.

Beantwoord

Waarom geeft Android oude service provider aan na overstap met nummerbehoud?

  • 31 July 2021
  • 8 reacties
  • 279 Bekeken

Hallo allemaal,

 

Ik ben sinds kort succesvol overgestapt van Vodafone prepaid naar Simyo sim only met nummerbehoud en alles werkt naar behoren.

 

Het viel mij echter op dat als ik in het menu van android ga kijken onder verbindingen, dat er onder de sectie "service provider" (mijn telefoon staat op de engelse taal ingesteld) nog steeds Vodafone staat. Als ik daar vervolgens op druk krijg ik een aanbod om de vodafone app te downloaden.

 

Nu is dit natuurlijk geen groot probleem, ik weet dat ik Simyo heb en heb ook de Simyo app gedownload en mijn netwerk provider is ook Simyo maar ik vroeg mij wel af of dit veranderd kon worden.

 

Ik heb ook begrepen dat omdat ik nummer behoud heb gehad de telefoon niet langer het telefoonnummer weergeeft (hij zeg nu unknown) omdat de nieuwe simkaart van oorsprong een ander nummer gekoppelt heeft en dat het blijkbaar niet mogelijk is om dit nummer aan te passen naar diegene die ik had bij mijn vorige provider?

 

Hieronder wat screenshots ter verduidelijking:

 

 

icon

Beste antwoord door Tessanne 31 July 2021, 12:11

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi Ryan1981, 

 

Welkom op het forum! 

 

Het lijkt er op dat de telefoon het nog niet helemaal doorheeft dat je bent overgestapt! Ik zou dan ook niet zo goed weten wat je hier aan kan doen, vooral omdat de simkaart verder wel naar behoren werkt. 

Misschien kan een handige harry bij een telefoonwinkeltje dit probleem verhelpen? Ik moet zeggen dat ik als enige tip mee kan geven om de simkaart uit de telefoon te halen, de telefoon uit te zetten voor 10 minuten en dan de simkaart weer in de telefoon te doen. 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reputatie 7

@Ryan1981 Heb je al eens je telefoon opnieuw opgestart? Hiermee wordt de simkaart opnieuw op het netwerk aangemeld. Wellicht dat dit helpt.

Ik heb idd de volgende stappen gedaan:

 

Telefoon opniew opgestart

Telefoon uit, sim kaart er uit, sim kaart er in, en weer aan

Telefoon uit, sim kaart er uit, telefoon aan zonder sim kaart, telefoon uit, sim kaart er in, en telefoon weer aan.

Handmatig netwerk selecteren in verbinding instellingen. 

 

Ik heb niet voor 10 minuten gewacht dus dit ga ik nog wel een keer proberen

 

Iets anders wat ik nog niet gedaan heb is fabrieksinstellingen herstellen omdat dit een zeer tijdrovend proces is en ik het probleem niet zo lastig vind om dat te doen.

 

Iig bedankt voor de antwoorden, als de 10 minuten wachten de oplossing is dan laat ik het nog even weten hier.

 

Groet,

 

Ryan

 

Reputatie 7
Badge +9

Is het toestel door Vodafone geleverd?

Is het toestel door Vodafone geleverd?

Nee ik heb het toestel direkt bij Samsung besteld

Reputatie 7
Badge +9

Ik weet dat Samsung toestellen op basis van de geïnstalleerd simkaart wel eens aanpassen en app van de provider installeerde of in ieder geval aanraadde. Dat lijkt hier ook te gebeuren. Waarom dat blijft gebeuren nadat een andere simkaart is geïnstalleerd is mij niet duidelijk.

Voor de volledigheid zojuist nog geprobeerd 10 minuten zonder simkaart maar dit heeft niet geholpen.

 

Telefoon uit, sim kaart er uit, 10 minuten wachten, telefoon aan, dan verdwijnt service provider wel uit het lijstje. daarna weer telefoon uit, weer 10 minuten wachten, sim kaart er in en telefoon weer aan.

Reputatie 7
Badge +6

Hi Ryan1981, 

 

Jammer dat het niet heeft geholpen! Misschien toch maar een keertje binnenlopen als in de buurt van een telefoonwinkeltje bent? 

 

Thanks voor het meedenken Groentjuh! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer