.

Beantwoord

Hoe stel ik mijn telefoon in voor NL-Alert ?

  • 3 December 2016
  • 12 reacties
  • 2726 Bekeken

  • Beginner
  • 2 reacties
Hallo,

Kan ik nl-alert instellen op mijn one plus 2 telefoon?
Ik zie op de website van nl-alert geen beschrijving hoe aan te melden met dit merk. En ook andere Android hebben een ander menu.

Groet
icon

Beste antwoord door Ray 3 December 2016, 08:44

Bekijk originele reactie

12 reacties

Hoi,

Ik las dit op de site van smartphone.nl Of het werkt, weet ik niet Oneplus draait op CM ipv een kale Android.

Ben je in het bezit van een Nexus of OnePlus-toestel of een Google Play-model met een kale versie van Android, ga dan naar ‘Instellingen > Meer… > Noodwaarschuwingen’ en vink daar ‘Extreme dreigingen weergeven’ aan om de noodberichten van de overheid te ontvangen.


Het geeft echter nooit de garantie dat je het bericht ook krijgt.

Als er om een kanaalnummer word gevraagd is dat 4371
Ah top! Dankjewel. Ik heb iets gevonden, ik ben benieuwd of het gaat werken.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi MaB,

Welkom op het Simyo forum.

Wat onhandig dat jouw telefooninstellingen niet op de site staan. Gelukkig was Raytje zo vriendelijk om even op onderzoek uit te gaan :D

Fijn dat je de instellingen nu hebt gevonden. Laat je ons weten of je het bericht hebt ontvangen?

Groetjes,
Sean
Hallo Sean,

Ik heb tot op heden nog geen bericht ontvangen. Ik weet ook niet of mijn telefoon in staat is het te ontvangen. Ik heb ook geen kanaalnummer hoeven invullen.

Groet
Weet wel dat het niet ontvangen van het test bericht per definitie aan je telefoon ligt. Voorbeeldje vandaag op mijn werk. Ik heb een Lg g4 met android marshmallow, 2 collega's beiden een Iphone 6 edge met de laatste iOS en instellingen. Ik kreeg het bericht en één van de collega's met de Iphone ook maar die andere weer niet.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi MaB,

Wat jammer dat je het bericht niet hebt ontvangen. Zoals Raytje al zegt, ligt het niet aan Simyo maar aan de telefoon zelf. Je kunt het beste even bellen naar 1400, dat is het nummer van de rijksoverheid. Van daaruit wordt de dienst geregeld en je kunt het beste even je vraag daar stellen.

Laat je het ons weten of je er op deze manier achter komt wat het probleem is?

@Raytje, dat kan je ook het beste even voorleggen aan je collega die het bericht niet heeft ontvangen.

Groetjes,
Caspar
@Caspar,

Goeie tip, gedeeld in de groepsapp van m'n team op het werk.

Ik zie overigens dat er op die site een ander kanaalnummer stond. Wellicht dat dit te maken heeft met toestellen die van voor 2012 zijn.

Dus voor 919
Na 4371
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Raytje,

Ik heb het ook even uitgezocht en lees informatie over drie verschillende kanalen, namelijk: kanaalnummers 519, 919 en 4371.

Het lijkt er inderdaad op dat alle telefoons voor 2012 kanaalnummer 919 nodig hebben. Alleen voor de telefoons na 2012 is het wisselend. Zo ontvang je de NL-Alert op een Samsung Galaxy S5 alleen als je kanaalnummer 519 hebt ingesteld.

Het beste wat je kunt doen is contact opnemen met de Rijksoverheid of de fabrikant van je telefoon om precies na te gaan over welk kanaalnummer je telefoon hoort te beschikken.

Groetjes,
Asma
Dat lijkt mij een slim plan, voor hen die het niet ontvangen hebben.
Badge +7
Hoi Raytje,

Dat ben ik het helemaal met je eens. Heb je dit ook al gedeeld met je collega's?

Groetjes,
Samantha
Voor zover ik het heb begrepen had zo'n beetje iedereen hem ontvangen. Die het niet kregen heb ik geïnformeerd.

Maar ik wist van mij al dat ie werkte. Laatst bij een grote brand in Koog aan de Zaan kwam er asbest vrij. Toen werd er ook een Alert verstuurd. Ik zat verdiept in m'n serie en dan schrik je wel 😃
Badge +7
Hoi Raytje,

Oh goed zo! Ik kan me voorstellen dat je toen geschrokken was. Die Alert maakt een herrie! Maar dat is niet verkeerd, in dit geval. Zo kun je hem in ieder geval niet missen :)

Groetjes,
Samantha

Reageer