.

Beantwoord

"Alleen noodoproepen" nadat mijn besturingssysteem was verwijderd Android versie 5.0.2., kan iemand mij helpen?

  • 7 August 2015
  • 6 reacties
  • 1781 Bekeken

Beste mensen van Simyo,

Ik kan al langere tijd niet meer bellen en/of sms'en met mijn telefoon. De melding die ik hierbij krijg is "alleen noodoproepen".
Mijn telefoon is een moto g die draait op Android versie 5.0.2.
Het probleem is ontstaan nadat ik per ongeluk mijn besturingssysteem had verwijderd.
Nu ik heb ik het besturingssysteem weer naar het origineel hersteld maar kan ik niet bellen/sms'en of gebeld worden.
Kan het zijn dat ik wat instellingen moet veranderen? Ik heb tevergeefs gedaan wat werd geadviseerd deze forum post: https://forum.simyo.nl/simkaart-86/mijn-telefoon-herkent-de-simkaart-niet-dat-25309/index1.html#post88595

Ter ondersteuning voeg ik een paar screenshots van de huidige instellingen toe.
Verder zijn alle facturen betaald en weet ik dat de simkaart wel gelezen wordt aangezien ik een paar van mijn opgeslagen contacten daarvan uit kan lezen.

Kan iemand mij uit de brand helpen?
Ik bedank u alvast voor uw hulp.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 8 August 2015, 14:35

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Kun je wel handmatig netwerken zoeken en vinden? Geen celinfo in je telefooninfo, dus nu zit je nergens aan verbonden.
Moet je wel je simkaart pincode invoeren bij het opstarten van het toestel?

Misschien is de baseband/firmware van de modem van je toestel niet meer in orde? Ik zou op websites als xda-developers zoeken naar hulp. Daar is vrij veel kennis over flashen en ook herstellen van fouten te vinden!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Boessie, welkom op het Simyo forum!

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Android. Op deze manier blijft het forum overzichtelijk :)

Ik ben zelf niet zo technisch aangelegd dat ik iets begrijp van de screenshots die je hebt toegevoegd. Wij gaan meer over de simkaart en we kunnen verder kijken of alles goed op het netwerk staat.

Als er echt iets niet goed staat in je telefoon kun je beter contact opnemen met je toestelfabrikant of wie weet zijn er forumleden die dit ook hebben meegemaakt. Ik zie dat Groentjuh al een paar tips heeft gegeven en ook de website xda-developers heeft aangeraden :)

Je simkaart heb ik voor de volledigheid een reset gegeven. Het is belangrijk dat je hiervoor je telefoon eenmalig uit- en aandoet.
Ook hoor ik net als Groentjuh graag of er wel om een pincode wordt gevraagd. Daarbij of je handmatig ook netwerken kan selecteren.
Je zou nog je simkaart kunnen testen in een andere telefoon. Op die manier kunnen we uitsluiten dat het probleem aan de simkaart ligt. Je kan daarbij een andere simkaart testen in je eigen telefoon.

Ik hoor het graag van je :)

@Groentjuh; top dat je zo goed helpt!
Dank jullie beiden voor jullie reacties.

Ik heb geprobeerd om hem opnieuw op te startem ,maar blijkbaar heeft die simkaart reset niet gewerkt.
Verder wordt mij ook niet om een pin code gevraagd bij het opstarten.
De enige netwerken die ik kan zien zijn "NL KPN", "vodafone NL" en "T-Mobile NL".
Als ik de telefoon automatisch laat kiezen dan krijg ik na enkele minuten de melding "Uw simkaart staat geen verbinding met dit netwerk toe".
Zelf zal ik ook nog verder zoeken op het xda-developers forum en morgen een andere simkaart uit proberen.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Boessie, welkom op het forum van Simyo :)

Goed dat je dit hebt geprobeerd. Ik denk dat je simkaart niet meer wordt herkend, aangezien je geen pincode invoert. Je kan inderdaad het beste een andere simkaart testen in je telefoon. Wil je je eigen simkaart ook testen in een andere telefoon?

Laat je weten wat er uit de test komt? 🙂
Hallo,

Het ligt niet aan de simkaart aangezien deze het wel in een ander telefoontje doet.
Ik geloof zelf dat het inderdaad aan de baseband/firmware van mijn modem zit zoals Groentjuh al vermeld had.
Weet iemand hier hoe ik dat moet fixen of kan herstellen?
Verder had ik mijn firmware hersteld met behulp van deze post op het xda-developers forum : http://forum.xda-developers.com/moto-g/development/rom-stock-motorola-lollipop-rom-t3017510
Ik heb zowel de retail untouched en optimized uitgeprobeerd voor de XT1032.

Groet,
Boessie.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Boessie,

Wat balen dat het toch echt in de telefoon zit. Je zou verwachten dat het met het herstellen van de originele firmware wel opgelost zou moeten zijn. Misschien kun je een Cyanogenmod based ROM flashen en checken of de instellingen het daar wel op werken? Misschien werkt de bovenstaande ROM niet goed voor NL telefoons.

Groetjes, Tiury

Reageer