Skip to main content

.

Ik kan niet meer bellen en gebeld worden met mijn LG G7 Thinq.

Deze specifieke vraag kan ik stellen omdat mijn simkaart het wel in een andere telefoon doet.

Bij instellingen  mobiele netwerken kan ik hand matig alleen gebruik maken van KPN

RAT: LTE of

RAT: GSM of

RAT: WCMDA

Simyo komt hier niet i n voor.

Als ik kies voor automatisch heeft dit geen effect.

Opnieuw opstarten geen positief effect.

??????

Met vriendelijk hulpgroet Cevis iyo

Dag @Cevis iyo , wat een gek verhaal. In ieder geval heb je wel uit kunnen sluiten dat het aan de simkaart ligt, want omdat deze het wel in een ander toestel doet, is deze werkzaam.

Heb je wel eerder gebruik kunnen maken van je toestel met de simkaart van Simyo?

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN.

Ik kan me geen eerdergeval herinneren dat je in Nederland handmatig het KPN netwerk dient te selecteren.


Mijn vriendin en ik hebben beide een LG G7 thinq en beiden via Simyo op KPN. Zelfde probleem. Zo ineens konden we gisteren niet meer bellen of gebeld worden. Als we de simyo sim in een ander toestel doen dan werkt het prima. Lijkt een probleem te zijn van KPN netwerk (wie weet ook andere netwerken maar dat moet ik nog testen) in combi met de LG G7. Ook al geprobeerd om toestel op 2G alleen in te stellen maar doet ook niets.


@DarwinD Wat merkwaardig? Heb jullie toevallig gelijktijdig een systeemupdate uitgevoerd?

Ik heb wat gegoogled en het volgende gevonden: https://thedroidguy.com/how-to-fix-an-lg-g7-thinq-smartphone-that-cannot-make-or-receive-phone-calls-troubleshooting-guide-1089412

Misschien kunnen jullie hier wat mee?!


Alles gedaan. Niets werkt. En we hebben geen van beide recent een update gedaan of een bepaalde app geïnstalleerd.


Ik had ook ergens gelezen dat iemand het toestel op 2G alleen had gezet. Werkt bij ons helaas ook niet. Ik heb eigenlijk het gevoel dat KPN iets heeft gewijzigd qua banden waar de LG G7 niet mee compatible is.


@Cevis iyo & @DarwinD Dit is wel erg bijzonder; 3 dezelfde telefoons die op hetzelfde moment dezelfde kuren vertonen. 

Omdat de simkaart het wel doet in een andere telefoon lijkt de simkaart correct en het aan jullie telefoons te liggen. Ik zou jullie daarom willen adviseren, indien jullie nog garantie hebben, om contact op te nemen met de verkoper en anders zo'n lokaal telefoon winkeltje binnen te stappen.

Veel succes! En ik ben wel erg benieuwd naar de uitkomst.


Ik moet het nog lezen maar ik zit aan zoiets te denken: https://www.whistleout.com/CellPhones/Guides/cell-phone-networks-and-frequencies-explained en https://smartphones.gadgethacks.com/how-to/why-lg-v30-is-only-phone-you-should-buy-if-you-have-t-mobile-0180747/

Of dat Simyo een ander (goedkoper?) stukje netwerk van KPN heeft gekregen waar bepaalde modellen niet mee compatible zijn oid.


@DarwinD Daar heb ik ook aangedacht, maar dan is het wel merkwaardig dat de telefoon er ineens mee ophoudt. Je gaf tenslotte aan, dat je er tot gisteren wel mee hebt kunnen bellen.


@RicoK Gisteren kon ik ook niet bellen en mijn vriendin ook niet. Ik geloof dat mijn vriendin zaterdag nog wel kon bellen (ik hoefde zaterdag niet te bellen). We bellen niet aan de lopende band dus het exacte tijdstip vanaf wanneer het niet meer werkt weten we niet .


gisteren  (Zondag) was de 1ste dag dat het bellen niet meer kon. Gebruik tijdelijk mijn oude Nokia E 71 voor bellen de rest moet ik via Wifi thuis doen op mijn LG.. Ik gebruik simyo nu  bijna een jaar en heb te telefoon al 3 jaar in gebruik nooit eerder problemen gehad. Het bemoedigd mij te zien dat er tegelijk met mij LG G7 gebruikers zijn met het zelfde probleem dit betekend dat er ook een oplossing moet zijn en dat het niet een individueel probleem is.

 Kan verder ook geen gegevens op google vinden ten aanzien van wijzigingen in net werk simyo /kpn afgelopen weekend.

Ik ben geneigd te denken dat het probleem niet in de telefoon zit er is bij mij niets veranderd in de telefoon , geen update of iets dergelijks.


Hi Cevis iyo & DarwinD, 

 

Welkom op het Simyo forum! 

 

Dit is inderdaad een erg gek voorval! Het enige wat mij te binnen schiet is een systeemupdate van de telefoons misschien? Maar dat lijkt me ook weer onwaarschijnlijk… 

Het lijkt inderdaad in ieder geval niet aan de simkaart te liggen omdat de sim het in een andere telefoon wel doet. En omdat de telefoon het netwerk niet kan vinden raad ik jullie (net als RicoK) aan om een telefoonwinkeltje te benaderen, omdat ik vanuit Simyo op dit moment weinig voor jullie kan doen vrees ik! 

 

Bedankt RicoK! 

 

Groetjes,

Tessanne 


Tessanne  ,

 

Eerst bedankt dan maar. Wat je aangeeft mbt systeem update is er niet geweest en ook niet aanwezig.

 

Mvgr Cevis iyo.


Hoi Cevis iyo,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb even contact opgenomen met onze netwerkspecialisten en die geven aan dat het wellicht toch iets met de software op het toestel is. Dat het niet aan de simkaart ligt hebben we namelijk al vastgesteld en op het netwerk is er niets veranderd. 

Even voor mijn beeldvorming: hebben jullie wel gewoon bereik, of geven de toestellen aan dat er geen netwerk beschikbaar is? En hebben jullie al contact opgenomen met de klantenservice van LG?

Hoor het graag!

Groetjes,
Bas


Bas,

Ik heb geen contact gehad met LG.

Ik heb duidelijk wel bereik, dit zie ik aan het indicatortje bovenin mijn toestel. Mijn toestel geeft geen melding. Ik kwam er achter omdat ik tijdens het bellen geen kies toon hoorde. Als ik gebeld word lijkt als ik de telefoon er gooi en er komt een ingesprek toon.

In hoop je de juiste info te hebben gegeven.

P.S in de telefoon reparatie winkel gaven ze aan hier geen verklaring voor te kunnen.

 

Mvgr Cevis iyo


Is het misschien een idee op een back-up te maken van je telefoon en je gesprekken van bijvoorbeeld whatsapp om de telefoon vervolgens terug te zetten naar fabrieksinstellingen?

 

 


Ray,

Inmiddels ben ik daar net mee begonnen en heb de LG klantenservice gemaild (bellen kan immers niet ) LOL.

 

Mvgr Cevis iyo


Allen,

 

Inmiddels heb ik met veel tegenzin de tel gereset naar fabrieksinstellingen.

Tot nu toe kan ik weer normaal bellen en gebeld worden.

Succes voor de gene die hieraan beginnen.

En voor rest dank voor jullie pogingen en bijdrage's.

Mocht nog een positieve reactie van LG krijgen dan deel ik dit met jullie.

 

Mvgr Cevis iyo


Hi Cevis iyo, 

 

Ja spijtig dat het op deze ingewikkelde manier moest, maar ik ben erg blij voor je dat je een oplossing hebt gevonden! 

Bedankt voor de terugkoppeling, hier zullen andere klanten ook erg veel aan hebben. 

 

Ray bedankt voor de goede en doorslaggevende suggestie/oplossing! :)

 

Groetjes,

Tessanne  


Reageer