.

Beantwoord

Internet instelling voor nexus 5

  • 4 February 2014
  • 25 reacties
  • 4385 Bekeken

Badge +1
  • Startend Simyaan
  • 15 reacties
Sinds vandaag heb ik een Nexus 5, maar ik zoek naar de 
internetinstellingen voor sit toestel.
Wie kan mij hierbij helpen.
Alvast bedankt voor een reactie
Somme
icon

Beste antwoord door brvandoorn 4 February 2014, 13:27

Bekijk originele reactie

25 reacties

Badge +1
Ik zag in het andere topic, dat je eerst nog een SIM kaart moet bestellen.
De Nexus 5 heeft de juiste internet instellingen al in het systeem staan.
Dus als je de SIM kaart in je toestel doet, zou alles direct moeten werken.

Mocht dit niet het geval zijn, dan heb ik in de bijlage de juiste instellingen bijgevoegd.

Veel plezier met je nieuwe telefoon.
Badge +1
Ik zag in het andere topic, dat je eerst nog een SIM kaart moet bestellen.
De Nexus 5 heeft de juiste internet instellingen al in het systeem staan.
Dus als je de SIM kaart in je toestel doet, zou alles direct moeten werken.

Mocht dit niet het geval zijn, dan heb ik in de bijlage de juiste instellingen bijgevoegd.

Veel plezier met je nieuwe telefoon.


Bedankt voor je reactie, ik zie bij de instelling KPN/HI/ 4G staan. Hier in mijn regio is 4G nog niet uitgerold. 
Om te kijken of dit werkt, moet ik eerst wachten op een andere SIMkaart. De vorige is te groot.

Nogmaals bedankt
Somme
Badge +1

Bedankt voor je reactie, ik zie bij de instelling KPN/HI/ 4G staan. Hier in mijn regio is 4G nog niet uitgerold. 
Om te kijken of dit werkt, moet ik eerst wachten op een andere SIMkaart. De vorige is te groot.

Nogmaals bedankt
Somme


Je kunt gewoon de 4G instellingen gebruiken hoor, ook al is het niet uitgerold.
Ben je alvast op de toekomst voorbereid.
Voor het functioneren van 3G haalt het helemaal niets uit.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Somme,

Houdt je ons op de hoogte of het gelukt is met internet?
Ik zie dat je nieuwe simkaart vanmorgen verstuurd is, dus lijkt het me dat je die morgen al in huis hebt :)

brvandoorn; dank je voor het antwoorden!
hallo allemaal,
Ik heb Nexus 5, maar de instellingen hierboven (van brvandoorn), kloppen niet met wat op de website van symio staat.

APN-instellingen (voor alle android)
Naam: Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: niets
Poort: niets
Gebruikersnaam: niets
Wachtwoord: niets
MMSC: niets
MMS proxy: niets
MMS port: niets
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: default

APN instellingen van brvandoorn

Naam: KPN/Hi 4G LTE internet
APN: KPN4G.nl
Proxy: niets
Poort: niets
Gebruikersnaam: niets
Wachtwoord: niets
server:niets
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS proxy: 10.10.100.20
MMS port: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: niets
APN-type: default,supl,mms
etc..

misschien zijn de instellingen van brvandoorn voor KPN 4G abonnement en niet voor symio 3Gabonnemnet voor Nexus 5.

kan iemand duidelijkheid hierover verschaffen aub?
Badge +1
Hey hamayun,

De APN instellingen die ik opgegeven heb, zijn inderdaad anders.
Als je 4G op je telefoon wilt gebruiken, zal je deze instellingen moeten gebruiken.
Zoek in het forum maar eens op 4G topics. Daar zul je deze instellingen ook tegenkomen.

Dit haalt echter niets uit voor het functioneren van de telefoon op 3G.
Het zou immers vervelend zijn om telkens APN 's te moeten wisselen als je 4G op "Mijn Simyo" aanzet.

De 4G APN is dus zowel met 3G als met 4G te gebruiken.

Hopelijk is het wat duidelijker nu?
Badge +8
Hey hamayun,

De APN instellingen die ik opgegeven heb, zijn inderdaad anders.
Als je 4G op je telefoon wilt gebruiken, zal je deze instellingen moeten gebruiken.
Zoek in het forum maar eens op 4G topics. Daar zul je deze instellingen ook tegenkomen.

Dit haalt echter niets uit voor het functioneren van de telefoon op 3G.
Het zou immers vervelend zijn om telkens APN 's te moeten wisselen als je 4G op "Mijn Simyo" aanzet.

De 4G APN is dus zowel met 3G als met 4G te gebruiken.

Hopelijk is het wat duidelijker nu?


Hoi hamayun,

Heb je iets aan het antwoord van brvandoorn?
Als je van plan bent om Flex 4G aan te zetten, dan zou ik de instellingen van Brvandoorn gebruiken. Mocht dat niet werken, probeer dan de andere instellingen.
Als je internet maar werkt, toch? ;)

groetjes, Charlene
Hallo brvandoorn en Charlene,

Het is helemaal helder, dank jullie wel.
Ik was aanvankelijk bang dat ik hoge rekening zou krijgen omdat ik buiten Simyo netwerk van KPN 3G gebruik zou maken. Dat is niet het geval lees ik nu.

Brvandoorn, ik ga je instellingen gebruiken. Dankjewel.
Badge +1
Graag gedaan hamayun.

Altijd goed om even navraag te doen hoor. Daar is het forum ook voor.
Tegenstrijdige informatie is altijd verwarrend.
Als je nog eens een vraagje heb, stel gerust.

Veel plezier met bij Simyo.

Hoihoi
Badge +8
Ik sluit me aan bij brvandoorn. Beter dat je iets navraagt, dan dat je voor verrassingen komt te staan. :)

Bedankt hè, Bernd 😉

groetjes, Charlene
Badge +1
Het heeft even geduurd, maar na de nieuwe micro-SIM in mijn NExus 5 te heben geplaatst zag ik, dat 
alle instellingen op de juiste manier waren ingesteld.

Nogmaals hartelijk dank voor de vriendelijke ondersteuning.

Met vriendelijke groet

Somme
Reputatie 5
Badge +11
Het heeft even geduurd, maar na de nieuwe micro-SIM in mijn NExus 5 te heben geplaatst zag ik, dat 
alle instellingen op de juiste manier waren ingesteld.

Nogmaals hartelijk dank voor de vriendelijke ondersteuning.

Met vriendelijke groet

Somme


Fantastisch! Dank je voor de terugkoppeling 🙂
Sorry vor mijn slechte nederlands. Ik heb mijn sim kaart vandaag ontvangen. Bellen klopt well met mijn Nexus 5 en ik heb ook de instellingen "KPN/HI/ 4G" op het mobiel gevonden (er zijn dezelfde als gegeven door brvandoorn). Maar het internet klopt niet, en ook niet met de andere instellingen gegeven door hamayun.
Reputatie 2
Badge +6
Sorry vor mijn slechte nederlands. Ik heb mijn sim kaart vandaag ontvangen. Bellen klopt well met mijn Nexus 5 en ik heb ook de instellingen "KPN/HI/ 4G" op het mobiel gevonden (er zijn dezelfde als gegeven door brvandoorn). Maar het internet klopt niet, en ook niet met de andere instellingen gegeven door hamayun.

Hoi daglego,

Welkom op het forum :)

Dat is wel erg vreemd dat het niet lukt om je instellingen goed te krijgen. De instellingen zouden namelijk goed moeten zijn. Het kan ook zijn dat je telefoon niet meer goed functioneert. Een andere mogelijk zou zijn dat de simkaart stuk is. Om te kijken of dit het probleem is wil ik je vragen om je simkaart in een andere telefoon te doen. Werkt de simkaart goed in een andere telefoon, dan is je eigen telefoon dus stuk. Werkt de simkaart niet in een ander toestel, dan is de simkaart stuk.

Ik wil je nog wel graag meegeven dat als je kunt bellen, je ook kunt internetten. Als je dus kunt bellen, zit het probleem toch echt in de instellingen van je telefoon.

Zou je willen laten weten wat je bevindingen zijn?
Hallo,

het lukte mij eerst niet om internet te krijgen met de instellingen die op jullie site staan, ik kon de internetinstellingen wel opslaan maar op de een of andere manier werkte het niet, als ik vervolgens mobile data een keer aan en uit zette, sprong hij steeds weer op KPN/HI/ 4G LTE Mobiel internet. kan ik hem daar ook gewoon op laten staan? Ik wil het even zeker weten, niet dat ik straks een dikke rekening krijg.

(ik heb nu overigens wel internet met jullie instellingen) maar die zijn voor 3G?

Met vriendelijke groet,

Marcel
Badge +1
Hallo,

het lukte mij eerst niet om internet te krijgen met de instellingen die op jullie site staan, ik kon de internetinstellingen wel opslaan maar op de een of andere manier werkte het niet, als ik vervolgens mobile data een keer aan en uit zette, sprong hij steeds weer op KPN/HI/ 4G LTE Mobiel internet. kan ik hem daar ook gewoon op laten staan? Ik wil het even zeker weten, niet dat ik straks een dikke rekening krijg.

(ik heb nu overigens wel internet met jullie instellingen) maar die zijn voor 3G?

Met vriendelijke groet,

Marcel


Ja hoor, je kunt de LTE instellingen gewoon gebruiken als standaard instellingen. Deze werken ook prima met 3G.
De andere instellingen die je gevonden hebt, zijn inderdaad alleen voor 3G gebruik.
Het is wel handiger om gewoon de LTE APN te gebruiken, zodat je altijd makkelijk naar 4G kan switchen.
Het enige wat je dan hoeft te doen, is de 4G Flex knop op Mijn Simyo om te zetten en alles werkt in 1x.

Maar je gaat pas meer betalen als je daadwerkelijk 4G via de Mijn Simyo omgeving geactiveerd hebt.
De APN instellingen hebben hier totaal geen invloed op.
Dus gewoon lekker op de standaard KPN/HI/ 4G LTE Mobiel Internet APN laten staan.
Maak je geen zorgen 😉
Hallo,

het lukte mij eerst niet om internet te krijgen met de instellingen die op jullie site staan, ik kon de internetinstellingen wel opslaan maar op de een of andere manier werkte het niet, als ik vervolgens mobile data een keer aan en uit zette, sprong hij steeds weer op KPN/HI/ 4G LTE Mobiel internet. kan ik hem daar ook gewoon op laten staan? Ik wil het even zeker weten, niet dat ik straks een dikke rekening krijg.

(ik heb nu overigens wel internet met jullie instellingen) maar die zijn voor 3G?

Met vriendelijke groet,

Marcel


Ja hoor, je kunt de LTE instellingen gewoon gebruiken als standaard instellingen. Deze werken ook prima met 3G.
De andere instellingen die je gevonden hebt, zijn inderdaad alleen voor 3G gebruik.
Het is wel handiger om gewoon de LTE APN te gebruiken, zodat je altijd makkelijk naar 4G kan switchen.
Het enige wat je dan hoeft te doen, is de 4G Flex knop op Mijn Simyo om te zetten en alles werkt in 1x.

Maar je gaat pas meer betalen als je daadwerkelijk 4G via de Mijn Simyo omgeving geactiveerd hebt.
De APN instellingen hebben hier totaal geen invloed op.
Dus gewoon lekker op de standaard KPN/HI/ 4G LTE Mobiel Internet APN laten staan.
Maak je geen zorgen ;)

Bedankt voor de reachtie, ik ben gerustgesteld. :) 
Badge +6
Hoi MB1234, welkom op het forum van Simyo!

Wat fijn dat brvandoorn je vraag al zo volledig heeft kunnen beantwoorden, daar heb ik verder vrij weinig aan toe te voegen, bedankt daarvoor brvandoorn! 🙂
Hallo 

Schijnbaar is het niet een kwestie van plug and play met een nexus 5 met 4g van simyo.

Ik krijg de 4g verbinding op mijn nexus 5 ook niet werkend. Ik heb al een nieuwe simkaart, ik heb de standaard instellingen en die van brvandoorn geprobeerd, maar helaas nog steeds geen 4G

Iemand een idee??
Reputatie 3
Badge +7
Hoi DaanNL,

Welkom op het forum.

Het komt soms voor dat dat 4G niet meteen beschikbaar is. Dit kan te maken hebben met de APN-instellingen op je telefoon. Hierin is laatst een wijziging in geweest. Het beste kan je portalmmm.nl als APN gebruiken.

Voor de volledige instellingen kun je in dit topic kijken.

Heb je al gecontroleerd of de netwerkmodus correct staat ingesteld op LTE/WCDMA/GSM ?
Dank je voor je reactie Ali.

Ik maak gebruik van de portalmmm.nl apn en heb de instelling uit het andere topic ook geprobeerd, maar hiermee krijg ik de 4g verbinding ook niet werkend. Ik gebruik in mijn Nexus 5 de netwerk optie "4g" dit is ook de aanbevolen instelling.

Ik heb 4gnu zeker 1.5 week geleden geactiveerd via mijn simyo, dus aan die kant zou het ook goed moeten gaan.

Daarom snap ik ook niet dat ik 4g niet werkend krijg. Alle tipa zijn welkom!
Reputatie 3
Badge +9
Zou je de instelligen die je nu hebt staan eens hier willen laten zien. Eens kijken of we dan verder komen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi DaanNL,

Als je telefoon staat ingesteld zoals in dit topic, controleer dan of je in je APN instellingen (dus niet je voorkeursnetwerktype) ook de functie 'drager' of 'carrier' ziet staan. Hier dien je voor 4G 'LTE' te selecteren. Het kan zijn dat jij dit nog niet hebt gedaan. De reden dat ik dat niet in het andere topic heb geschreven, is omdat dit niet altijd nodig is.

Laat je weten of dit heeft geholpen?
Heb een paar ander telefoons met mijn sim geprobeert en dan werkt het wel.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi DaanNL,

Dankjewel voor de terugkoppeling, en wat fijn dat je je simkaart ook even in andere toestellen hebt getest. Welke toestellen heb je getest? Nu weten we in ieder geval waar het probleem zit en kunnen we gerichter te werk gaan.:D

Heb je de tips van Tuiry nog doorgelopen? Om bij je APN instellingen ook de drager/carrier in te stellen op 4G/LTE?

Heb je de mogelijkheid om je instellingen aan ons te laten zien dmv scherm afbeeldingen?

Reageer