.

Beantwoord

Geen service sinds 1 oktober, wat kan ik doen?

  • 2 October 2015
  • 13 reacties
  • 241 Bekeken

Sinds eind van de middag 1 oktober, gisteren dus, heb ik binnenshuis geen verbindjng meer. De melding is " geen service". Buitenshuis heb ik gewoon verbinding. Wie weet raad?
icon

Beste antwoord door Naomi 3 October 2015, 15:08

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi Ljidw, welkom op het Simyo forum!

Je hebt op twee plaatsen je vraag gesteld. Voor de overzichtelijkheid heb ik je vraag hier beantwoord 😳 Ik raad je aan om hier verder te reageren als je vragen en/ of opmerkingen hebt.

Je gegevens heb ik er bij gepakt. Ik zie zo niks raars staan. Ik heb je simkaart een reset gegeven. Wil je je telefoon eenmalig uit- en aanzetten? Zo gaat je simkaart zich opnieuw aanmelden op het netwerk met de nieuwe instellingen :)

Als het niet helpt, wil je dan je verbinding testen op 2G (GSM) en 3G (UMTS)? In je telefoon kun je deze netwerken selecteren onder Instellingen > Netwerkmodus.

Daarnaast kun je je simkaart ook testen in een andere telefoon om te kijken of de verbinding daarin beter is. Zijn er ook andere die via het KPN netwerk geen bereik hebben op je woonadres? En wat is je volledige postcode?
Hallo Naomi,
Ik moest mijn weg nog even zoeken op het forum, dus vandaar dat ik mijn probleem twee keer neergelegd heb.
Mijn telefoon heb ik op 2G gezete en ik heb hem uit en weer aangezet.
De simkaart in een andere ( oeroude) telefoon maakt niet. Gewoon in huis geen verbinding.
Andere telefoons met een KPN netwerk zijn er niet in huis.
Na het weer aanzetten van mijn telefoon had ik heel even bereik, maar ik zag hem meteen weer uitdoven. Weer niks dus. De postcode is 3738 VZ.
In de 5 jaar dat we hier wonen, zijn er nooit problemen geweest, maar vanaf 1 oktober na 16.00 uur was het uit met de pret. Heeft KPN iets met frequenties zitten schuiven? Het is in elk geval bijzonder vervelend.
Groeten!
Ik woon in hetzelfde dorp (postcode 3738 VS) en ervaar hetzelfde probleem sinds een week. Ook veelal 'geen service' en soms heel even bereik. Het is inderdaad bijzonder vervelend en ik hoop op een spoedige oplossing!
Hoi Marieke,
Het is zeker bijzonder vervelend! En dat is dan netjes uitgedrukt.....
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ljidw en MariekeE,

@MariekeE, van harte welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend dat jullie beide een probleem hebben in dezelfde woonplaats. Ik heb gelijk contact gehad met de netwerkspecialist van KPN. Zij hebben mij kunnen aangeven dat er sinds vrijdag 2 oktober problemen zijn met de mast. Het is goed mogelijk dat deze problemen op 1 oktober begonnen zijn en op 2 oktober gemeld als probleem.

Het heeft op dit moment bij KPN een van de hoogste prioriteiten om dit op te lossen. Helaas is er nog geen exacte datum bekend waarop het probleem daadwerkelijk verholpen gaat zijn. We werken met man en macht aan een oplossing. Sorry voor het ongemak. Als jullie hier nog vragen over hebben, laat het dan even weten .

Groetjes,
Angela
Hallo Angela,
Dank voor je antwoord. Het is te hopen dat KPN er inderdaad echt mee aan de gang gaat, want hun kreet "hoogste prioriteit" klinkt als een standaard sussend antwoord van ze. Ik ben in elk geval blij dat we niet de vaste telefoon de deur uit hebben gedaan, terwijl we dat serieus hebben overwogen.
We wachten vol spanning af!
Hoi Angela,
dank voor je reactie. Zou je ons op de hoogte kunnen houden over de voortgang?
Alvast bedankt!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Ljidw en MariekeE,

Dat je de onderstaande bedenkingen bij de opmerking, kan ik me voorstellen.

"hoogste prioriteit" klinkt als een standaard sussend antwoord van ze.
Gelukkig kan ik uit ervaring zeggen dat eerste prioriteit echt eerste prioriteit krijgt en dat het probleem gauw is opgelost 🙂. We houden jullie beide op de hoogte!

Groetjes, Tiury
Reputatie 6
Badge +10
Hoi MariekeE en Ljidw,

We hebben even contact opgenomen met de Netwerkspecialisten van KPN en die geven aan dat er gister een oplossing is gekomen op jullie adres. Kunnen jullie dit bevestigen of ontkennen 🙂?

Groetjes, Tiury
Vandaag, na exact een week dus, lijkt het er op dat het probleem is opgelost. Sinds eind van de middag heb ik thuis weer bereik!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Ljidw,

Bedankt voor je reactie! Hou je het goed in de gaten en laat je het me weten als het bereik weer afneemt?

Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,
Doe ik!
groetjes
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Ljidw,

Top, dankjewel 🙂

Reageer