.

Waarom verandert logo van Simyo op mijn nexus 5 van kleur?

  • 20 September 2014
  • 17 reacties
  • 1243 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 8 reacties
Hallo,

Als ik mijn 3G aanzet op mijn nexus 5, wordt het symbool van simyo oranje. Normaal wordt iets oranje als het niet werkt, maar de 3G werkt gewoon... Iemand enig idee?

Groet Finn

17 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Finn, welkom op het Simyo forum!

Ik heb je vraag verplaatst naar het subforum Android, aangezien een Nexus 5 toch Android is ;)

We hebben hier even gekeken naar de logo'tjes op een Nexus 5, maar in de regel bovenin en in het tabblad waar we een Simyo logo vinden blijft hier alles wit, 3G of 4G; maakt niets uit.

Belangrijkste is in elk geval dat het wel gewoon werkt 😮
Hoi Ernst,

Bedankt voor je reactie.
Als ik gewoon wifi gebruik blijft simyo wit.
Zodra ik van wifi af ga wordt het oranje.
Ook werkt het niet altijd.
Ik krijg bijvoorbeeld geen watsapp berichten.

Trouwens ook bedankt voor het kleine onderzoekje.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Finn,

Wat lijkt me toch niet helemaal goed, je hoort ook gewoon zonder WiFi contact te maken met het 3G/4G-netwerk en Whatsappjes binnen te krijgen 😉

Zou je de volgende stappen eens willen volgen? Zo stel je namelijk je internet opnieuw in 🙂

Je gaat vanaf het startscherm naar Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen Toegangspunten.
Hier verwijder je alle profielen om vervolgens een nieuwe APN aan te maken met de volgende gegevens:

• Verwijder alle bestaande APN’s in de verbindingsinstellingen van uw toestel (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer: Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer: portalmmm.nl in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer 204 in.
• Bij MNC, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij APN-type, kies 'Internet' of voer 'default' in.
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

Gaat dat lukken denk je en is het hierdoor verbeterd?
Hoi Tiury,

Bedankt voor de uitgebreide info.
Jammer genoeg is het voor het opnieuw instellen alleen maar slechter gegaan. Hij gaf niet eens aan dat hij 3G had. Alleen de ontvangst streepjes stonden er.
Het opnieuw instellen heeft hier niks aan veranderd 😞
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Finn,

Vreemd dat je nu helemaal geen ontvangst meer heb op je telefoon 😞 Dit zijn echt de juiste instellingen zoals je ze in je telefoon moet hebben staan. Heb je geen tikfouten of iets dergelijks gemaakt?

Je zou ook kunnen proberen om bij APN: internet neer te zetten. Dit zou op jouw aansluiting ook moeten werken 🙂.

Voor de zekerheid heb ik zojuist even je simkaart opnieuw aangemeld bij het netwerk. Om dit te voltooien, moet jij even voor 15 minuutjes je telefoon uitzetten. Dit kun je beste doen nadat je de APN opnieuw hebt ingesteld.

Laat je me weten of hij het hierdoor wel doet?
Wederom heeft dit niks geholpen :(
Ik heb de APN veranderd en 15 minuten uit gedaan.
Trouwens als ik geen wifi heb, wordt het simyo icoontje op het (naar beneden schuif menu) oranje. Maar ik kan wel worden gebeld...
Als ik wifi heb is het icoontje gewoon wit
Update: ondertussen heb ik weer een H'tje erboven staan. Maar het symbool is nog steeds oranje. Ik kan wel gewoon op internet zonder wifi.
Bedankt voor de info. Hopelijk lost het zichzelf op.
Badge +8
Hoi Finn,

Ik heb toch nog een paar vragen voor je.
Is het op 1 locatie dat je hier last van hebt, of op meerdere? Het 3G bereik op je huisadres zou in orde moeten zijn. Dat heb ik even voor je nagekeken. Heb je de simkaart al eens in een ander toestel kunnen testen ook? Ik ben benieuwd hoe het dan met je internet gaat.

Zou je me op die vragen antwoord kunnen geven? Dan kunnen we kijken of we nog iets voor je kunnen verbeteren.

Groetjes,
Charlene
Sorry voor de late reactie.
Het is overal. Mijn 3g doet het gewoon maar het logo wordt gewoon oranje. Ik ontvang gewoon wats app maar bijvoorbeeld geen wordfeud, die krijg ik pas als ik wifi heb. In een andere mobiel doen heeft geen zin, omdat ik daar niet kan zien of er een fout is zoals mijn Nexus 5.
Reputatie 7
Badge +9
Het oranje icontje zou ik mij geen zorgen over maken. Ik verwacht dat het juist aangeeft dat je toestel internet verbinding heeft. Bij voorgaande Nexus toestellen werden de icontjes ook een andere kleur indien het toestel een internetverbinding heeft.
En ik ontvang ook geen mailtjes als ik 3g heb. Alleen als ik wifi heb krijg ik ze binnen.
Badge +6
Sorry voor de late reactie.
Het is overal. Mijn 3g doet het gewoon maar het logo wordt gewoon oranje. Ik ontvang gewoon wats app maar bijvoorbeeld geen wordfeud, die krijg ik pas als ik wifi heb. In een andere mobiel doen heeft geen zin, omdat ik daar niet kan zien of er een fout is zoals mijn Nexus 5.


En ik ontvang ook geen mailtjes als ik 3g heb. Alleen als ik wifi heb krijg ik ze binnen.

Hoi Finn,

Wat me opvalt, is dat er inderdaad verbruik plaatsvindt via mobiel internet, maar dat het telkens maar hele kleine pakketjes zijn, met een enkele uitzondering.

Ik zou je toch willen vragen om je simkaart eens in een andere telefoon te plaatsen en te kijken of je dan wel bepaalde dingen kan doen die niet lukken op je Nexus 5. Juist om na te gaan of het aan de simkaart/het netwerk ligt of misschien aan je telefoon.

Ik verneem graag je bevindingen!

@Groentjuh, dankjewel voor het meedenken! 🙂
Oke dan ga ik dat maar eens proberen
Badge +6
Hoi Finn,

Helemaal goed, ik verneem graag je bevindingen! 🙂
Badge +1
Ik kreeg ook geen appjes binnen, dit kwam door de stamina modus in het energie beheer. Zorg er voor dat bij dataverbruik alleen de achtergrond data wordt beperkt bij apps die je wil openen voor updates, bij mij bijvoorbeeld FaceBook.

Werkt dit? Dat logo is blijkbaar gewoon goed. Wel grappig dat ie Oranje wordt, ook de huisstijl van Simyo
Reputatie 5
Badge +11
Dat is een handige tip, wouteran.
Ben benieuwd of dit ook bij Finn werkt.

Reageer