.

Beantwoord

Vraag over Samen korting en over leeftijd?

  • 27 January 2024
  • 9 reacties
  • 91 Bekeken

Badge

Ik hoop dat iemand me kan helpen met de onderstaande vragen.

 

Mijn dochter van 17 wil graag van Prepaid bij Simyo overstappen op Sim Only, maar dat lukt niet omdat ze nog geen 18 is. Ik kan niets vinden over een leeftijdsgrens. Hoe zit dat?

 

Ik keek dus bij Samen Korting, waar ik een abonnement voor haar af kan sluiten. Punt is dan dat alles via mij gaat, inclusief de facturen, en zeker als ze straks 18 is vind ik dat niet ideaal. Hoe makkelijk is het om het abonnement op haar naam en rekeningnummer te zetten?

 

En als ik het aanvragen van Samen Korting doorloop, dan krijg ik de indruk dat ik voor mezelf ook een nieuw abonnement aanvraag. Klopt dat of bestel ik echt alleen iets voor mijn dochter?

 

Margreet

icon

Beste antwoord door Groentjuh 27 January 2024, 14:53

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Als forum expert ga ik mijn best doen om jou de relevante informatie te geven. De moderatoren (= Simyo medewerker) vieren weekend dus die gaan maandag op zijn vroegst voor je aan de slag.

Mijn dochter van 17 wil graag van Prepaid bij Simyo overstappen op Sim Only, maar dat lukt niet omdat ze nog geen 18 is. Ik kan niets vinden over een leeftijdsgrens. Hoe zit dat?

Simyo stelt simpelweg de eis dat je 18 jaar moet zijn om een (sim only) abonnement bij hen af te nemen. Eventueel kun je de tenaamstelling naar uw zelf zetten, zodat je daarna via Mijn Simyo kunt overstappen naar Simyo sim only.

Wil je de tenaamstelling van je Prepaid simkaart aanpassen? Dat kan! We spreken dan niet van een contractovername. Stuur ons per e-mail (klantenservice@simyo.nl) een kopie van het identiteitsbewijs van de nieuwe én oude gebruiker. Dan wijzigen wij de tenaamstelling en de bijbehorende persoonlijke gegevens voor je.

Ik weet echter niet of overstappen via Mijn Simyo te combineren is met iets als de vriendendeal of Samen korting. Volgens mij niet.

 

Ik keek dus bij Samen Korting, waar ik een abonnement voor haar af kan sluiten. Punt is dan dat alles via mij gaat, inclusief de facturen, en zeker als ze straks 18 is vind ik dat niet ideaal. Hoe makkelijk is het om het abonnement op haar naam en rekeningnummer te zetten?

Je kunt het contract nadat ze 18 jaar is weer terug zetten op haar naam met behulp van een contractovername. Op die gelinkte pagina zie je hier alle informatie over.

En als ik het aanvragen van Samen Korting doorloop, dan krijg ik de indruk dat ik voor mezelf ook een nieuw abonnement aanvraag. Klopt dat of bestel ik echt alleen iets voor mijn dochter?

Nee, bij de Samen Korting (of vriendendeal korting) sluit je een nieuwe aansluiting af. Dat betekent ook een nieuw nummer en zo. Van prepaid met nummerbehoud naar sim only is iets dat Simyo volgens mij blokkeert.

Badge

Dank je wel voor je reactie, Groentjuh!

Reputatie 4
Badge +2

@Catnap , nog een goedbedoelde ‘waarschuwing’: Prepaid stop als het gestorte saldo ‘op’ is. Sim Only bij Simyo doet dat niet! **.  Gebruik buiten de afgesproken bundel kan heel duur uitvallen!! Bij Sim Only is het van belang om tijdig Gb’s bij te kopen of de telefoon zo in te stellen dat de dataverbinding wordt verbroken zodra de bundel op is.   

Zie ook oa. : https://forum.simyo.nl/internet-en-4g-62/volgende-in-de-rij-extreem-hoge-kosten-buiten-de-bundel-simyo-stop-hiermee-en-blokkeer-data-47509?tid=47509&fid=62

en meer ……

** Andere providers (oa, KPN zelf) doen dat nl. wel. De snelheid gaat dan flink terug maar de kosten lopen niet op. I.v.m. de eigen verantwoordelijkheid van de klant is mede daarom de leeftijd bij Simyo op 18 jaar gesteld.  

Badge

Dank voor de terechte waarschuwing, Kaas Berrie. Ik heb dat zelf al een keer ondervonden (rekening van tegen de € 600, maar gelukkig was Simyo coulant omdat het de eerste keer was) en sindsdien heb ik een limiet ingesteld op mijn telefoon. Dat werkt beter dan het waarschuwingssysteem van Simyo zelf. Mijn dochter zal dat ook doen.

Reputatie 4
Badge +2

Een tweede beveiligings optie is dat een niet automatisch overschakelt naar Data (G4/5) zodra Wifi wegvalt of onvoldoende signaal heeft. Dat kan heel snel gebeuren zonder dat de gebruiker dit wenst en/of in de gaten heeft. Hierdoor kunnen heel veel Gb’s (en Euro's) ongewild 'verbruikt' worden.

Zie oa. :  https://forum.simyo.nl/internet-en-4g-62/waarom-springt-wifi-steeds-over-naar-4g-47118  

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Catnap,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk om te lezen dat je dochter wilt overstappen naar een Sim Only een prepaid aansluiting wilt afsluiten voor je dochter.

Ik zie dat zowel @Groentjuh als @Kaas Berrie antwoord heeft gegeven op jouw vragen. Thanks @Groentjuh en @Kaas Berrie! Het klopt inderdaad dat de leeftijd grens 18 jaar is, bij het intern overstappen van prepaid naar Sim Only word er ook gekeken naar de leeftijd. Ik zou intern kunnen overleggen of het mogelijk is om de geboortedatum en tenaamstelling (kosteloos) te wijzigen. De gegevens zullen dan wel op jouw naam staan. Wanneer je dochter 18 is kun je een contractovername aanvragen om de gegevens aan te passen. Omdat dit al een bestaande aansluiting is komen jullie niet in aanmerking met de vriendendeal. Hiervoor zul je dan inderdaad een nieuw abonnement moeten aanvragen via Mijn Simyo. 

Als je mij een privé bericht stuurt kijk ik even of ik bovengenoemde oplossing kan regelen voor je. 

Mochten er nog onduidelijkheden zijn hoor ik dat graag! 

EDIT: Deel aangepast omdat ik de vraag niet goed had begrepen , excuses!

Groetjes,
Seren

Reputatie 7
Badge +9

Wat leuk om te lezen dat je een prepaid aansluiting wilt afsluiten voor je dochter 😊.

U gaat niet door voor de koelkast… Dochter (17 jaar) heeft prepaid, maar wil naar Sim only. 😉De vraag was hoe moet dat en kan dat met Samen korting?

Reputatie 7
Badge +6

Wat leuk om te lezen dat je een prepaid aansluiting wilt afsluiten voor je dochter 😊.

U gaat niet door voor de koelkast… Dochter (17 jaar) heeft prepaid, maar wil naar Sim only. 😉De vraag was hoe moet dat en kan dat met Samen korting?

Oei, ik heb de vraag inderdaad niet goed begrepen, thanks dat je dit even aangeeft! Ik heb mijn reactie gelijk even aangepast 😅. 

Badge

Dank voor je antwoord, Seren. Ik ga overleggen met mijn dochter.

Reageer