.

Review Samsung Galaxy SIII mini GT-i8190

  • 6 November 2013
  • 23 reacties
  • 13216 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Eerste indruk

De doos van Simyo met daarin de keurig verpakte Samsung Galaxy SIII mini wordt netjes na 2 dagen afgeleverd. Okay, ik ga het gelijk eerlijk bekennen…ik ben niet zo van de “Samsungclub”, dus toch wel erg benieuwd hoe een Samsung (Android) mij zal bevallen.
Nadat ik het apparaat uit zijn doosje (een unboxing is altijd leuk) gehaald heb en in handen heb genomen, moet ik zeggen dat de eerste indruk goed is. Leuk toestel om te zien. Zondermeer. Ik heb er direct zin in om hem een maand uit te proberen.
Allereerst halen we de achterklep er maar eens af om de Simyo simkaart te plaatsen en de batterij. Oeps, ineens heb je dan wel een wiebelig dun stukje plastic in handen. Maar als de batterij erin zit en dat plastic achterkantje er weer op geplaatst is, dan voelt het toestel toch stevig en degelijk aan. Het geheel ziet er in ieder geval niet goedkoop uit. Na aanzetten van het toestel blijkt dat internet gelijk werkt. Alle benodigde (internet)instellingen zijn van Simyo goed overgenomen.

Tips: met de app ‘Bump’ zet je snel en eenvoudig contacten over van je ene naar je andere (nieuwe) smartphone.
Nog geen Google account terwijl je dit leest? Maak er maar vast een aan. Je hebt hem nodig om je aan te kunnen melden (o.a. Playstore)


Design

Het toestel lijkt erg op zijn grote broer, de Samsung Galaxy SIII. Die heb ik al eens vast mogen houden (lees; ‘gepikt’ van een collega om mee te spelen) maar ik vind die te groot. Ik wil geen halve tablet (phablet) aan mijn oor. Deze mini is toch een stuk handzamer. Beide toestellen zijn ook in verschillende kleuren verkrijgbaar. Ik heb de grijze versie (Titanium Grey) kunnen testen en deze ziet er chic uit. Waar de grote Galaxy SIII toch wat plastic aanvoelt / aandoet, vind ik dat bij de mini niet het geval. Het toestel ligt lekker in de hand en is erg compact. De achterkant is dus van glad plastic gemaakt. Ik weet het niet, misschien niet echt mooi maar lelijk vind ik het ook niet. Zeker deze grijze versie die Simyo aanbiedt niet. Daar houden we het dan maar op. Onder de batterij plaats je de simkaart (normaal formaat, dus geen micro-sim, maar Simyo levert beiden standaard in een zogenaamde combisim, dus dat is geen probleem) en een micro SD kaart van maximaal 32 GB. Deze laatste wordt niet standaard meegeleverd door Samsung.
Dat gladde design van het toestel geeft weinig grip. Dus even oppassen dat hij niet uit je hand glijdt. Het geheel lijkt me namelijk wel kwetsbaar als het op de grond valt. Die plastic achterkant zal krasgevoelig zijn. Ikzelf zou er een hoesje bij nemen.

Tip: Een aanrader is de overal op internet -in verschillende kleuren- verkrijgbare flipcover van Samsung, speciaal voor de mini S3. Die vervangt de plastic achterkant en dekt tevens het scherm af met een cover. Even googlen dus. Ik zou die zeker aanschaffen. Hij is vaak ook in telefoonwinkels verkrijgbaar.

Voorop zit de homeknop zoals je vaker bij Samsung-toestellen ziet. Aan de linkerkant zit de volumeknop. Die reageert nogal licht, dus onbedoeld heb ik daar regelmatig ‘ruzie’ mee.  De koptelefoonaansluiting is bovenop te vinden en de aan/uitknop zit rechts. Opladen doe je via de aansluiting die aan de onderkant is geplaatst.
Het grote voordeel van het design is toch wel zijn kleine formaat. De Galaxy SIII mini neem ik zonder problemen overal mee naartoe. Hier heb je echt geen extra tas voor nodig; je broekzak of borstzakje is meer dan voldoende. De afgeronde kanten zorgen ervoor dat je hem ook nauwelijks voelt (steken). Met 10 millimeter is hij niet heel dik wat natuurlijk meehelpt. Het gewicht van 112 gram geeft geen verplichting om naar de sportschool te gaan voor extra training van de armspieren. Het toestel is handzaam om vast te houden en is goed te bedienen met één hand. Prima.

Camera

De Mini heeft twee camera's: een 5-megapixelcamera aan de achterkant voor de gebruikelijke kiekjes en een VGA-camera waarmee je zou kunnen videobellen o.i.d. In theorie is een 5-megapixelcamera inmiddels wel wat achterhaald denk ik, maar toch maak je met deze smartphone heel aardige foto’s. Bovendien, het is het oog achter de camera die mooie foto’s maakt, niet een hoog aantal megapixels. Dat heb ik geleerd van een begaafd fotografe.  De plaatjes zijn prima te gebruiken om via social media of bijv. WhatsApp te delen. Want ja, dat doen we nou eenmaal graag.
Vooral bij goed (zonnig) daglicht maakt deze telefoon mooie foto's. Uiteraard is de kwaliteit in die omstandigheid beter dan 's avonds binnen bij minder licht. Maar ja, het is en blijft in eerste instantie natuurlijk toch gewoon een telefoon. Dat lijkt me wel tenminste.
De camera kent een aantal handige instellingen en is prima geschikt voor de alledaagse snapshots. De foto’s zijn best scherp te noemen.
Video opnamen zijn wel van mindere kwaliteit. Het filmen in HD-kwaliteit (max. 720P) geeft een ietwat korrelig beeld. Zeker als je dit op je PC gaat bekijken. Dit had wat beter gemogen, als je er dan toch het predicaat HD op plakt. Dat is het wel, maar dan echt ook net. Echter zoals eerder gezegd, ook hier geldt dat het maar een telefoon is.  Ik zou hier niet van wakker liggen dus.

Tip: het is een open deur: wil je mooie onvergetelijke fotoreportages maken van bijv. je vakantie, koop dan toch maar liever een gewone camera. Voor heel niet veel geld, heb je tegenwoordig al wat goeds. En het kabinet wil immers dat we geld laten rollen..zo help je een beetje mee aan de kredietcrisis. Of ga op zoek naar een andere smartphone als je op dat gebied meer eisen hebt.

Beeldscherm

Het display heeft een formaat van 4 inch dat goed past bij het handzame formaat. Met een resolutie van 480 bij 800 pixels en een pixeldichtheid van 233 ppi kan ik stellen dat het beeld er toch wel scherp uitziet. Verwacht echter voor deze prijs geen retinascherm o.i.d.. De kleuren zijn helder dankzij het Super Amoled-scherm en afzonderlijke pixels zijn niet echt te onderscheiden met het blote oog. Smaken verschillen, ieder heeft daar zijn voorkeur,  maar ik vind persoonlijk de Samsungkleuren op het SIII mini scherm net iets te veel van het goede. Oranje, groen, rood…het ‘knalt’ je tegemoet. Ik vind het jammer dat dit niet aan te passen is naar meer natuurlijke kleuren, zoals dat bij zijn grote broer de SIII wel kan. Ik ben dus niet enorm onder de indruk van het scherm, maar het beeld in totaal is zeker goed genoeg voor zo'n kleinere smartphone. En er zijn genoeg mensen die felle kleuren wel mooi vinden. Het blijft een kwestie van smaak.
In het zonlicht is het schermpje, in de hoogste helderheidstand, niet erg goed afleesbaar. Dat geldt weliswaar voor de meeste smartphones maar het zou beter mogen.
Dat de beeldkwaliteit van het scherm minder is dan dat van zijn grote broer, merk je bijvoorbeeld als je websites bekijkt. Kleine letters zijn nu een stukje minder goed leesbaar en worden korrelig. Natuurlijk heeft dat ook te maken met de grootte van het beeldscherm, maar ik had graag gezien dat het beeld  wat scherper was. Echter, je kunt met dit display nog steeds prima foto's bekijken, video's afspelen, gamen en internetten.

Interface / software

Samsung heeft patent op TouchWiz en heeft hun sausje over deze smartphone heen gegooid . Ik moest die term TouchWiz wel even googlen. Dat betekent Android met een aantal uitgebreidere functies en apps van Samsung zelf. Zet het toestel aan en Samsung heeft allerhande widgets voor je paraat. Vind je ze niks? Verwijder ze dan door ze  vast te houden en naar het prullenbakje te slepen. Het kan ook zijn dat je al die poespas niet wilt, gebruik dan de ‘Eenvoudige Modus’. Hierdoor krijg je alleen basic informatie op je scherm. Voor mindere techneuten zal dat alleen maar prettig zijn.
Op zich is dit niet moeilijk om uit te vinden,  is mijn ervaring. Ook als je niet eerder een Samsung hebt gehad.
En de mensen die wel bekend zijn met Samsung? Die zullen blij zijn (of niet, dat kan ook natuurlijk) dat de fabrikant weer een aantal apps aan Android 4.1 (Jelly Bean) heeft toegevoegd. Zo is er bijvoorbeeld een Game Hub voor de spelletjesliefhebbers, een Notitie-app met handige widget die vanaf het homescreen te bereiken is en de agenda met de naam S Planner. Ook de handige features Direct Call (bellen vanuit een sms'je) of Pop-up-Play (in één scherm kan je dan multitasken) zijn aanwezig. Verder is er een handig rolschermpje dat je in alle situaties naar beneden kunt laten ‘rollen’ en waar je direct de eerste informatie kunt zien van apps, berichten, binnengekomen emails enz. Deze kan je vervolgens van daaruit rechtstreeks benaderen. Handig. Er zijn dus handige multitasking mogelijkheden aanwezig.
Ik vind wel dat het allemaal een beetje veel Google is dat de klok slaat. Zal best logisch zijn allemaal... Zo vind je ook de standaard Google-apps terug, als Gmail en de Play Store. Daarnaast zit Chrome standaard in Jelly Bean, is natuurlijk Google Maps tevens aanwezig als je even de weg niet meer weet en is er sinds Android 4.1 een nieuwe dienst met de naam Google Now. Deze app heet 'Google' op de Samsung Galaxy SIII mini en is je persoonlijke assistent. Wil je het weer van vandaag weten? Ben je benieuwd wanneer de bus gaat of welke film er vanavond in je stad draait? De app ‘Google’ kan je helpen. Hoe meer je deze dienst gebruikt en instelt, hoe beter de resultaten afgestemd raken op jouw persoonlijke voorkeuren.
Voor de rest hoeft –wat mij betreft- al die voorgeïnstalleerde ‘bloatware’ (tja, zo noemen ze dat) in de vorm van allerlei (Samsung)apps niet zo. Want wil je ze ook allemaal? Gelukkig kun je ze wel buiten beeld zetten.

Tip: installeer een paar goede data verbruikapps om het verbruik van je mobiele data bij Simyo / je provider goed in de gaten te houden. ‘3GWatchdog’, ‘My Data Manager’ en ‘Onavo Count’ zijn de betere opties.
Met de app ‘Dodol’ kan je tevens je belminuten bijhouden. En natuurlijk heb je de app van Simyo zelf.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Processor en geheugen

De Samsung SIII mini is een middenklasse smartphone en hij beschikt over een dualcore-processor. Dat is op zich prima, maar soms moet je wel een seconde of twee geduld hebben. Dan vind ik hem gewoon wat minder snel en soepel, (b)lijkt het. Dit is vooral het geval als je meerdere applicaties tegelijkertijd open hebt staan. Ook gamen met deze hardware gaat goed; het scherm is wellicht aan de kleinere kant voor grafische spellen, maar aan de processor ligt het in ieder geval niet. Aangezien ik zelf niet zo van het gamen ben, mis ik dat niet zo. Maar okay, het populaire ‘Candy Crush Saga’ heb ik er wel even op uitgeprobeerd. Speciaal voor deze review. Niets op aan te merken.
Het interne geheugen bedraagt 8 GB (dat is niet slecht). Daar houd je ongeveer 5 GB van over. Dat is natuurlijk niet zo veel, als je veel apps downloadt en ook nog muziek en video's op je smartphone wilt zetten. Maak daarom zeker gebruik van een extern micro-SD kaartje; deze kun je in je toestel plaatsen als je achterklep en batterij verwijdert. Aan de zijkant in het toestel kunnen plaatsen, zou gemakkelijker zijn geweest.
Zet apps over, stel in dat foto's worden bewaard op het externe geheugenkaartje en kopieer muziek o.i.d. van je computer ook maar naar de micro SD kaart.

Tip: leeg regelmatig je caches via een app zoals bijvoorbeeld 'Super aTool Box' ; zo houd je genoeg ruimte over voor het interne geheugen. En schaf absoluut zo’n micro SD kaartje aan. Die dingen kosten tegenwoordig een habbekrats.

Accu

Tja, smartphones zijn energieslurpers. We weten het. Het is niet ongewoon dat je dagelijks moet opladen bij normaal gebruik. Bij de Samsung SIII mini is het niet anders. De accu lijkt geen wonder van duurzaamheid. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik er in eerste instantie niets aan energiebesparing op had ingesteld. Er draait zelfs een bewegende achtergrond vrolijk mee. WiFi, 3G, GPS staan continue aan. Maar er valt zeker meer uit te halen, hetgeen ook blijkt als ik het toestel een aantal dagen in de spaarstand heb gezet. Dan blijkt de accu een stukje langer mee te gaan.
De accu is binnen 2 ½ uur opgeladen van 20% naar 100%. Dat zou wat mij betreft ietsje vlotter mogen. Ja, we stellen eisen in deze snelle maatschappij .
Wat ik heel prettig vind, is dat de accu bij (deze) Samsung gemakkelijk uit het toestel is te halen. Dit in tegenstelling tot sommige andere merken waar de telefoonbehuizing afgesloten is en je er niet zomaar bij kunt. De accu kan een zwakke schakel zijn. Dan is het fijn als deze eenvoudig uit te wisselen is voor een nieuwe. Pluspunt voor Samsung.

Tip: laat de accu nooit (althans niet vaak) helemaal leeglopen. Dat is slecht voor dit soort type accu. Eén keer per maand onder de 10% laten komen. Dan opladen tot 100% en nog een half uurtje aan het stroomnet laten. Daarna telefoon helemaal uit- en weer aanzetten. Kalibreren heet dat. Voor de rest gewoon bij 40, 50, 60 % opladen.

Connectiviteit

Vanaf Android 4.1 (Jelly Bean) is Chrome de standaardbrowser. Toch vind je in deze mini ook een browser van Samsung zelf. Ik vind persoonlijk Chrome een fijne browser waarmee je bijv. gemakkelijk bladwijzers van je pc kunt synchroniseren met je smartphone en andersom. Maar het is maar net wat je zelf wilt. Beide internetbrowsers doen hun werk prima. Ze zijn beiden lekker snel en websites laden in een mum van tijd. Zeker ook nu bij Simyo de internetsnelheden omhoog zijn gegaan. De telefoon is er snel genoeg voor.
Bellen gaat goed en op de kwaliteit ervan is niets aan te merken. Ik kan alle bellers of gebelde mensen goed verstaan. Helder en duidelijk. Geen ruis, geen bijgeluiden. Ook heb ik geen klachten gehoord over ruis of dat mensen mij slecht konden verstaan aan de andere kant van de lijn. En heb je even geen zin om een telefoontje te beantwoorden, dan kan je heel handig de optie beantwoorden met sms gebruiken. In die optie staat al een aantal sms-jes klaar met standaard teksten. Erg gemakkelijk.
De Samsung Galaxy SIII Mini heeft verschillende aansluitmogelijkheden. Zo is er een micro-usb-poort aan de onderkant te vinden, maar heeft hij natuurlijk ook wifi, bluetooth enz. Een NFC-chip is in de nieuwere modellen van de SIII mini te vinden. Hiermee kan je veilig en snel informatie overbrengen tussen je smartphone en andere NFC-apparaten, zoals o.a. betaalsystemen. Zeg maar bijv. betalen met je smartphone bij de supermarkt. Dit is de toekomst.
Het toestel ondersteunt geen 4G; Simyo heeft dit voorlopig ook nog niet in aanbod. WiFi signalen worden snel opgepikt, is mijn ervaring. Verder beschikt het toestel over GPS. Dus je locatie is te vinden door bijvoorbeeld apps zoals weerapps, Google maps enz.

Gebruiksgemak.

Ik heb geen ervaring met Samsung smartphones, noch met Android. Ik moet echter zeggen dat deze eerste ervaring mij niet is tegengevallen. Een gebruiksaanwijzing heb ik nauwelijks nodig gehad. Vanaf het begin kon ik mijn weg al goed vinden in het toestel. Ik hoefde niet lang te zoeken. Ik mag daar misschien wat handig in zijn, toch denk ik dat mensen die dat niet zijn met de Samsung mini SIII niet een heel ingewikkeld apparaat in huis halen.
Gewoon lekker fröbelen met widgets en apps. Niets op aan te merken.
Alleen….dat Samsung (virtuele) toetsenbord. Daar heb ik echt moeite mee.
Ik vind het niet fijn en precies tikken erop een ramp. De raarste woorden en zinnen heb ik zo verzonden via Whatsapp enz. Het prettigst is om te tikken met je duimen, merkte ik. Ook is er de mogelijkheid om te ‘swipen’ (met je vingers over het toetsenbord vegen om woorden te maken). Leuke feature. Iets voor de liefhebber, zou ik zeggen.
Installatie van een keyboard app loste mijn probleem enigszins op, aangezien ik toen de beschikking kreeg over een ander virtueel toetsenbord.
De standaard beltonen vind ik een beetje ‘Samsungerig’ klinken. Niet mijn smaak. Gelukkig zijn MP3-tjes zo op het toestel te zetten. Ik vind het volume van beltonen wel iets te zacht. Het kleine speakertje zit aan de achterkant van het toestel en produceert niet veel decibellen. Of ik moet aan een gehoorapparaat. Dat zou ook kunnen.
Het geluid via de koptelefoon klinkt niet slecht, het geeft een aardig vol geluid. Koop er toch maar een gewoon koptelefoontje bij, zou ik zeggen. Ik persoonlijk vind die in-ear oordoppen niet prettig (zitten). Maar hele volksstammen doen het ermee.
Voor wie dat handig vindt, is er standaard een FM radio aan boord. Daar heb ik nog wel eens gebruik van gemaakt tijdens klussen.

Tips: installeer bijv. de app ‘SwiftKey’. Met de dictafoonfeature is WhatsAppen, Viberen, mailen enz. zo gepiept. De spraak wordt verbazingwekkend goed en snel omgezet in schrift via Google. Handig dus.
Of koop (via internet) zo’n ministylus (4 cm) die je in de koptelefooningang kunt pluggen. Voor een paar Euro ben je klaar, dan tik je er lustig op los en geen vette vingers op het scherm.
En kijk eens op YouTube. Daar kan je de nodige ‘Tips and tricks’ en mini ‘tutorials’, speciaal voor de Samsung SIII mini vinden. Wel vaak Engelstalig maar beelden zijn ook handig.


Accessoires

De Samsung SIII mini wordt geleverd met een oplader, USB kabeltje en een in-earkoptelefoon met diverse dopjes om aan je oor aan te passen.

Conclusie

Plus:

+ Mooi en compact design dat degelijk aanvoelt
+ Navigeren gaat soepel en zonder problemen met de 1 GHz dualcore- processor
+ De 5-megapixelcamera maakt leuke foto’s.
+ Gebruiksvriendelijke telefoon.


Min:

-Toestel is glad en glijdt te gemakkelijk uit je hand.
-Weinig interne opslagruimte.
-Scherm heeft te felle kleuren waardoor met name foto’s erop minder natuurlijk overkomen.
-Volume geluid / beltonen.


Na het testen van de Samsung Galaxy SIII Mini ben ik tot de conclusie gekomen dat het een mooie middenklasser is: een prettig toestel met veel mogelijkheden voor een acceptabele prijs.  Ook bij Simyo. De naam zou kunnen doen vermoeden dat het een Galaxy SIII in het klein is. Uiterlijk gezien klopt dat wel, qua specificaties echter niet. Wie daar meer eisen heeft, zal de grote SIII versie moeten nemen. De doorsnee gebruiker die gewoon een leuke handzame en betaalbare telefoon wil, zal het echter een zorg zijn denk ik maar zo.
Nee, ik blijf bij mijn iPhone maar zou ik dit toestel willen hebben?
Daar kan ik alleen maar met een volmondig “Ja!” op antwoorden. Ik ben best onder de indruk van de Samsung SIII mini. Dat betekent dat ik hem dus aan kan / zal raden aan potentiële kopers. En dat wil -in mijn geval- wel wat zeggen. Deze geinige Samsung is door / met kritische ‘Apple’ ogen bekeken en heeft de proef met goed gevolg doorstaan.
Aanrader!

de Leon
Reputatie 5
Badge +11
Mooi geschreven, de leon. Makkelijk leesbaar en goede tips.
Ik hoop dat er forumgebruikers zijn die er iets aan hebben, of die het helpt is het maken van hun keuze 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Dank je, Ernst.

Er zullen wel meer reviews verschijnen hier, ook van andermans handen.. 😉
Reputatie 5
Badge +11
Dank je, Ernst.

Er zullen wel meer reviews verschijnen hier, ook van andermans handen.. ;)


I know... Ik hoop dat wanneer klanten zich hierdoor geholpen voelen in hun keuze, ze dit ook even laten weten.
Reputatie 7
de leon, allemachtig wat een mooi stuk tekst heb jij daar aan het papier toevertrouwd! Petje af en een dikke pluim! 
Reputatie 7
Badge +9
Thanks RicoK. Ook benieuwd naar de rest?
Reputatie 7
Ja, ik ben zeker benieuwd naar de rest.
Badge +6
Hoi De Leon,

Leuke review. Fijn om te lezen 🙂.
Bij bepaalde stukken zie ik je gewoon met het toestel in je handen zitten 🙂.
Reputatie 7
Badge +9
Thanks Natascha. Op het moment heb ik hem met een stuk kauwgom tegen de muur in de wc geplakt. Als extra
tv schermpje aldaar. 😛
Badge +8
Thanks Natascha. Op het moment heb ik hem met een stuk kauwgom tegen de muur in de wc geplakt. Als extra
tv schermpje aldaar. :p

[ATTACH=CONFIG]197[/attach]

Ok, de leon.. More than I need to know... 😉
Reputatie 7
Badge +9
Oh....deze topic is er nog.
Uhm....de mini is er nog steeds maar -omdat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken en ik er indertijd wel content mee was- heel blij ben ik niet meer mee. Ondanks dat ik er niet veel op heb staan, toch zo traag als een slak. En de batterij loopt leeg terwijl je er naar staat te kijken. Uiteindelijk niks voor mij dus. 🆒
Reputatie 7
Badge +10
Appels for life
Appels for life
Is er iemand fan van wentelteefjes met apples?:D:P
Reputatie 5
Badge +9
Is er iemand fan van wentelteefjes met apples?:D:P

Liever met kaneel en suiker :8.
Reputatie 7
Badge +9
Topic vervuiling. :@:P
Reputatie 2
Badge +5
Topic vervuiling. :@:P

Vind ik nou ook. Dat krijg je he, met die gebruikers van de (rotte) appels. Of ben ik nu gemeen, omdat ik ook een Samsungiaan ben? :8

Groetjes,
Estelle
Reputatie 7
Badge +9
Niet gemeen hoor Estelle :)

Wat voor soort puzzels doe je (deze foto is toch wel thuis genomen :D)
Ik doe het liefst heel moeilijke sudoku's en heel moeilijk binaire puzzels.

Mijn S5 Duos bevalt me nog steeds uitstekend, zo'n dual-sim is ideaal, vooral in het buitenland. In Praag afgelopen zomer een simkaart van Vodafone met alleen internet, na de vakantie mijn Base (België) simkaart er weer in.

Die appeltjes moeten het met 1 simkaart doen, maar ja, dat zijn meestal mensen met poen, die lopen dan met 2 appeltjes rond 🙂
Reputatie 7
Badge +9
omdat ik ook een Samsungiaan ben? :8

Groetjes,
Estelle


Ocherm...arm kind, dat je er nog mee over straat durft...er is al zoveel goejekope plasticvervuiling op deze aardkloot.:P. Het merk met de S vooraan voorop. Ik heb ook een Samsung maar die haal ik alleen tevoorschijn als de gordijnen dicht zijn en de lampen uit. 😃
Aah kijk, nu vallen alle stukjes op hun plaats. Omdat het altijd pikdonker is in Veenendaal volgens jou ook door de 3X daagse donderpreken van meneer pastoor. Dus daarom durf jij dan wel over straat, je hebt een Samsung.:) Die kan je tenminste gebruiken.
Wat moet je met voontjus waarmee je niet de straat op durft...:?:S
Om je zus te citeren, wat ben jij een bofbips.
:P:cool:
Reputatie 5
Badge +8
Wat moet je met voontjus waarmee je niet de straat op durft...:?:S

Goede vraag Friesian, daar zijn ze immers ooit voor bedoeld toch? Al vraag ik me af hoeveel mensen er nog een aparte huistelefoon hebben. Ik in ieder geval niet 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Ik nog wel hoor Sean, onbeperkt bellen naar vast en mobiel voor € 10/maand bij Telfort i.c.m. internet.

Mijn vrouw heeft nogal wat vriendinnen en daar wordt wat gekwetterd over die lijn. 😃
Eigenlijk zijn we off topic geraakt, maar ik wil toch nog ff benadrukken dat de leon een erg goede review heeft geschreven, die ook nog eens erg prettig leest. Voor iemand die het wel eens heeft over goejekope plastic in de oceaan geeft dit toch echt een volkomen ander beeld.:) Al is het al een ouder topic, een zeer groot compliment voor de auteur en helemaal verdient !

@Sean
Er zijn idd weinig mensen die een aparte huistelefoon hebben, de meesten hebben een normale.:D
Ik kan het nog anders vertellen.
Mijn pa verteld wel eens dat er in zijn jeugd in de straat slechts 1 huis (boerderij) een telefoon had. Moest iemand in de straat bellen ging men daar naar toe, en betaalde dan voor het gesprek. Er is dus echt veel veranderd kun je wel stellen.

Maar we zijn off topic bezig.....:(:)
Reputatie 5
Badge +8
Je hebt gelijk Friesian! En goed dat je nog even benadrukt dat de leon een zeer goede review heeft geschreven.

Het gesprek over aparte/ normale huistelefoons kunnen we misschien op een andere plek verder voeren ;)

Groetjes,
Sean

Reageer