.

Beantwoord

Waarom doet mijn internet het niet goed en is mijn bundelwijziging niet meteen aangepast deze maand?

  • 22 August 2016
  • 5 reacties
  • 141 Bekeken

Badge
Ik ben ZEER ontevreden over mijn abonnement bij Simyou. Mij is uitgelegd geworden dat wanneer ik zoals ik nu zie dat ik te weinig mb's heb mijn abonnement PER DIRECT omhoog kon zetten. Dit hield dus in dat ik nu ipv 1000mb hem omhoog zet naar 2000mb en dat uiteraard bij mijn rekening van deze maand erbij krijg. Nu lees en zie ik hier echter staan dat wanneer ik nu mijn mb's omhoog zet ik deze pas bij de volgende maand erbij krijg dus pas over 10 dagen 1000mb extra krijg dus dan 2000mb heb terwijl ik het NU nodig heb om niet over mijn bundel te gaan. Ik heb dit expliciet gevraagd en nu blijkt het dus niet te kunnen,wat heb ik aan een abonnement als ik hem niet meteen kan verzetten? Jullie snappen toch zelf ook dat dit heel onlogisch is?
Tevens heb ik al eerder aangegeven dat ik slechte verbinding krijg zowel op het wifi netwerk als het internet van simyou. Hier is al vaker naar gekeken geworden, daar ik dit al eerder heb aangegeven. Gezien mijn werksituatie heb ik weinig tijd om dit soort zaken te regelen het zou dus fijn zijn als hier door jullie zelf naar gekeken wordt zonder dat ik steeds om het uur op het forum moet kijken en allerlei stappen moet uitvoeren om te kijken of mijn internet eindelijk goed functioneert.

Hopelijk komen we samen nog tot een oplossing, ik zou graag VOOR het einde van deze maand mijn internet omhoog zetten of iets willen bijkopen hebben jullie deze optie ĂĽberhaupt of geldt dit dan altijd pas voor de volgende maand?
icon

Beste antwoord door Ilias 23 August 2016, 12:49

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Wat het eerste punt betreft: Je kunt via Mijn Simyo altijd MBs bijkopen, zie hieronder. Dit gaat meteen in en geldt tot het einde van de maand. Dit is iets anders dan je bundel verhogen, een bundelwijziging gaat inderdaad pas op de 1e van de volgende maand in en loopt door tot je die weer wijzigt.

Reputatie 3
Badge +5
Hoi S.Harren,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat enorm vervelend dat er sprake is geweest van een dergelijk misverstand. Dat had niet gemogen.

Als je jouw bundels aanpast bij Simyo, gaan de bundels in per de eerste van de volgende maand. Hierop zijn enkele uitzonderingen. Als een klant geen internetbundel heeft en dan een internetbundel aanvraagt, dan gaan de bundels direct in. Hetzelfde geldt voor de 4G-bundel. Het is enorm vervelend dat je hier verkeerd over bent geĂŻnformeerd. Ik hoop dat het nu echter wel duidelijk is.

Als je buiten de bundel dreigt te komen, kun je 500 MB bijkopen voor € 5,- via Mijn Simyo > Instellingen > Abonnement > MB's bijkopen. De extra bundel is meteen actief en deze is geldig tot aan het einde van de maand. Dit is een goedkope manier om jezelf te beschermen van buitenbundelkosten.

Wat betreft het niet goed kunnen internetten, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb meteen een reset uitgevoerd op de instellingen van de simkaart. Kun je jouw toestel voor tien minuten uitschakelen en vervolgens weer inschakelen? Ik verwacht dat het probleem dan is opgelost.

Als het probleem nog niet is opgelost, raad ik je aan om je simkaart te plaatsen in een ander toestel en een andere simkaart in je eigen toestel. Zo kunnen wij achterhalen of het heeft gelegen aan de simkaart of aan (de instellingen van) het toestel. Laat je het weten?

Scotsman, enorm bedankt voor je uitleg!

Groetjes,
Ilias
Badge
Hallo Ilias, Ik heb gisteren 500mb bijgekocht nadat een collega van u dat had aangeraden. Ik had vanochtend nog af en toe internetverbinding maar nu helemaal niet meer. Waarschijnlijk ivm de reset die jullie hebben uitgevoerd. Heb zojuist mijn toestel 15min uitgeschakelt maar nog steeds geen verbinding. Ik zit nu even op een gratis wifi hotspot bij een cafe gezien ik op vakantie ben kan ik niet nu direct mijn simkaart wisselen. Daarvoor zal ik zometeen even naar een telefoonwinkel moeten gaan voor zo'n pinnetje om de simkaarten eruit te krijgen. Ik weet niet of u nog een andere optie kunt uitvoeren voordat we de simkaart kunnen wisselen? Mvg Sandra
Badge
Hallo.. ik heb nog steeds totaal geen internetverbinding. Dit is gekomen sinds jullie medewerker mijn internet gereset zou hebben.. ik wil dus zoweizo vragen om de 500mb te annuleren zodat ik de 5euro extra kosten NIET bij mijn factuur heb. Dit omdat ik dus al 2dagen compleet zonder internet verbinding zit terwijl ik net had betaald voor 500mb extra. Ik had internet (slechte verbinding) totdat een van jullie medewerkster dit dus is gaan geresetten ik vind het nogal lullig dat ik nu dus extra mbs heb bijgekocht die ik niet kan gebruiken door een fout van jullie. Als dit dus geregeld kan worden EN mijn internet gemaakt wordt vandaag graag... dan ben ik ietjes meer tevreden over simyou...
Reputatie 5
Badge +8
Hoi S.Harren,

Wat jammer dat je nog steeds problemen met het mobiele internet.

De reset die mijn collega heeft uitgevoerd duurde helaas iets langer dan normaal. Inmiddels is de reset voltooid, daarom wil ik je nogmaals vragen je telefoon even uit en weer aan te zetten.

De extra bundel kan ik niet verwijderen, maar als je aan het eind van de maand geen gebruik van de bundel hebt gemaakt zal ik de kosten van € 5,- vergoeden. Vind je dat een goede oplossing?

Groetjes,
Sean

Reageer