.

Beantwoord

Hoe kan ik de melding google.com.android gapps stoppen?

  • 30 May 2016
  • 7 reacties
  • 6475 Bekeken

Wij krijgen op onze smartphone steeds de melding : google.com.android gapps is gestopt. Dan moeten wij drukken op ok en is de melding weg , maar die komt steeds terug binnen 20 sec en dit honderd keer p/uur. Hoe kunnen wij dit stoppen en dit lastige probleem verhelpen ?
icon

Beste antwoord door Ray 30 May 2016, 13:11

Bekijk originele reactie

7 reacties

Dit lijkt mij een software fout in Android. Enige optie lijkt mij een reset te doen naar de fabrieksinstellingen. Wel eerst een backup maken van je gegevens zoals apps, contacten en foto's etc.
Reputatie 7
Badge +9
Dit topic lijkt me niet thuis te horen in dit forumgedeelte.

Met Google 🙂 vond ik onderstaande link met enkele oplossingen: http://www.gsmhelpdesk.nl/forum/topic/het-proces-com-google-process-gapps-is-gestopt
Reputatie 5
Badge +8
Hoi FiFi,

Welkom op het Simyo forum.

Wat onwijs onhandig dat je telkens deze melding krijgt.

Net als Franswon heb ik Google voor je geraadpleegd, en de oplossing die telkens terugkomt is de reset naar de fabrieksinstellingen. Hierbij is het inderdaad heel belangrijk dat je eerst een back-up maakt.
Mocht dit het probleem niet oplossen dan wil ik je adviseren om contact op te nemen met de leverancier van je telefoon. Zij kunnen je ongetwijfeld verder helpen.

Laat je ons weten of het is gelukt?

Groetjes,
Sean

@Raytje & Franswon, onwijs bedankt voor jullie hulp heren!
Bedankt voor al jullie rfeaktie's. Echter : backup maken lukt niet meer , resetten lukt ook niet. Heb al telefonisch kontakt gehad met de leverancier , moet volgende week langskomen. Dan wordt de smartphone opgestuurd ter reparatie . indien nog mogelijk. Hoop dat al mijn contacten , apps en foto's nog beschikbaar zullen zijn. Groetjes , FiFi
Reputatie 7
Badge +9
Hoi FiFi,

Als het goed is staan je contacten op de servers van Google, je apps kan je via de store weer terugzetten en ik hoop dat je de foto's op een sd-kaartje hebt bewaard. Je gespreksgeschiedenis etc. ben je wel kwijt. Als je foto's in het interne geheugen van je telefoon staan opgeslagen dan raad ik je aan dit expliciet mee te delen zodat ze een poging kunnen doen deze te bewaren voor je.

Succes
Hoi Franswon,

Dank voor je nuttige constructieve adviezen.

Vriendelijke groet, FiFi
Reputatie 7
Badge +10
Wat fijn dat je nog een aanvulling hebt gegeven en deze handig tips hebt gedeeld 🙂 Hier hebben we wat aan Franswon. Bedankt :)

@FiFi, natuurlijk hoop ik dat je niet al je gegevens kwijt bent en dat je alsnog wat kunt redden. Daarbij hoop ik dat jouw telefoon nog gemaakt kan worden voor je. Mochten wij nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela

Reageer