.

Beantwoord

Bij grensovergang naar Nederland geen netwerk

  • 22 July 2014
  • 7 reacties
  • 1797 Bekeken

Badge
ik heb een vraag m.b.t. netwerk internet.
ik als grensbewoner kom regelmatige even bij de buren, het probleem is nu dat als ik terug kom in ons land mijn samsung s3 mini zich niet aanmeld bij het netwerk. de oplossing die ik tot nog toe heb gevonden is het opnieuw opstarten, dit is niet praktisch.
dit probleem doet zich niet alleen bij mij voor maar ook bij m'n buren, het is dus niet te wijten aan mijn samsung.
icon

Beste antwoord door Dries 23 July 2014, 12:34

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi Maximus,

Het kan kloppen dat je simkaart bij het terugkeren naar Nederland opnieuw aangemeld moet worden op het netwerk. Dit kun je zelf 'forceren' door je telefoon uit/aan te doen.

Je zou ook in je telefoon kunnen kijken om te zien of bij het netwerk selecteren de optie op 'automatisch' staat. Wat je ook kan doen is bij je APN 'portalmmm.nl' in te voeren. Als je dit aanpast in je telefoon dan zou je telefoon automatische de simkaart weer moeten aanmelden op het KPN netwerk als je de grens naar Nederland over gaat.

Zou je willen laten weten of het is gelukt?
Badge
jammer dan dat ik bij simyo mijn simkaart moet "forceren" en bij een vriend van mij met kpn abonnoment dit allemaal wel functioneert!
mijn apn staat ingesteld op portalmmm.nl en netwerkmodus gsm/wcda(auto-stand)
Reputatie 5
Badge +11
Hi maximus,

Zoiets ligt niet zozeer aan je aansluiting, maar meer aan de instellingen in je toestel. De APN portalmmm.nl werkt eigenlijk altijd goed, maar er zijn meer stukjes instellingen.
Via deze link kun je de optimale instellingen opvragen voor jouw toestel.
Badge
Hoi ernst,
Ik heb je link gedaan en zal het nu in de gaten houden of het nu wel lukt.
Eindelijk in dit toch het zelfde als een sms met "ja" naar 1300 toch?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi maximus,

Je kunt inderdaad je telefoon instellingen als je "JA" sms't. Helaas is dit op de "nieuwere generatie" telefoons niet meer mogelijk, daarom heeft Simyo deze webapp laten ontwikkelen 🙂

Wil je ons laten weten of het met je nieuwe instellingen wel werkt als je de grens overgaat?
Badge
Ik ben vandaag weer door Duitsland gereden. En het ziet er naar uit dat de nieuwe instellingen functioneren, ook bij thuiskomst netwerk verbinding.
ik hoefde mijn toestel niet opnieuw op te starten!

bvd.
Reputatie 5
Badge +11
Top! Dank je voor je terugkoppeling, maximus 🙂

Reageer