.

Beantwoord

ik kan niet bellen, wel gebeld worden met simyo prepaid simkaart. Wat kan ik doen?


Hallo daar,

ik heb een prepaid simkaart (zonder nummerbehoud) bij Simyo aangevraagd en ontvangen. Ik kan nu wel worden gebeld, maar niet zelf bellen. De status van de simkaart is actief (zo stond het ook direct op de site). Op mijn mobiel is ook geen menu te zien. Wanneer ik een andere simkaart (Medion) in mijn mobiel doe, heb ik wel een menu en kan ik ook bellen.

Wat gaat er mis en hoe kan het worden opgelost? Ik heb mijn mobiel nodig om te bellen!

Hoor het graag!

Priedel

 

icon

Beste antwoord door Ouael 7 June 2020, 13:32

Bekijk originele reactie

13 reacties

Hoi @priedel 

Welke menu bedoel je precies? 

Wat voor telefoon heb je?

Ha Ray,

 

Ik heb een Siemens S55. In het display staat rechts ‘menu’ waar je de instellingen vindt., maar dat menu is er nu niet met deze simkaart.

Dat is een oudje :)

Heb je wel bereik?

Wat als je op het hoorntje drukt? 

 

Maar hij doet (deed!) het prima en ik ben er blij mee. Ik kan gebeld worden, en er is ook bereik.

Wel hoorntje bedoel je? Toch niet de bel-toets? Ja, ook geprobeerd.

Er komt niet eens een kiestoon.

Een mobiele telefoon heeft geen kiestoon. Een kiestoon is de lange toon die je bij vaste telefoons hoort en dan vervolgens het nummer in toetst. Bedoel je niet de korte tonen, anders dan de ingesprekstoon, nadat je het nummer hebt ingetoetst?

 

Het kan ook niet het gebrek aan beltegoed zijn aangezien het een nieuwe simkaart is.

Een Simyo medewerker (moderator) gaat dit oppakken, wanneer weet ik echter niet. Uiterlijk maandag maar kan ook morgen zijn.  

 

Reputatie 4
Badge +4

Hey Priedel,

 

Welkom op het Simyo forum! Bedankt voor het beantwoorden van de vragen van Ray, dan heb ik beter voor mij waar eventueel aan kan liggen. 

Het lijkt erop dat er op het netwerk iets mis gegaan is want je zou volgens de gegevens moeten kunnen bellen. Ik heb de boel even voor jou gereset. Wil je het toestel voor 10 minuten uitschakelen? Hou je pincode bij de als je dat gaat doen. Ik hoor het graag als dit geholpen heeft of nog ergens tegenaan loopt.

 

Thanks Ray 💪!

 

Groetjes,

Ouael

Reputatie 7

@Ouael Even een kritische noot van mijn kant. Dit is wat ik sowieso regelmatig op het forum ervaar. Jij hebt nu jouw antwoord als beste antwoord aangemerkt. Echter, ik zie nog niet dat de vraag van de TS is beantwoord. Misschien moet je even je beantwoording terug draaien en wachten op de reactie van de TS. Toch?

Ha Ray,

 

Ik heb een Siemens S55. In het display staat rechts ‘menu’ waar je de instellingen vindt., maar dat menu is er nu niet met deze simkaart.

Zou het kunnen dat de simyo simkaart en het besturingssysteem van de telefoon met elkaar botsen? Als het menu verdwijnt wat normaal gesproken niet door een simkaart  zou moeten  gebeuren dan kan er meer aan de hand zijn.

Reputatie 7
Badge +6

Thanks RicoK voor je kritische feedback!

 

Is het inmiddels gelukt priedel?

Hallo daar,

Er is na het resetten niets veranderd, ik kan niet bellen, ik kan wel gebeld worden, maar ik heb geen toegang tot het menu/de instellingen van de telefoon.

Met een een nieuw gekochte simkaart van Medion gebeurt precies hetzelfde: niet kunnen bellen, geen toegang tot de instellingen. Gek genoeg gaat alles wel goed met een paar jaar oudere Medion-simkaart uit het toestel van mijn vrouw, en functioneert alles zoals het moet.

Ik hoop dat jullie weten waaraan het kan liggen rep. of het kan worden opgelost.

Met groet,

priedel

 

Ben bang dat het toch aan de telefoon ligt, misschien moeite met de simkaarten die momenteel op de markt zijn. Maar repareren gaat misschien wel meer kosten dan een nieuwe budget telefoon. 

 

 

 

Hallo daar,

Er is na het resetten niets veranderd, ik kan niet bellen, ik kan wel gebeld worden, maar ik heb geen toegang tot het menu/de instellingen van de telefoon.

Met een een nieuw gekochte simkaart van Medion gebeurt precies hetzelfde: niet kunnen bellen, geen toegang tot de instellingen. Gek genoeg gaat alles wel goed met een paar jaar oudere Medion-simkaart uit het toestel van mijn vrouw, en functioneert alles zoals het moet.

Ik hoop dat jullie weten waaraan het kan liggen rep. of het kan worden opgelost.

Met groet,

priedel

 

@priedel dit bevestigt mijn eerdere vermoeden.

Zoals ik al aangaf kan het zijn dat het besturingssysteem van de telefoon botst met de nieuwe (Simyo) simkaart. 

Misschien dat ik u een goede tip mag geven. Ons pa heeft een fysic telefoon die je kunt openklappen. Hij is daar heel blij mee. Misschien is dat iets voor u 

https://www.fysic.nl/uitgebreide-mobiele-telefoon/eenvoudige-mobiele-klaptelefoon-voor-senioren-met-fm--9710rd

Reputatie 6
Badge +6

Hoi priedel, 

Wat vervelend dat je nog steeds niet kunt bellen! 

Ik denk dat het probleem wordt veroorzaakt door de combinatie van een oud toestel en een nieuw type simkaart. Nou hebben we gelukkig nog wel een stapeltje oud type simkaarten liggen, dus ik zou je er graag eentje willen toesturen om te kijken of dat het probleem oplost! Ik zal hem zo gelijk op de post doen, dan heb je hem voor het weekend met een beetje mazzel :blush:

Neem je even contact met ons op als je hem ontvangen hebt? Dan zorgen wij ervoor dat ‘ie geactiveerd wordt!

Groetjes, 
Bas

Reageer