.

Beantwoord

Hoe kan ik een contact verwijderen van simkaart en whatsapp?

  • 22 October 2014
  • 4 reacties
  • 23465 Bekeken

Beste,
Ik wil iemand uit me telefoon hebben en heb dit contact dus verwijderd uit me contacten, ik heb een Nexus 5. Allles prima dacht ik, maar wat blijkt, dit contact blijft tussen me whatsapp contacten staan waaruit volgde dat het nummer nog op me simkaart staat. Alles geprobeerd, maar het contact gaat niet uit m'n whatsapp noch uit m'n simkaart.
Weet iemand hier raad mee en een oplossing voor?
Mvg, Niels
icon

Beste antwoord door Anonymous 22 October 2014, 22:08

Bekijk originele reactie

4 reacties

Hallo Niels.

Heb je het contact uit het adresboek verwijderd en daarna alle WhatsApp contacten vernieuwd? (bij WhatsApp)
Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—Ă—

Probeer eens het volgende.
  • Maak eerst een backup van je contacten.
  • Verwijder alle contacten van de sim.
  • Verwijder het contact dat je kwijt wilt uit de backup.
  • Verwijder WhatsApp.
  • Plaats daarna de contacten van je backup op de telefoon.
  • Installeer opnieuw WhatsApp.
Laat wel weten of dit helpt.

Groet,
Friesian
Reputatie 6
Badge +10
Hoi nielsnais, welkom op het Simyo forum :)

Wat vreemd dat je niet eenvoudig een contact kunt verwijderen! Heb je de stappen van Friesian al eens doorlopen? Wie weet lost dit het probleem voor je op 🙂

Ik kan me voorstellen dat het contact misschien op je Google account staat gesynchroniseerd en dat je Google account meteen het contact weer toevoegt zodra je 'm verwijderd hebt.

Laat je ons weten of de tips hebben geholpen?

Bedankt voor je reactie Friesian! 🙂
Hoi nielsnais, welkom op het Simyo forum :)

Ik kan me voorstellen dat het contact misschien op je Google account staat gesynchroniseerd en dat je Google account meteen het contact weer toevoegt zodra je 'm verwijderd hebt.
Bij mij is het zo dat ik via Samsung Kies, en zo zal LG ook wel iets hebben om een backup te kunnen maken, dat er een onderscheid te zien is in o.a. telefooncontacten en Google contacten. Daar is het zeer overzichtelijk en eenvoudig te beheren.
Badge +6
Hoi Friesian,

Dat onderscheid had ik inderdaad eerder ook op mijn Sony Experia, maar sinds ik een Nexus 5 heb niet meer.

Misschien dat het komt, omdat ik nu een 'echte' Google telefoon heb, maar bij mij is dus de mogelijkheid om te kiezen tussen telefooncontacten of Google contacten op de Nexus 5 weg.

Daarom beheer ik mijn contacten niet op mijn telefoon, maar in mijn Gmail account. Erg makkelijk, maar wel een beetje "Big Brother is watching you"-gevoel 😉

Reageer