten over een abonnement van 12 maanden en dit in mijn eerste maand.
Ik raad eigenlijk gewoon elke andere concurrent prijsvechter aan, want die kennen wel vrijwel allemaal directe bundel aanpassing en/of waarschuwing wanneer je de bundel overschrijdt.
Daarnaast raad ik elke potentiële klant die simyo overweegt eens op ervaringen.nl te kijken. Daar zie je goed wat men van Simyo vindt en dat is zacht gezegd niet mals!
Beste antwoord door Bas
Bekijk originele reactie