Hi Ryan1981,
Welkom op het forum!
Het lijkt er op dat de telefoon het nog niet helemaal doorheeft dat je bent overgestapt! Ik zou dan ook niet zo goed weten wat je hier aan kan doen, vooral omdat de simkaart verder wel naar behoren werkt.
Misschien kan een handige harry bij een telefoonwinkeltje dit probleem verhelpen? Ik moet zeggen dat ik als enige tip mee kan geven om de simkaart uit de telefoon te halen, de telefoon uit te zetten voor 10 minuten en dan de simkaart weer in de telefoon te doen.
Groetjes,
Tessanne
@Ryan1981 Heb je al eens je telefoon opnieuw opgestart? Hiermee wordt de simkaart opnieuw op het netwerk aangemeld. Wellicht dat dit helpt.
Ik heb idd de volgende stappen gedaan:
Telefoon opniew opgestart
Telefoon uit, sim kaart er uit, sim kaart er in, en weer aan
Telefoon uit, sim kaart er uit, telefoon aan zonder sim kaart, telefoon uit, sim kaart er in, en telefoon weer aan.
Handmatig netwerk selecteren in verbinding instellingen.
Ik heb niet voor 10 minuten gewacht dus dit ga ik nog wel een keer proberen
Iets anders wat ik nog niet gedaan heb is fabrieksinstellingen herstellen omdat dit een zeer tijdrovend proces is en ik het probleem niet zo lastig vind om dat te doen.
Iig bedankt voor de antwoorden, als de 10 minuten wachten de oplossing is dan laat ik het nog even weten hier.
Groet,
Ryan
Is het toestel door Vodafone geleverd?
Is het toestel door Vodafone geleverd?
Nee ik heb het toestel direkt bij Samsung besteld
Ik weet dat Samsung toestellen op basis van de geïnstalleerd simkaart wel eens aanpassen en app van de provider installeerde of in ieder geval aanraadde. Dat lijkt hier ook te gebeuren. Waarom dat blijft gebeuren nadat een andere simkaart is geïnstalleerd is mij niet duidelijk.
Voor de volledigheid zojuist nog geprobeerd 10 minuten zonder simkaart maar dit heeft niet geholpen.
Telefoon uit, sim kaart er uit, 10 minuten wachten, telefoon aan, dan verdwijnt service provider wel uit het lijstje. daarna weer telefoon uit, weer 10 minuten wachten, sim kaart er in en telefoon weer aan.
Hi Ryan1981,
Jammer dat het niet heeft geholpen! Misschien toch maar een keertje binnenlopen als in de buurt van een telefoonwinkeltje bent?
Thanks voor het meedenken Groentjuh!
Groetjes,
Tessanne
Ik had dit ook op mijn Samsung S24 plus.
De oplossing is om bij Instellingen>Verbindingen>SIM-beheer de Simyo SIM uit te schaklen en daarna weer aan. En weg is Vodafone als service provider. Sterker nog het hele menuitem Serviceprovider is nu weg. Blijkbaar heeft Vodafone een mod aangemaakr die daar hun app presenteert om te downloaden.
Waarvan acte.
Hoi @Arnouxius,
Bedankt voor het delen van de oplossing met de Samsung S24 plus!
Groetjes,
Amy