.

Beantwoord

Wanneer moet ik mijn abonnement opzeggen?

  • 30 April 2014
  • 13 reacties
  • 1324 Bekeken

Hallo,

Ik heb een 1-jarig abonnement dat afloopt op 29 juli a.s. Ik zag dat de opzegtermijn een maand is, dus betekent dat dat ik dan voor 29 juni mijn abonnement moet opzeggen? Ik wil wel graag mijn nummer behouden want ik wil ergens in de maand juli een nieuw abonnement bij een andere provider afsluiten. Of moet ik dan gewoon ergens voor 29 juni een nieuw abonnement met nummerbehoud afsluiten en mijn nieuwe provider mijn abonnement laten opzeggen?
icon

Beste antwoord door Charlene 2 May 2014, 10:34

Bekijk originele reactie

13 reacties

Badge +8
Hoi milop,

Welkom op het forum :)

Allereerst wat jammer dat je ons wilt gaan verlaten. :(
Mag ik vragen wat de reden daarvoor is?

Omdat je jaarcontract op 29-7-2014 afloopt, kun je vanaf die datum je nummer meenemen naar een andere provider.
Omdat je opzegtermijn een maand is, kun je dan inderdaad het beste uiterlijk 29-6-2014 nummerbehoud aanvragen via je nieuwe provider.
Een goedgekeurde aanvraag nummerbehoud is hetzelfde als een opzegging. Je hoeft dus zelf niet op te zeggen. Sterker nog, dat doe je beter niet. Dan regelen de providers onderling de precieze datum waarop het abonnement bij de één eindigt en bij de ander begint. Zo betaal je nooit dubbel.

Ik hoor graag van je of het zo duidelijk is, en waarom je op zoek bent naar een andere provider.

Groetjes,
Charlene
Hoi Charlene,

Bedankt voor je reactie! De reden dat ik mijn abonnement wil stopzetten is omdat mijn huidige telefoon aan vervanging toe is. Het is voor mij dan goedkoper om een nieuw abonnement met telefoon af te sluiten dan een los toestel kopen met een simonly erbij..

Als ik het dus goed begrijp kan ik bijvoorbeeld 28 juni een nieuw contract met nummerbehoud aanvragen en dan krijg ik een nieuw toestel. Vervolgens blijf ik tot eind juli met simyo bellen en daarna gaat mijn nieuwe contract in?
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Charlene,

Bedankt voor je reactie! De reden dat ik mijn abonnement wil stopzetten is omdat mijn huidige telefoon aan vervanging toe is. Het is voor mij dan goedkoper om een nieuw abonnement met telefoon af te sluiten dan een los toestel kopen met een simonly erbij..

Als ik het dus goed begrijp kan ik bijvoorbeeld 28 juni een nieuw contract met nummerbehoud aanvragen en dan krijg ik een nieuw toestel. Vervolgens blijf ik tot eind juli met simyo bellen en daarna gaat mijn nieuwe contract in?


Hoi Milop,

Erg jammer om te lezen 😞 Heb je onze telefoonshop al eens bekeken? Daar hebben we mooie telefoons voor zeer schappelijke prijzen 🙂 Dan ben je een stuk goedkoper uit dan een contract waar je 1 of 2 jaar aan vast zit hoor ;)

Maar de keuze is aan jou. Als je wil overstappen, dan mag dat natuurlijk. Je contract loopt inderdaad tot 29-07-2014. Je kunt 2 maanden voor het einde van je contractdatum een bestelling met nummerbehoud plaatsen. Doe je dat voor de 29e dan wordt je aanvraag afgewezen. Je kunt dus na de 29e een bestelling bij de nieuwe provider plaatsen. Je bent dan tot 29-07-2014 klant bij ons en daarna bij je nieuwe provider.

Heb ik je dat zo goed uitgelegd?
Badge
Ik heb een jaarabonnement (sim-only) bij Simyo vastgelegd.
Dit abonnement stopt niet automatisch en moet ik dus ook een maand van tevoren opzeggen?
Badge +8
Hoi JelmerMVL,

Welkom op het forum :)
Jouw jaarcontract loopt inderdaad nog tot 11-11-2014. Daarna verandert het vanzelf in een maandelijks opzegbaar abonnement, met dezelfde tarieven.
Als je je nummer wilt behouden, dan zeg je beter niet zelf op. Dan vraag je nummerbehoud aan bij een volgende provider, en die zegt dan voor je op. Dan kunnen wij als providers onderling ervoor zorgen dat je niet dubbel betaalt, en dat je nooit zonder je nummer komt te zitten. Je opzegtermijn is inderdaad een maand, dus je doet dat dan uiterlijk een maand voordat je weg wilt.
Als je wel zelf opzegt, dan kan dat via Mijn Simyo.

Maar dat is dus allemaal best vroeg dat je dat vraagt.. Ben je nu al ontevreden? 😞 Is er iets anders waar ik je misschien mee helpen kan?

Groetjes,
Charlene
Badge
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik zat er toevallig aan te denken, aangezien ik niet wist wat de procedure is wanneer dit abonnement zou aflopen. Het heeft dus absoluut niets met ontevredenheid over Simyo te maken. Sterker nog: ik ben juist erg blij met mijn abonnement en de kwaliteit van Simyo!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi JelmerMVL,

Wat goed om te horen dat je positief bent over de kwaliteit! Je weet nu in ieder geval hoe de vork in de steel zit 🙂 Maar laten we in ieder geval hopen dat het niet zover komt. Mocht je nog vragen krijgen, weet je het forum te vinden 😉
Badge
Hallo,

Teneerste ben ik een tevreden simyo klant waar ik tot nu toe nooit problemen hebt gehad. De reden is ook dat ik bij een ander provider met een toestel een stuk goedkoper uitkomt dan met een lostoestel te kopen en verder gaan met simyo simonly abbonement. Vandaag heb ik een nieuw abbonement afgesloten bij een ander provider met een telefoon. Ik heb wel nummerbehoud gedaan, omdat ik mijn nummer graag wil meenemen naar de nieuwe provider. Maar ik dacht dat de nieuwe provider het van zelf zou regelen, omdat simyo maandelijks opzegbaar was. Maar nu zie ik dat mijn abbonement tot 19-03-2015 geldig is. Dus mijn vraag is nu, kan de nieuwe provider mijn nummer niet meenemen van simyo? of hoe zit dat?

Hopelijk hoor ik z.s.m. van jullie!

Mvg,

Ibrahim
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Ibo0w38, welkom op het Simyo forum 🙂

Wat jammer dat het door je telefoon noodzakelijk is dat je over gaat stappen! Ik moet je denk ik een beetje teleurstellen, want je kunt voorlopig nog niet overstappen met nummerbehoud 😞 Je bent op 15-03-2014 een jaarcontract aangegaan bij Simyo. Je nummer staat dus voor deze resterende maanden vast bij Simyo.

Als je het nummer echt graag mee wil nemen, kun je er voor kiezen om een afkoopsom te nemen. Dit is helaas niet echt een voordelige optie, omdat Simyo hierbij de resterende maanden in een keer in rekening brengt.

Sorry dat ik je teleur moest stellen, maar ik hoop dat ik het je wel duidelijk heb uitgelegd 🙂
Badge
Hoi Ibo0w38, welkom op het Simyo forum :)

Wat jammer dat het door je telefoon noodzakelijk is dat je over gaat stappen! Ik moet je denk ik een beetje teleurstellen, want je kunt voorlopig nog niet overstappen met nummerbehoud 😞 Je bent op 19-03-2014 een jaarcontract aangegaan bij Simyo. Je nummer staat dus voor deze resterende maanden vast bij Simyo.

Als je het nummer echt graag mee wil nemen, kun je er voor kiezen om een afkoopsom te nemen. Dit is helaas niet echt een voordelige optie, omdat Simyo hierbij de resterende maanden in een keer in rekening brengt.

Sorry dat ik je teleur moest stellen, maar ik hoop dat ik het je wel duidelijk heb uitgelegd :)


Hallo Tiury,

En wat als ik de bundel helemaal wijzig en verlaag tot het einde? dus dat ik alleen de laagste kosten afkoop van de 100 min dus 3 euro. Dus uiteindelijk vanaf oktober tot 19-03-2014 = 3*5=15 euro afkopen. Is dit ook mogelijk? 

Graag hoor ik z.s.m. van je! zodat ik in ieder geval weet wat ik moet doen of ik het moet annuleren of niet.

Alvast bedankt!

Groet,

Ibrahim
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Ibo0w38,

Dat zou natuurlijk heel relaxt zijn, maar niet helemaal de bedoeling 😉. De bundels waarmee je het contract mee bent aangegaan worden doorberekend. Als je dit graag wil, kun je het beste het verzoek e-mailen naar [email]Klantenservice@Simyo.nl[/email]. Zij brengen vervolgens ook de afkoopsom in rekening en kunnen je precies vertellen hoe hoog de afkoopsom is 🙂

Laat je me weten als je de e-mail hebt gestuurd? Dan zorg ik dat hij boven op de stapel komt te liggen 😉
Badge
Hoi Ibo0w38,

Dat zou natuurlijk heel relaxt zijn, maar niet helemaal de bedoeling 😉. De bundels waarmee je het contract mee bent aangegaan worden doorberekend. Als je dit graag wil, kun je het beste het verzoek e-mailen naar [email]Klantenservice@Simyo.nl[/email]. Zij brengen vervolgens ook de afkoopsom in rekening en kunnen je precies vertellen hoe hoog de afkoopsom is :)

Laat je me weten als je de e-mail hebt gestuurd? Dan zorg ik dat hij boven op de stapel komt te liggen ;)


Hallo Tiury,

Ik had al in de ochtend om nog een snelle antwoord erop te krijgen gebeld naar de klantenservice van simyo. Ze hebben mij het zelfde verteld als wat jij hebt gezegd. Ik heb ook de afkoopsom email gekregen, maar ik blijf voor alsnog een tijdje bij simyo! ik heb mijn bestelde abbonement al geannuleerd en een los toestel gehaald.

Jammer dat jullie gelijk van 1500 MB gelijk naar 2500 MB internet overspringen en niet 2000 MB internet hebben. Dit zou voor mij precies goed zijn om elke maand op mijn limiet te blijven! Of dat jullie bijv. na de limiet van 1500 MB niet in kosten brengen maar een lagere internetsnelheid aanbieden wat andere providers wel namelijk doen.. Dat vind ik wel iets minder van simyo..

Maar toch bedankt voor de uitleg en je reactie erop!

Groet,

Ibrahim
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Ibo0w38,

Dat is hartstikke leuk nieuws 🙂 Leuk dat je blijft! Als je een rekensom maakt, is het vaak goedkoper om los een telefoon te bestellen. Je moet dan wel net genoeg geld hebben vooraf, maar het is altijd wel de moeite waard.

Het klopt inderdaad dat er een aardig gat zit tussen de bundels, maar daar komt voorlopig nog geen verandering in. Misschien heb je iets aan deze bespaar tips, zodat je misschien op den duur toch kunt kiezen voor de 1500MB bundel 🙂

Graag gedaan en ik hoop je weer eens terug te zien op het forum!

Reageer