.

Beantwoord

Wat gebeurt er als ik gebruik ga maken van de nieuwe bundels?

  • 14 November 2016
  • 9 reacties
  • 129 Bekeken

Op https://mijn.simyo.nl/bundels-wijzigen staat: "Je hebt een oude internetbundel, die we niet meer aanbieden. Je kunt je oude bundel houden. Als je voor een andere bundel kiest, is het later niet mogelijk om weer voor je oude bundel te kiezen.". In de oranje kolom staat mijn bundel: 300 min/sms € 5 en 750 MB € 7. Ik kan met de MB's schuiven zodat het plaatje wordt: 300 min/sms € 5 en 1000 MB € 6. Het lijkt er dus op dat ik in dat geval voortaan 250 MB meer heb voor € 1 minder (en nog steeds 300 min/sec). Mijn vragen: 1) Wat gebeurt er als ik op "aanpassen" klik? 2) Blijft mijn bundel een oude bundel? 3) Zo nee, dan begrijp ik niet waarom ik de oude prijzen blijf zien als ik iets verander. Ik hoop dat mijn probleem duidelijk is. Alvast bedankt voor de hulp.
icon

Beste antwoord door Ray 14 November 2016, 11:26

Bekijk originele reactie

9 reacties

Hoi,

Het woord aanpassen zegt het al. Je past iets aan oftewel je maakt een wijziging in je bundels. Dus ja, als je op aanpassen klikt ga je gebruik maken van die nieuwe bundels en vervallen je oude. Deze wijziging moet je wel bevestigen anders gebeurt er verder niks.

Simyo mag niet zomaar jouw bundels aanpassen. Hiervoor ben jij de enige aangewezen persoon als klant zijnde. Simyo heeft de nieuwe bundels gecommuniceerd via social media en dit forum. Ook hebben klanten een mail gehad, althans velen wel waaronder ikzelf.

Dat je de oude prijzen blijft zien is omdat je nog niks hebt bevestigd en omdat je wijzigingen per de eerste van de volgende maand in gaan om het moment dat je iets aanpast en bevestigd.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Schellekens112,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat Raytje zegt klopt eigenlijk helemaal! 😃 De reden dat je die melding te zien krijgt, is omdat je gebruik maakte van oude bundels. Zodra je deze aanpast, dan maak je gebruik van nieuwe bundels. De nieuwe bundels zijn (in jouw geval) ook goedkoper! Komt dus helemaal goed uit. Kortom: je kunt gewoon op 'Aanpassen' klikken, want je zult er slechts op vooruit gaan.

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

@ Raytje, dankjewel voor je antwoord! Perfecto!

Groetjes,
Jihane
Raytje en Jihana, goed werk! Mijn dank.

Jihane, het maakt verder niet uit, maar de nieuwe bundels zijn in mijn geval duurder. Als ik op de site kijk zonder in te loggen zie ik dat de nieuwe bundel € 16 kost: 300 min/sms € 7 en 1000 MB € 9. Ik zit er nu dus warmpjes bij.

Ik blijf het wel verwarrend vinden dat het op de pagina "Pas je bundels aan" lijkt als je kunt schuiven tegen de vermelde prijzen, terwijl in werkelijkheid andere prijzen, namelijk die van de nieuwe bundel gaan gelden vanaf de nieuwe maand. Sterker nog, als ik op die pagina schuif en dan kies voor "Vergelijk met jouw huidige bundels", dan staan er onder "Volgende maand" de prijzen van mijn huidige (dus oude) bundel.
Als je wilt kijken wat de nieuwe bundel tarieven zijn dan moet je wel inloggen. De tarieven die je dan ziet zijn de vaste klanten tarieven. Ik neem overigens aan dat je al een langere tijd klant bent. Ga je de bundels bekijken zonder in te loggen dan zie je de bundeltarieven zonder in te loggen. Ik heb zoals ik het zie dezelfde bundels en betaal 5 euro voor de 300 bel/sms en 6 euro voor de 1000 MB, dus 11 euro. Je noemde deze al op in je eerste bericht dus geleden ook voor jou. Als nieuwe klant betaal je inderdaad die 16 euro (7+9).

Dus inloggen, naar je bundels gaan en je nieuwe bundels selecteren met de nieuwe prijzen. Dan vergelijken met je huidige en en dan zie je 2 balken. 1 met huidige maand en 1 met volgende maand. Daar moet dan verschil in zijn. Spreek het je aan, want het scheelt je immers toch iets per maand, dan kun je het bevestigen. Mocht je dit doen dan gaat het 1 december in.
Badge +7
Hoi Schellekens112,

Wat jammer dat er onduidelijkheid is over het wijzigen van je bundels! Raytje heeft helemaal gelijk met zijn antwoord. De prijzen die je op onze website ziet, zijn inderdaad wat hoger. Dit zijn de prijzen voor nieuwe klanten. De prijzen waar jij in aanmerking voor komt, zijn prijzen die alleen gelden voor klanten die hun abonnement met een jaar kunnen verlengen. We bieden onze vaste klanten graag lagere prijzen aan :)

Ik zie dat je het advies van Raytje inmiddels hebt opgevolgd en je bundels hebt aangepast. Per 1 december heb je 300 min/sms en 1000 MB per maand voor € 11,00. Heel goed!

Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@ Raytje, heel erg bedankt voor je uitgebreide en duidelijke uitleg 🙂
Dag Samantha,

In mijn agenda staat dat ik zodra het december is op de site van Simyo kijk om daarna op het bovenstaande draadje terug te komen. Het is niet zo dat ik twijfel aan de nieuwe keuze, hoor!

Ik waardeer het dat je proactief een bijdrage hebt geleverd. Het forum van Simyo werkt prima.
Badge +7
Hoi Schellekens112,

Bedankt voor je compliment over ons forum! :D

Natuurlijk mag je in december het allemaal nog even controleren. Dat is helemaal geen probleem 🙂 Mocht je dan nog ergens tegenaan lopen, hoor ik dat graag!

Groetjes,
Samantha
Dag Samantha, Raytje, Jihane,

Alles is precies gegaan zoals boven beschreven is. Bedankt voor jullie hulp!

Vriendelijke groeten van

Schellekens112
Badge +7
Hoi Schellekens112,

Dat is heel mooi nieuws! Graag gedaan 😃 Als je nog andere vragen hebt, kun je ze altijd hier op het forum stellen :)

Groetjes,
Samantha

Reageer