.

Beantwoord

Waarom worden mijn toegangspunten niet opgeslagen?

  • 17 June 2015
  • 3 reacties
  • 568 Bekeken

Ik heb een Sony Xperia T3 met prepaid en internetbundel. Als ik mijn toegangspunten invul worden ze niet opgeslagen (dataroaming vink ik ook aan). Geen idee hoe ik dit moet oplossen. Twee keer gebeld met Simyo en die hebben ook geen idee. Ben er nu al heel lang mee bezig en word langzaam aan behoorlijk gek. Weet iemand de oplossing?
icon

Beste antwoord door Ray 17 June 2015, 20:52

Bekijk originele reactie

3 reacties

Als je de APN instellingen heb ingevoerd, herstart je dan wel de telefoon?
Zo nee, probeer dit eerst.

Zoja, Probeer onderstaand eens.

Maak een back-up van al je gegevens, controleer of er een software update is voor je telefoon. Is die er installeer die (via wifi). Is die er niet probeer het dan eens op te lossen met een reset naar de fabrieksinstellingen. Ik denk namelijk dat dit een software matige fout is wat mogelijk hersteld kan worden met een algehele reset. Ik garandeer echter niks.
Hee Raytje,

Dank voor je reactie!

Yep gedaan maar dan gaat mijn GSM blijkbaar terug naar de standaardinstellingen....bij APN is het veld dan weer leeg. Ik zie nu wel dat er MB's zijn gebruikt van mijn internetbundel dus dan trek ik de conclusie dat het werkt.....alleen de velden bij toegangspunten zijn nog steeds leeg.....maar als wifi uitstaat dan heb ik wel internet.....begrijp er weinig van.

Ik heb onder instellingen een knop backup en resetten. Mocht het opnieuw niet werken dan moet ik dit dus gebruiken? As je reset ben je dan ook je adresboek en whatsapp kwijt?

Alvast bedankt!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi aadegroot39, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat onhandig dat je telefoon de APN gegevens niet opslaat nadat je ze invult. Ik ga er van uit dat je bij het invullen wel duidelijk aangeeft dat je de APN wil opslaan. Dit doe je rechtsboven in het APN menu 🙂.

Mochten de tips van Raytje en het bovenstaande niet werken, dan is het terugzetten naar fabrieks/standaardinstellingen wel het beste wat je kunt doen.

Werkt het ook dan niet? Neem dan contact op met Sony. We weten een hele hoop bij Simyo, maar we zijn wel een Sim only provider. Daarom hebben we geen trainingen gehad in het gebruik van de telefoons. Dit is misschien ook de reden dat ze aan de telefoon niet direct een oplossing voor je hadden.

Hou je ons op de hoogte 🙂?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor het antwoord Raytje!

Reageer