Skip to main content
Beantwoord

Waarom krijgen nieuwe abonnees 6x zoveel internet voor hetzelfde bedrag?

  • 19 June 2024
  • 10 reacties
  • 160 Bekeken

Goedemorgen,

Ik zie nu dat iemand met een nieuwe abonnement 6x zoveel internet krijgt als oude/trouwe klanten voor dezelfde bedrag . Wij hebben 3 abonnementen ( ook KPN klant)  en betalen we €4,34 voor 4G internet per persoon terwijl een nieuwe klant voor €4 euro 24G internet krijgt.

Hoe eerlijk vindt u dit?

M.v.g

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen,

Ik zie nu dat iemand met een nieuwe abonnement 6x zoveel internet krijgt als oude/trouwe klanten voor dezelfde bedrag . Wij hebben 3 abonnementen ( ook KPN klant)  en betalen we €4,34 voor 4G internet per persoon terwijl een nieuwe klant voor €4 euro 24G internet krijgt.

Hoe eerlijk vindt u dit?

M.v.g

Dat kunt u zelf eenvoudig oplossen door uw abonnementen te verlengen. Via “Instellingen → Abonnement → Verlengen” kunt u, als de contractduur voorbij is, gemakkelijk uw abonnement verlengen. Als u uw abonnementen verlengt, krijgt u dezelfde tarieven als nieuwe klanten.

Simyo kan geen nieuwe contracten aangaan voor u, dus daardoor kan het gebeuren dat je meer (of soms minder) betaald dan nieuwe of andere klanten.

Reputatie 6
Badge +3

Binnen 4 maanden voor einde contract kun je al verlengen met de nieuwe tarieven die dan al op de 1e van de volgende maand ingaan @Murtaza 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Murtaza,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je al het juiste antwoord hebt gekregen van @Groentjuh (bedankt!!). 

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Voor nu een prettige dag toegewenst! 

Groetjes,
Amy

Dezelfde ervaring heb ik ook als trouwe klant, “Simyo kan geen nieuwe contracten aangaan voor u”

Simyo WIL geen nieuwe contracten aangaan voor u !!!!

Tuurlijk kan dit wel, wij betalen dus voor goedkope contracten voor nieuwe klanten!! 

Heel erg jammer dat Simyo zo met trouwe klanten omgaat!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @running gert,

Bedankt voor je bericht. Wat @Groentjuh hiermee probeert te zeggen (correct me if i'm wrong) is dat het bij ons technisch gezien niet mogelijk is dat wij een abonnement aanpassen of verlengen voor de klant. Dit is iets wat je zelf altijd in de hand hebt. Het valt dus eigenlijk ook een beetje onder eigen verantwoordelijkheid om in de gaten te houden of je kan verlengen met voordeligere bundels.

Ik kan me voorstellen dat je dit graag anders had gezien, het spijt me als we je hierdoor een naar gevoel hebben gegeven. Dat is niet onze bedoeling geweest. 

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +9

Simyo WIL geen nieuwe contracten aangaan voor u !!!!

Simyo wil graag dat je weer 2 jaar vast zit aan Simyo door te verlengen. Behalve dat ik denk dat heel veel mensen gaan zeuren als Simyo automatisch na afloop weer met 2 jaar zou doen, zou dat ook niet mogen van de Wet van Dam.

Daarnaast is het soms ook mogelijk dat mensen bundels hebben, die goedkoper zijn voor hun wensen, dan het huidige aanbod. Zo heb ik een flinke tijd een Simyo 100 + 6GB aangehouden voor een prijs, die tot recent lager was dan het meest gelijkwaardige alternatief in dat aanbod. Pas recent kwam er aanbod dat daar overheen kon. Voornamelijk die belbundels zijn over de jaren euro's duurder geworden. Tegenwoordig is de kleinste belbundel 6 euro/maand. In het verleden waren die er echter ook voor 3 of 4 euro/maand!

Het gaat dus een beetje beiden kanten op. Als het goedkoper wordt, dan kun je kiezen om te verlengen. Als dat aanbod dan kwalitatief uitermate teleurstellend is, dan kun je jouw huidige bundels lekker blijven behouden.

Overigens is het als klant al lang niet meer belangrijk om loyaal te zijn. Wil je de goedkoopste energie, dan mag je elk jaar overstappen en dat gaat op voor meer sectoren! Mijn advies is dan ook op zijn minst de verleng mogelijkheden in de gaten te houden! Dat periodiek vanaf het moment van 3 maanden voordat jouw contract afloopt. En misschien ook zelfs zo nu en dan inderdaad te kijken of je elders niet beter uit bent.

En tuurlijk snap ik dat je liever had gezien dat je automatisch voordeligere bundel zou krijgen. Dat zou ik ook niet erg vinden, maar helaas willen bedrijven graag winst maken. Als dat kan door dat soort dingen niet te doen, dan gaan ze dat doen.

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor je heldere uitleg @Groentjuh

Reputatie 4
Badge +3

@J.D.L. Dank voor de gouwe tip. Ik dacht namelijk dat tarieven pas in zouden gaan pas als de 2 jaar om zouden zijn. Doordat ik nu dus kon verlengen is dus nu al per 1 juli nieuwe prijs. Had okt 2022 namelijk voor 2 jaar Simyo. Helaas is door inflatiecorrectie voor mij de prijs omhoog gegaan (nu geen moeite met inflatiecorrectie alleen nieuwe klant betaald wel fors minder. Ik dacht namelijk dat betekenis inflatiecorrectie had dat kosten stijgen, denk oa aan loon en hierdoor alles duurder word, maar dat is dus niet zo, zo blijkt). Terwijl huidige bundel zelfs per maand goedkoper is geworden (ik ga van 13,01 met 2 jaar contract naar 11 euro per maand contract beide 10GB en onbeperkt bellen). Destijds ook al aangekaart.

 

 

Nou, gelijk aan bovenstaande reactie.
Als ik in Mijn Simyo mijn bundel wijzig naar 10GB/onbeperkt kost me dat € 17.74

Maak ik een nieuw abonnement aan, dan kost datzelfde me: € 9.00 euro.

Dat is bijna de helft!

 

Reputatie 6
Badge +3

Hallo @OldChap je kunt 4 maanden voor einde contract verlengen met de bundels die ook aan nieuwe klanten aangeboden worden en gaan dan ook meteen in.

Je gaat dan wel weer een contract van 2 jaar aan.

 

Reageer