.

Beantwoord

Ik moet altijd handmatig naar een netwerk zoeken in het buitenland. Kan dat ook automatisch?

  • 26 May 2017
  • 7 reacties
  • 704 Bekeken

Badge
Mijn oudewetse mobieltje stuurde altijd een SMS-JE zodra ik over de grens ging en kon ik direct bellen en SMS-EN.
Nu, met Simyo, moet ik steeds handmatig zoeken naar een provider en me daar aanmelden.
Kan dit niet automatisch gebeuren, zodat ik altijd aangemeld ben bij een provider?
icon

Beste antwoord door Samantha 29 May 2017, 13:25

Bekijk originele reactie

7 reacties

De telefoon heeft niet de optie om automatisch naar een netwerk te zoeken?
Badge
Ja, die optie heb ik nu aangevinkt. Morgen steek ik weer een grens over. Ben benieuwd of ik dan automatisch wordt aangemeld bij een andere provider!
Bedankt.
Staat bellen in en naar het buitenland aan op mijn Simyo? Niet vergeten.
Badge
Ja hoor, staat aan.
Badge +7
Hoi Leo38,

Wat onhandig dat je telkens handmatig naar een netwerk moet zoeken om verbinding te krijgen met een buitenlands netwerk!

Ik zie dat de instellingen van je simkaart juist staan. Als je je toestel ook zo hebt ingesteld zodat hij automatisch naar een netwerk zoekt, zou hij ook meteen een netwerk moeten vinden.

Als dit niet werkt, probeer het dan eens met je simkaart in een andere telefoon. Zo kunnen we zien of dit komt door je simkaart, of door je telefoon. Met deze informatie kunnen we je daarna beter helpen.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha

@Ray en Friesian, bedankt voor het meedenken 🙂
Badge
Allemaal bedankt, alles werkt nu zoals het hoort !
Grt Leo
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Leo,

Yes, dat is het antwoord waar we op hoopte! Heel goed dat het allemaal soepel verloopt nu. Mocht je nog eens hulp nodig hebben, dan zien we je graag terug op het forum.

Groetjes,
Angela

Reageer