.

Beantwoord

Appjes worden als sms verrekend. Hoe kan dat?

  • 18 February 2016
  • 7 reacties
  • 296 Bekeken

Sinds ik een smartphone heb en daarbij behorend een nieuwe vervangende simkaart heb gekregen, worden de Whatsappjes als sms-jes verrekend. Ik weet zeker, dat ik geappt heb. Heb nl. vanmiddag pas mijn eerste sms verstuurd. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?
icon

Beste antwoord door Tiury 19 February 2016, 12:25

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Heb je soms een iPhone? Ben je dan niet in de war met Apple's Messages app? Daar bestaat inderdaad de mogelijkheid dat een bericht niet via het internet (als een iMessage) wordt verzonden maar als een sms. Dat laatste gebeurt als de ontvanger niet over iMessage beschikt.
Nee, het is een Samsung s3 neo. Mijn eerste smartphone en ik ben een beginnende whatsapper.
Maar ik heb wel degelijk geappt! Met het groene wolkje!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Riky,

Wat jammer dat je het gevoel hebt dat berichtjes van Whatsapp worden verzonden als sms'je. Dit zijn twee losstaande apps, dus ik vrees dat er iets anders aan de hand is. Op Android 4.4 is de berichten app van Google (sms app) helaas ook een groen wolkje. Daarnaast zou het ook nog eens kunnen zijn dat de mensen die je een bericht verstuurd geen Whatsapp hebben en daarom een sms verstuurd.

Zou je dit eens kunnen uitzoeken?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je reactie Scotsman 🙂.
Ik heb de Whatsapp op mijn mobiel uit de Playstore, waar er al meer dan 1 miljard van zijn gedownload.
En van de mensen, waarmee ik geappt heb, weet ik zeker, dat zij ook Whatsapp hebben.
Ik heb een Samsung S3 Neo met Android 4.4.2
Ik heb dezelfde telefoon qua type...toch even een vraag..
Verwar je Hangouts met WhatsApp? Kijk eens na of dat aan de hand is..Misschien een abuis.
Ik ben er uit. Ik werd door iemand ge-smsd. En heb geantwoord, een paar keer over en weer. Ik dacht, dat dat appjes waren, maar dat was niet zo. Is allemaal nog nieuw voor mij. Dank aan iedereen, die hier over meegedacht heeft.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Riky,

Goed dat je eruit bent gekomen! Het lijkt ook allemaal op elkaar 😉

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Sean

Reageer