.

Beantwoord

Ik kan niet gebeld worden maar wel bellen, hoe komt dit?

  • 29 August 2015
  • 14 reacties
  • 1101 Bekeken

Ik kan niet gebeld worden en geen sms ontvangen, nummer is buiten gebruik krijgen zij te horen? Weet iemand hoe dit kan? Ik kan zelf wel bellen en sms-en. Hij geeft niet aan bij bekenden dat ik het ben maar geeft aan privenummer. Sms-en komen wel gewoon aan onder mijn naam....heel vreemd. Help!
icon

Beste antwoord door Naomi 31 August 2015, 13:21

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo Silvio,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend zeg!
Heb je je mobiel al een keer 15 minuten uitgezet en daarna weer aan?
Je sim-kaart meldt zich dan op aan op het netwerk en kan het probleem verhelpen.

Is het gelukt?
heb hem een paar uur uit gehad zelfs maar geen resultaat.

mocht iemand nog ideeen hebben.....dit is heel vervelend!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Silvio, welkom op het Simyo forum :)

Voor de overzichtelijkheid heb ik je topic verplaatst naar het subforum Bellen en netwerk.

Fijn dat je de tip van maikel.twinnie hebt geprobeerd. Alleen begrijp ik dat het nog niet heeft geholpen. In je gegevens zie ik verder niks geks staan.
Je simkaart heb ik voor de volledigheid gereset. Wil je je telefoon hiervoor uit- en aandoen? Selecteer je ook handmatig het KPN netwerk?

Mocht het niet lukken, kun je je simkaart dan testen in een andere telefoon?

Wil je ook kijken of je je telefoon misschien op de niet-storen functie hebt ingeschakeld? Of dat er een andere instelling niet goed staat? Van welk type telefoon maak je daarnaast gebruikt?

@maikel.twinnie; bedankt voor je hulp 🙂
Badge

Het is een fout bij kpn. Maar die verwijzen naar Simyo terug. Simyo moet bij kpn navragrn waarom ze at random mensen blokkeren om te bellen. Dit kun je als prive persoon niet oplossen, je bent nl afhankelijk van je provider en dat is in deze Simyo en geen kpn. Uit en aanzetten werkt niet. Kpn helpt niet. Taak voor Simyo? 

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk dat Silvio’s probleem inmiddels is opgelost want dit topic is 5 jaar oud!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Dideyo,

 

Bedankt voor het meedenken! We hebben inderdaad na Naomi haar reactie, geen reactie meer van Silvio gehad. Dus ik ga er van uit dat dit probleem is verholpen. 

 

Is er nog iets waar ik jou misschien mee kan helpen? 

 

Bedankt scotsman! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Lees op het forum over het niet gebeld kunnen worden en kwam er eergisteren achter dat ik niet mobiel gebeld kan worden maar wel vast en men krijgt de melding dat ik tijdelijk niet bereikbaar ben… probeer het later nog een keer terwijl de mobiel gewoon aanstaat !

heb de IPhone 7 (ios14.7) gereset  en uit en aan gezet zonder resultaat ….

vervolgens het simkaartje in een andere IPhone 7 gezet met als resultaat dat de andere IPhone mobiel niet bereikbaar is … dus ligt niet aan de IPhone 

daarop contact gehad met de Simyo klantenservice en die hebben de simkaart gereset dus IPhone 15 min uitgeschakeld echter zonder resultaat waarop simyo een nieuwe simkaart gestuurd heeft

vandaag ontvangen en geïnstalleerd echter hetzelfde probleem en zekerheidshalve naar de Apple dealer gegaan en die kan het nadat het toestel gecontroleerd is niet vinden dus advies gekregen contact op te nemen met Simyo … maar er schijnen meer problemen te zijn met Apple IPhones en Simyo !… iemand een werkend voorstel ?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Wilna,

 

Wat vervelend dat het nog steeds allemaal niet werkt, zie je wel dat je verbonden bent met het netwerk? Of lukt het anders om handmatig een netwerk te selecteren? Kun je wel sms'en (niet Imessage)? Kun je gebruik maken van 4G?

 

Groetjes,

Daisy

Hallo Daisy ,Alles werkt sms ,whatsapp kunnen gewoon 4G op internet en handmatig Simyo geselecteerd en dan staat er linksboven KPN WifiCall en buiten komt linksboven Simyo re staan 

Van vast naar mobiel werkt wel en kan ook van mijn mobiel en naar andere vaste nummers bellen Vanmorgen weer eens met 1200 gebeld en die zien geen probleem echter zit wel met het probleem nogmaals het kan dus niet aan het toestel liggen want als we de simkaart in een andere iphone plaatsen hebben we hetzelfde probleem 

 

Vanmorgen is er beloofd z.s.m kontakt op te nemen maar nog niets gehoord of gezien helaas

 

grt Wilna

Reputatie 7
Badge +6

Hi Wilna, 

 

Bedankt voor je bericht.Het lijkt er op dat dit een probleem is op het netwerk. Graag zou ik de netwerkspecialist voor je bellen, maar die werken niet in het weekend. Dit zal dus volgende week gebeuren. 

 

Ik zal ook voor je nagaan waarom er geen contact met je is opgenomen, dat is namelijk echt niet de bedoeling! Onze excuses. 

 

Groetjes,

Tessanne 

HalloTessanne hartelijk dank voor je reactie echter inderdaad heb tot op heden geen reactie gekregen 

Er was ook beloofd dat er contact opgenomen zou werken met de netwerkbeheerder cq specialist

wil wel even aangeven dat het probleem afgelopen maandag is aangeven echter elke keer is de conclusie dat het signaal goed is en gebleken is dat het ook niet aan de iphone ligt

heb naar aanleiding van de uitstekende referenties via de Consumentenbond mijn abonnement bij Hollandse nieuwe opgezegd om een wat duurdere abonnement af te sluiten 

Begin er langzamerhand spijt van te krijgen maar dat kun je vast wel begrijpen maar kan natuurlijk voorstellen dat er in het weekend geen oplossing gegeven kan worden

 

Groeten en fijn weekend Wilna 

Reputatie 7
Badge +6

Hi Wilna, 

 

Het is heel begrijpelijk dat je van dit probleem baalt als een stekker! 

 

Ik hoop echt dat we iets kunnen ontdekken samen met de netwerkspecialist! Ik heb het alvast voor je doorgezet en binnen maximaal 3 werkdagen hebben we een reactie. 

 

Groetjes, 

Tessanne 

Hallo Tessanne,

hartelijk dank voor je reactie en hoop dat het probleem inderdaad binnen 3 werkdagen wordt opgelost 

groeten

wilna

Reputatie 7
Badge +6

Hi Wilna, 

 

Zojuist heb ik een terugkoppeling gehad van de netwerkspecialist, zij geven aan dat het een routeringsfout van Vodafone is. Ze hebben jou zojuist 2x gebeld: 1x met een Vodafone aansluiting en 1x met een KPN aansluiting en alleen bij de Vodafone aansluiting kregen ze de foutmelding. Ze gaan contact opnemen met Vodafone om het probleem te verhelpen en dit is door Vodafone meestal binnen 2 werkdagen gefikst! 

 

Mocht je hier verder nog vragen over hebben, laat het me gerust weten! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer