.

Beantwoord

Instellen APN Samsung S2 lukt niet. Wat nu?

  • 30 June 2017
  • 2 reacties
  • 291 Bekeken

edit door @Thomas 17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.

Onlangs mail van Simyo gekregen dat je bij aanzetten van roaming ook het APN, gebruikersnaam en wachtwoord in moet vullen.
Op een Samsing S4 gaat dit prima, echter bij een Samsung S2 kun je roaming aanzetten maar het APN, gebruikersnaam en wachtwoord kunnen niet geselecteerd worden, waardoor er geen invulveld verschijnt.
Graag een reactie. Alvast bedankt. Groeten... Arnold.
icon

Beste antwoord door Ray 2 July 2017, 10:06

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hoi, Simyo heeft het toestel niet in toestelhulp staan maar KPN gelukkig wel en die kun je ook gebruiken.

Volg het stappen plan en pas de adviezen van Simyo toe.
Verneem graag of dat gelukt is.

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/device/samsung/i9100-galaxy-s-ii/os-selection
Badge +7
Hoi Arnold S,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat jammer dat het niet lukt om de juiste APN in te stellen op je Samsung S2! Ray heeft je al de toestelhulp van KPN meegestuurd. Hierin wordt stap voor stap uitgelegd hoe je de APN voor deze telefoon in kunt stellen.

Ik zie dat hier ook bij 'Gebruikersnaam' en 'Wachtwoord' niets staat ingevuld. Ik raad je aan dit wel in te vullen. Welke Android versie staat op deze telefoon? Je hoort bij Android Gingerbread wel op een pijltje te kunnen klikken, waardoor je het wel kunt invullen. Zie je deze pijltjes wel? Bij de andere Android versie zie ik ook geen pijltjes. Wat gebeurt er als je bovenin op 'Toegangspunt bewerken' klikt?

Ik hoop dat het alsnog lukt om de APN in te stellen. Ben je nu in het buitenland om het uit te proberen?

Groetjes,
Samantha

@Ray, heel erg bedankt voor je hulp 🙂

Reageer