.

Hoe stel ik internet in op mijn Android toestel? incl screenshots

  • 7 December 2011
  • 318 reacties
  • 80797 Bekeken


Toon eerste bericht

318 reacties

hallo ik heb een htc wildfire s
maar mijn internet werkt niet ik heb deze instellingen geprobeerd

APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet of default

maar het internet doet het nog steeds niet wie kan mij verder helpen
internet heeft het nooit gedaan

met vriendelijke groet wesley
Internet op Samsung Galaxy Gio lukt niet, aanwijzingen gevolgd van de website, alle instellingen staan zoals aangegeven. Zijn er voor dit toestel (andriod Froyo) nog andere aanpassingen nodig??
Hi guys,

I am a new meber.

I have an Android smartphone (Google Nexus S) and at APN settings I noticed that there already exists the following APN:
Name:         KPN Internet
APN:          portalmmm.nl
Proxy:        Not set
Port:          Not set
Username:       Not set
Password:       Not set
Server:         Not set
MMSC:         http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS proxy:       10.10.100.20
MMS port:        5080
MCC:             204
MNC:             08
Authentication Type: None
APN type:       default,supl,mms
APN protocol:       IPv4
Bearer:       Unspecified

Am I OK with these settings?
Can I use it or do I have to make another APN called "Mobile Internet" as I read in a thread here in the forum?
Is it necessary to set a specific home page in my browser or I can use my own?

Thanks in advance!
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Erik_dV,

Volgens onze gegevens heb je inmiddels gebruik kunnen maken van internet op je mobiel via ons netwerk. Dit komt waarschijnlijk omdat je de optie 'internet op je mobiel' voorheen niet aan had staan. Sinds je de optie aan hebt gezet kun je internetten zie ik. Werkt alles inderdaad naar behoren?

Groetjes,

Alex
Hi Alex,

Ik heb nogmaals de instructies hierboven opgevolgd (post 61), maar helaas. Ik heb een Samsung Galaxy W.

Enig idee wat er nog scheef kan zitten?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi PatG,

Goed om te zien dat het nu werkt.

Groetjes,

Alex
Badge
Opgelost, geen idee waarom de instellingen opeens aangepast moesten worden , maar na bovenstaande instellingen aangepast te hebben en het toestel gereset te hebben (had ik in eerste instantie nog niet gedaan) was het probleem opgelost.
Badge
Mijn HTC One V heeft sinds gisterenmiddag geen internetverbinding meer. Ik heb de instellingen hierboven aangepast , maar dat heeft niet tot een oplossing geleid.
Bellen kan wel gewoon, Internetten leidt steevast tot de melding: Webpagina niet beschikbaar.
Ik heb dit zowel in Zutphen als in Apeldoorn en ook op de tussenliggende rit blijft dat zo.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum johan van Riet,

Om internet te laten werken op je Samsung Galaxy moet je onderstaande stappen doorlopen. De door jouw doorgegeven instellingen zijn niet helemaal correct.

Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:

Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kunt u de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.
Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt
Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie pakketgegevens gebruiken (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt is. Deze optie kunt u terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’

Nadat u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dient u uw toestel uit/aan te zetten.

Kan je nagaan of het werkt als je de bovenstaande instellingen gebruikt?

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum johan van Riet,

Om internet te laten werken op je Samsung Galaxy moet je onderstaande stappen doorlopen. De door jouw doorgegeven instellingen zijn niet helemaal correct.

Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:

Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kunt u de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.
Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt
Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie pakketgegevens gebruiken (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt is. Deze optie kunt u terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’

Nadat u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dient u uw toestel uit/aan te zetten.

Kan je nagaan of het werkt als je de bovenstaande instellingen gebruikt?

Groetjes,

Alex
Beste mensen,

Heb veel instelling op het forum al geprobeerd, maar krijg nog steeds geen internet. Wel wifi

De instellingen zijn nu als volgt:
1. kpn internet
naam: kpn internet
APN: portalmmm.nl
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
gebruikersnaam: niet ingesteld
wachtwoord; niet ingesteld
server: niet ingesteld
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: internet

Pakketgegevens gebruiken en roaming staat aan. 

Heb een Samsung Galaxy xcover. met android 2.3 

Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Johan
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum ebx,

Volgens onze gegevens stond de optie internet op je mobiel/mms tot gisteren uit. Je hebt deze optie gistermiddag aan gezet. Nadat je deze optie hebt aan gezet, zie ik dat er ook verbinding is geweest met internet via ons netwerk. Is hiermee je probleem opgelost?

Groetjes,

Alex
Ik heb gisteren een mobiele internetbundel geactiveerd via mijnsimyo. Echter is het na meerdere pogingen tot het doorvoeren van de eerder genoemde instellingen nog niet gelukt om verbinding te maken. In de lijst van apn's staan wel de volgende:

Bij Apn's heb ik 2 punten erbij gekregen.
1. Kpn mobiel internet ( waar achter een groenbolletje is geselcteerd ) als ik daarop klik krijg ik deze settings:
Naam: KPN Mobiel internet
APN: portalmmm.nl
proxy: [nietingesteld]
Poort: [nietingesteld]
Gebruiksnaam: [nietingesteld]
wachtwoord: [nietingesteld]
Server: [nietingesteld]
MMSC: [nietingesteld]
MMS proxy: [nietingesteld]
MMS-poort: [nietingesteld]
Mms-protocol: wap 2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN type: default
en de 2de toegangspunt is : KPN MMS

Naam: KPN MMS
APN: portalmmm.nl
proxy: [nietingesteld]
Poort: [nietingesteld]
Gebruiksnaam: [nietingesteld]
wachtwoord: [nietingesteld]
Server: [nietingesteld]
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
Mms-protocol: wap 2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN type: mms

Simyo komt nog niet voor in de lijst. 
Mijn telefoon is een HTC Desire A8181

Wat is de oorzaak van mijn verbindingsprobleem en hoe kan dit worden opgelost?
Badge +6
Beste DJ_Freak,

Blij te horen dat het gelukt is.
Opgelost...
Hardwareprobleem.

Beste Simyo,

Sinds gisteren kan ik niet meer mobiel internetten..
Wat kan er aan de hand zijn?
Verschillende instellingen heb ik geprobeerd, op dit moment heb ik de volgende instellingen:
1. Kpn mobiel internet
Naam: KPN Mobiel internet
APN: portalmmm.nl
proxy: [nietingesteld]
Poort: [nietingesteld]
Gebruiksnaam: [nietingesteld]
wachtwoord: [nietingesteld]
Server: [nietingesteld]
MMSC: [nietingesteld]
MMS proxy: [nietingesteld]
MMS-poort: [nietingesteld]
Mms-protocol: wap 2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN type: default

2de toegangspunt : KPN MMS

Naam: KPN MMS
APN: portalmmm.nl
proxy: [nietingesteld]
Poort: [nietingesteld]
Gebruiksnaam: [nietingesteld]
wachtwoord: [nietingesteld]
Server: [nietingesteld]
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
Mms-protocol: wap 2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN type: mms
Beste Simyo,

Sinds gisteren kan ik niet meer mobiel internetten..
Wat kan er aan de hand zijn?
Verschillende instellingen heb ik geprobeerd, op dit moment heb ik de volgende instellingen:
1. Kpn mobiel internet
Naam: KPN Mobiel internet
APN: portalmmm.nl
proxy: [nietingesteld]
Poort: [nietingesteld]
Gebruiksnaam: [nietingesteld]
wachtwoord: [nietingesteld]
Server: [nietingesteld]
MMSC: [nietingesteld]
MMS proxy: [nietingesteld]
MMS-poort: [nietingesteld]
Mms-protocol: wap 2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN type: default

2de toegangspunt : KPN MMS

Naam: KPN MMS
APN: portalmmm.nl
proxy: [nietingesteld]
Poort: [nietingesteld]
Gebruiksnaam: [nietingesteld]
wachtwoord: [nietingesteld]
Server: [nietingesteld]
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
Mms-protocol: wap 2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN type: mms
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum avv,

Ik heb je reactie even naar dit topic geplaatst, omdat in dit topic de juiste instellingen worden besproken. De Samsung Galaxy Gio draait op het Android besturingssysteem. Dit besturingssysteem ondersteunt het ontvangen van een configuratie sms niet. Voor dit toestel moet je de onderstaande stappen door lopen om het internet werkend te krijgen.

Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:

Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kunt u de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in
sommige toestellen)

APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)
- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie pakketgegevens gebruiken (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt is. Deze optie kunt u terug
vinden onder menu ‘mobiele netwerken’

Nadat u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dient u uw toestel uit/aan te zetten.

Kan je aangeven of het is gelukt?

Groetjes,

Alex
Hallo,

Ik had een vraagje.
Mijn dochter heeft net een simyo abonnement met nummerbehoud. Ze heeft een smsje gekregen en daar staat in: U ontvangt zo dadelijk een aantal instellingen voor het gebruik mobiele data diensten met oa mobiel internet en MMS. Gelieve deze op te slaan en te activeren. Dat berichtje met instellingen heeft ze niet gehad. Wat moet ze nu doen? Het bellen en smsen van het abonnement doet het inmiddels. Alleen het internet niet. Hoe moet ik dit oplossen? Ze heeft een samsung galaxy gio.

Groetjes,
Reputatie 5
Badge +10
Het werkt nog steeds niet:(

Heb je wel de juiste instellingen naderhand ingesteld?

Groetjes,

Alex
Hallo,

Ik heb onlangs een HTC Explorer aangeschaft en daar probeer ik nu internet op in te stellen.
Ik heb bij namen toegangspunten  de standaardinstellingen hersteld en daarna moet ik kiezen voor een 'carrier', hier kan ik uit vele kiezen waarvan Simyo er één is en KPN staat er ook tussen. Ik heb gekozen voor Simyo. 
dan vul ik de precies zoals het hieronder staat volgende gegevens in:
APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
Mms-protocol: WAP2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

Hierna start ik mijn mobiel opnieuw op maar ik krijg geen verbinding via internet.

Verbinding via Wi-Fi gaat wel.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Bij voorbaat dank,


Het werkt nog steeds niet:(
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum robbinst,

Volgens onze gegevens staat de optie 'internet op je mobiel/mms' niet aan. Hierdoor kun je technisch gezien niet internetten. We hebben deze optie voor je aan gezet. We willen je vragen het toestel aan het eind van de dag uit/aan te zetten. Vervolgens zou het moeten werken.

Groetjes,

Alex
Hallo,

Ik heb onlangs een HTC Explorer aangeschaft en daar probeer ik nu internet op in te stellen.
Ik heb bij namen toegangspunten  de standaardinstellingen hersteld en daarna moet ik kiezen voor een 'carrier', hier kan ik uit vele kiezen waarvan Simyo er één is en KPN staat er ook tussen. Ik heb gekozen voor Simyo. 
dan vul ik de precies zoals het hieronder staat volgende gegevens in:
APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
Mms-protocol: WAP2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

Hierna start ik mijn mobiel opnieuw op maar ik krijg geen verbinding via internet.

Verbinding via Wi-Fi gaat wel.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Bij voorbaat dank,
Reputatie 2
Badge +4
Beste pvdbijl,

Welkom op het Simyo forum!
HTC toestellen kunnen niet automatisch worden aangemeld voor de internetinstellingen, u dient deze dus handmatig in te voeren.
Hierbij de instructies voor het instellen van mobiel internet voor uw HTC toestel:

• Verwijder alle bestaande APN’s in de verbindingsinstellingen van uw toestel (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer “Mobiel Internet” in.
• Bij APN, voer “internet” in.
• Pas verder niets meer aan.
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.
• Zet uw HTC toestel uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
• Begin nu met internetten.

Als u niet weet waar u deze instellingen terug kunt vinden in uw toestel, verwijzen wij u door naar http://qelp.kpn.com/. Hier wordt u voor de meeste toestellen stap voor stap naar de juiste instellingen geleid.
Let op: de website wijst u alleen de weg naar de plaats van de instellingen. De instellingen zelf, zoals weergegeven op de website, zijn niet op uw aansluiting van toepassing.

Mocht het niet lukken om de instellingen zelf in te voeren, dan raden wij je aan om met deze instellingen en het toestel langs te gaan bij een telecomwinkel zodat ze je verder kunnen helpen.

Graag vernemen we of het hiermee is verholpen.

Groetjes,

Manisha
Goedemorgen,

Ik heb een HTC desire en gebruik mijn Simyo voor wanneer ik in Nederland ben. Nu kan ik al vier maanden niet op Internet, als ik de functie activeer ontvang ik geen sms met instellingen en kan deze ook niet handmatig veranderen. 

Ik heb de versie HTC Sensation Z710e, kunt u mij helpen?
Reputatie 2
Badge +4
Beste Agkoot,

Wij zijn blij om te vernemen dat je inmiddels een oplossing hebt gevonden voor het probleem. Als je erachter bent waardoor je niet kon internetten met het oude toestel vernemen we dit graag.

Groetjes,

Manisha

Reageer