.

Beantwoord

Wanneer komt er een onbeperkte internet bundel?

  • 20 October 2023
  • 8 reacties
  • 161 Bekeken

Word het niet eens tijd om de optie onbeperkt internet aan te bieden? De meeste providers hebben dit ook.Wel een beetje meegaan met de tijd.

icon

Beste antwoord door Groentjuh 20 October 2023, 22:43

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Word het niet eens tijd om de optie onbeperkt internet aan te bieden? De meeste providers hebben dit ook.Wel een beetje meegaan met de tijd.

Hoewel ik graag zou zien dat ook Simyo onbeperkt data zou aanbieden bij sim only, ben ik het niet eens met uw stelling "De meeste providers hebben dit ook.”

Als ik zelf zo snel even een rondje doe, dan kom ik op:

Op netwerk KPN: Youfone biedt maximaal 40 GB, Lebara maximaal 20 GB, Budgetthuis onbeperkt[FUP]* en KPN onbeperkt.
Op netwerk Odido: Simpel biedt maximaal 15 GB, Ben maximaal 25 GB en Odido onbeperkt.
Op netwerk Vodafone: 50plusmobiel biedt maximaal 22 GB, Hollandsnieuwe maximaal 30 GB en Vodafone onbeperkt.

* Budgetthuis hanteert een FUP. Zij zien een verbruik van 4 GB per dag als excessief en/of extreem. Bij meer verbruik moeten extra dagbundels per SMS geactiveerd worden. In sommige reviews is te lezen dat dat soms lang duurt.

Dus Budgetthuis, KPN, Odido, Vodafone bieden onbeperkt data aan. Youfone, Lebara, Simyo, Simpel, Ben, 50plusmobiel en Hollandsnieuwe bieden geen onbeperkt data aan. 4 tegen 7 is niet de “meeste providers”.

Nee oké je hebt gelijk,maar het zou wel fijn zijn.
ik zag ook dat ik telkens op willekeurige tijden zomaar 59 mb verbruik terwijl ik m’n telefoon niet gebruik,is dit ergens voor dat het steeds hetzelfde aantal mb’s zijn?

Reputatie 7
Badge +9

Nee oké je hebt gelijk,maar het zou wel fijn zijn.
ik zag ook dat ik telkens op willekeurige tijden zomaar 59 mb verbruik terwijl ik m’n telefoon niet gebruik,is dit ergens voor dat het steeds hetzelfde aantal mb’s zijn?

Simyo werkt met "datasessies”. Dat is niets meer dan een groepering van dataverbruik. Zo’n datasessie kan maximaal 8 uur duren of maximaal ~60MB groot worden.

Als je meerdere blokken van 60MB vlak na elkaar ziet, dan heb je in die tijd meer dan 60MB verbruikt. Als je vaag verbruik in om bijvoorbeeld 4 uur ‘s nachts ziet, maar die datasessie is geen 60MB groot, dan kan dat prima het verbruik zijn van bijvoorbeeld 10 uur 's ochtends, want die sessie zal het verbruik van 4 uur 's nachts tot 12 uur bevatten.

Veelal als de ene datasessie eindigt, zal een nieuwe beginnen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @S.R,

Bedankt voor je bericht. Helaas heb ik op dit moment geen inzicht of Simyo in de toekomst een onbeperkte internetbundel zal aanbieden. Zoals @Groentjuh al heeft uitgelegd is het niet zo dat elke provider een onbeperkte bundel aanbied. Wél zal ik jouw feedback doorzetten naar de juiste afdeling. Wellicht is dit iets om over na te denken. 

Je vraag over het verbruik van de MB's heeft @Groentjuh ook al beantwoord, ik heb hier verder niets meer aan toe te voegen (heel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg @Groentjuh!). 

Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik dat graag. 

Groetjes,
Seren

Hallo! Om even in te haken, we zijn 5 maanden verder. Is er wellicht al iets bekend over het aanbieden van onbeperkt mobiele data door Simyo?

Met name in de vakantie ( in Nederland ) heb ik betreffende maand echt te kort aan 15gb. 

En mb’s bijkopen is duur zeg!


 Ik hoop op modernisatie van de aangeboden abonnementen.

Bedankt voor het meedenken! 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Bertusdetweede,

Bedankt voor je bericht. Ik kan begrijpen dat je hier vragen over hebt. Snap echt dat je dit anders had willen zien.

Helaas heb ik hier op dit moment geen informatie over. Ik zal je feedback wederom ook doorzetten naar de juiste afdeling. 

Groetjes,
Seren

Bedankt en een fijne dag Seren! 
 

 

Reputatie 7
Badge +6

Bedankt en een fijne dag Seren! 

 

Dankjewel, jij ook 🍀!

Reageer