.

Beantwoord

Slecht bereik op Samsung Galaxy S4, wat nu?

  • 21 July 2014
  • 7 reacties
  • 5241 Bekeken

Beste allen,

Als sinds ik mijn abonnement heb aangesloten bij Simyo, merk ik dat ik overal vreselijk slecht tot geen bereik heb. Binnenhuis (1312TJ) heb ik ook helemaal geen bereik en ik kan maar niet vinden waar het aan ligt. Ik heb mijn simkaart in een andere Galaxy S4 gestopt, maar dan heb ik opeen wel goed bereik. Ik dacht toen dat het wel aan mijn S4 zou zitten, maar als ik een T-Mobile simkaart in mijn S4 doe, heb ik ook gewoon bereik.

Kan iemand mij hiermee helpen aub?

Mvg,

Burak
icon

Beste antwoord door Dries 22 July 2014, 14:18

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi BurakU,

Welkom op het forum :)

Ik vind je ondervindingen een beetje vreemd. Als je de simkaart in een andere telefoon doet, dan heb je met de simkaart van Simyo goed bereik. Dit geeft aan dat er niets mis is met je simkaart of met het netwerk. Als je op onze coveragechecker kijkt, zie je dat je op jouw postcode op alle frequenties goed bereik hebt. Wat je nog even zou kunnen proberen (voor de zekerheid) is om de Simyo simkaart in nog een andere telefoon te doen. Ik denk namelijk dat er toch iets mis is met jouw eigen Samsung S4.

Heb je de testen die je hebt gedaan allemaal op één locatie gedaan? Als dat niet zo is, dan moet je het opnieuw testen. Blijf dan op één plek.

De reden waarom je met T-Mobile wél bereik hebt met je S4 is voor mij onduidelijk. Wat je zou kunnen proberen is om je telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

Laat je me weten wat je nieuwe ondervindingen zijn?
Dag Dries,

Ik heb weer geprobeerd om de Simyo simkaart in een andere toestel te stoppen en toen merkte ik dat ik toch slecht bereik heb. De Simyo simkaart is eigenlijk een nano simkaart, maar deze doe ik met een adapter in de S4 (waar een micro simkaart in gaat).

Ik heb al contact gehad met de klantenservice en mij is toen aangeraden om de toestel 15 minuten lang uit te zetten zodat ze de simkaart konden resetten, ook dit heeft niet geholpen. Ik wil daarom proberen om een nieuw simkaart te bestellen, maar ik wil gelijk ook mijn nummer veranderen. 

Ik zie dat ik op mijn Simyo een nieuwe simkaart kan aanvragen, maar ik zie geen optie om mijn nummer te wijzigen. Zou je me hiermee kunnen helpen?

Mvg,

Burak
Reputatie 6
Badge +10
Hoi BurakU,

Wat jammer dat de reset van je simkaart niets heeft uitgehaald 😞 Een nieuwe simkaart is inderdaad een goede optie. Je hebt volgens mij via de e-mail al instructies gekregen over hoe je deze moet aanvragen. Als je een nieuw nummer wil hebben kan ik dat meteen voor je regelen. Het wijzigen van je 06-nummer kost je eenmalig €5,-. Ga je akkoord met deze kosten? Ik hoor het graag van je 🙂
Beste mensen,

Mijn excuses voor de late reactie, maar ik heb even afgewacht op de nieuwe simkaart om te kijken of dat wellicht mijn probleem zal oplossen. Helaas is dit niet het geval, ik snap niet meer waar het aan ligt.

Ik heb mijn simkaart in mijn toestel gedaan, maar ik heb nog steeds slecht bereik, dus ik dacht dat het wel aan mijn toestel moest liggen. Ik wilde voor de zekerheid nog kijken of het tóch nog aan iets anders kan liggen. Ik heb dus nogmaals de Simyo simkaart in mijn andere S4 gedaan en mijn t-mobile simkaart in mijn eigen S4, en ra-ra ik heb weer vreselijk slecht tot geen bereik in de toestel met de Simyo kaart erin en perfect bereik met de t-mobile kaart in mijn eigen toestel.

Ik vind dit zeer frustrerend en ik ben van mening dat het wel aan de simkaart of coverage moet liggen, ik zie namelijk geen andere mogelijkheid hier. Mochten jullie suggesties of tips hebben, dan hoor ik die graag.

Met vriendelijke groet,

Burak
Reputatie 5
Badge +11
Hi BurakU,

Vervelend dat het nog steeds niet naar behoren werkt...
Het begint ook wel bijzondere vormen aan te nemen, eerlijk gezegd.
Eerst heb je in de ene S4 slecht bereik en in de andere wél goed bereik met Simyo, daarna met T-Mobile met beide S4's goed bereik.
Je gaf ook aan dat je dit overal hebt, maar wat je niet duidelijk maakt is of dit overal in Almere is, of overal in Nederland? Of misschien overal in je wijk? Dit is tamelijk belangrijk om te weten.
Ook is het belangrijk dat je even meldt of je dit op 2G, 3G of op beide netwerken hebt.

Later geef je aan dat je je Simyo sim met een adapter gebruikt. Iets waar we in geen geval een positief advies over zullen geven.

Weer later heb je een vervangende simkaart, maar is het met je Simyo simkaart in béide S4's nu slecht, maar met T-Mobile wél goed.

Wat ik nu graag wil weten is dus het volgende:
Heb je dit overal in Almere, of overal in Nederland? Of misschien overal in je wijk?
En is dit op 2G, 3G of op beide netwerken?
Hi BurakU,

Vervelend dat het nog steeds niet naar behoren werkt...
Het begint ook wel bijzondere vormen aan te nemen, eerlijk gezegd.
Eerst heb je in de ene S4 slecht bereik en in de andere wél goed bereik met Simyo, daarna met T-Mobile met beide S4's goed bereik.
Je gaf ook aan dat je dit overal hebt, maar wat je niet duidelijk maakt is of dit overal in Almere is, of overal in Nederland? Of misschien overal in je wijk? Dit is tamelijk belangrijk om te weten.
Ook is het belangrijk dat je even meldt of je dit op 2G, 3G of op beide netwerken hebt.

Later geef je aan dat je je Simyo sim met een adapter gebruikt. Iets waar we in geen geval een positief advies over zullen geven.

Weer later heb je een vervangende simkaart, maar is het met je Simyo simkaart in béide S4's nu slecht, maar met T-Mobile wél goed.

Wat ik nu graag wil weten is dus het volgende:
Heb je dit overal in Almere, of overal in Nederland? Of misschien overal in je wijk?
En is dit op 2G, 3G of op beide netwerken?


Beste Ernst,

Nogmaals mijn excuses voor de late reactie. In en rondom mijn huis heb ik heel slecht bereik en ook op mijn werk in Nieuwegein heb ik zeer slecht tot geen bereik. Wat ik heb gemerkt is dat ik onderweg ook heel slecht bereik heb en dit vind ik zeer frustrerend, omdat ik bij een ongeval niemand zou kunnen bereiken onderweg. 

Als ik mijn telefoon op GSM (2G) alleen zet heb ik zeer goed bereik, maar zet ik het op WCDMA/GSM (2G, 3G) dan heb ik zeer slecht tot geen bereik. Hetzelfde geldt ook voor LTE/WCDMA/GSM (2, 3 en 4G).

Ik heb om nogmaals zeker van mezelf te zijn mijn T-Mobile kaart gebruikt in hetzelfde toestel en ik krijg nogmaals dat ik gewoon goed bereik heb in mijn huis en op mijn werk. 

In mijn eerste post had ik het over dat ik goed bereik had met de Simyo kaart in een andere toestel, maar dat is alleen wanneer het toestel opstart. Nadat ik mijn pincode invoer zie ik dat mijn bereik gelijk omlaag gaat. Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat het toestel voor het invoeren van de pincode alleen 2G netwerk gebruikt (voor alarmnummers e.d.) maar na het invoeren van de pincode overschakelt naar 3G.

Ik hoop dat je met dit informatie kan, mocht het zijn dat we niet tot een oplossing komen, dan zou ik graag willen weten wat mijn mogelijkheden zijn om de abonnement stop te zetten.

Bij voorbaat dank.

Mvg,

Burak
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Burak U,

Als ik dit zo hoor, lijkt het dat het aan je internetinstellingen ligt. Het kan niet zijn dat je op zoveel plekken een slecht bereik hebt op het KPN netwerk, zeker niet in de gebieden waar jij komt. Het kan zijn dat als je vaker van simkaart wisselt, dat je telefoon de verkeerde internetinstellingen opslaat.

Zou je de volgende stappen eens willen volgen?

Ga naar je instellingen -> Meer netwerken -> Mobiele netwerken.

• Kies Namen toegangspunten
• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN laten bewerken).
• Kies de menu-toets en kies Nieuw toegangspunt.
• Bij Naam, voer **Mobiel Internet** in.
• Bij APN, voer **portalmmm.nl** in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij Mobiele landcode, voer **204** in.
• Bij Mobiele netwerkcode, voer **08** in.
• Bij Verificatietype, kies **PAP**.
• Bij Type toegangspunt, kies **Internet** of **default**.
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

Ik hoor graag van je of het hiermee is verbeterd.

Reageer