.

Beantwoord

Tijd voor een alles in 1 bundel?

  • 12 September 2013
  • 34 reacties
  • 12748 Bekeken

Badge
Ik ben super tevreden met Simyo laten we daar duidelijk over zijn.

Maar ik dacht.. waarom is er niet gewoon een ALLES in 1 bundel? Bellen en smsen in 1 bundel nu en een losse voor internet.
Is het niet mogelijk om internet ook in die bundel te doen?! 1mb internet tegen 1 belminuut net als smsen?

Het zou voor mij wel een wens zijn! Zijn er nog plannen op dit gebied?
icon

Beste antwoord door Charlene 13 September 2013, 10:52

Bekijk originele reactie

Alles in 1 bundel?


34 reacties

Badge +6
Hoi Pieterbalk,

Het is ook niet dat het in het algemeen niet mogelijk is in de mobiele wereld, alleen bij ons helaas niet 🙂.
Badge
Ik heb het gevoel dat onze doelgroep echter niet heel warm loopt voor alles in Ă©Ă©n. Wat Pieterbalk al aangeeft; bundels afzonderlijk kunnen aanpassen geeft veel vrijheid.

SMS berichten en bellen kunnen helaas niet 'ontkoppeld' worden. Dit werkt namelijk via dezelfde techniek.
Simyo heeft dan wél weer een SMS bundel zonder fair use policy: echt heel erg onbeperkt SMS'en!


Dat laatste over niet kunnen ontkoppelen ben ik niet helemaal met je eens: andere providers zoals Hi doen dit ook. De SMS bundel van Simyo kost EUR 5 extra per maand. Maar nogmaals, ik snap dat deze scherpe tarieven ergens mee gecompenseerd moeten worden. :)
Reputatie 5
Badge +11
Ik heb het gevoel dat onze doelgroep echter niet heel warm loopt voor alles in Ă©Ă©n. Wat Pieterbalk al aangeeft; bundels afzonderlijk kunnen aanpassen geeft veel vrijheid.

SMS berichten en bellen kunnen helaas niet 'ontkoppeld' worden. Dit werkt namelijk via dezelfde techniek.
Simyo heeft dan wél weer een SMS bundel zonder fair use policy: echt heel erg onbeperkt SMS'en!
Reputatie 3
Badge +9
Hoeveel providers hebben inmiddels deze alles-in-een bundel, en wat zijn de prijzen.
Robin is de enige die ik ken voor € 29,95 en dat is echt niet duur.
Badge
Ik wil geen alles in 1 - bundel. Ik vind het prettig dat ik mijn internet bundel volledig afzonderlijk kan bepalen. Wat ik wel een beetje uit de tijd vind is dat die sms'jes gedeelt worden met je belminuten. Bij veel providers kun je deze onbeperkt sturen (met fair use policy). ik snap echter ook dat de lage prijzen ergens vandaan moeten komen 🙂
Badge +6
In de Dominicaanse Republiek was er iemand zo handig geweest om zijn router 'open' te laten staan, gewoon de standaard admin / password combinatie (niet gewijzigd dus), daardoor kon ik in de router de Wi-Fi instellingen zien. Nadien zat heel de groep draadloos te internetten, de eigenaar maar klagen dat zijn internet zo traag werd :)

Hahahaha!!!!
Reputatie 7
Badge +9
In de Dominicaanse Republiek was er iemand zo handig geweest om zijn router 'open' te laten staan, gewoon de standaard admin / password combinatie (niet gewijzigd dus), daardoor kon ik in de router de Wi-Fi instellingen zien. Nadien zat heel de groep draadloos te internetten, de eigenaar maar klagen dat zijn internet zo traag werd 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Mocht je mij de kans geven... Het hotel wifi is helaas profesioneel aangelegd(centraal websysteem, gateway houdt alles tegen behalve enkele urls, hotel dekkend), daarnaast ook zeer traag door opgelegde limieten (50kbit/s gemiddeld! met als prijs 1 uur voor 5 euro, 24 uur voor 10 euro of 15 euro voor een week.) Voor trager dan dail-up, laat maar.
Opties twee: default passworden van isps. Enkele ssids voldoen aan bekende patronen waarvoor default wachtwoorden bekend zijn/berekend kunnen worden op basis van de ssid(naam van draadloos netwerk). Nog niet uitgetest.
Optie drie: Geen wifi-netwerk met wep beveiliging. Kan die niet kraken door afwezigheid.
Optie vier: wps-pin kraken/alle combinaties proberen (slechtst 11000, met geluk 8-9 uren als geen extra beveiligingen binnen de router zijn opgenomen(time-out na X pogingen)), Ă©Ă©n mogelijkheid. Niet genoeg bereik denk ik. Niet gedaan.

Setup is die router, micro-sd kaart in lezer aan usb hub + 3g modem aan die usb hub. Data-only simkaart voor in Spanje er in en goeie wifi zonder netwerkkabel of andere wifi-netwerken.


-Kim en ik zitten met verbazing te lezen
Reputatie 7
Badge +9
Mocht je mij de kans geven... Het hotel wifi is helaas profesioneel aangelegd(centraal websysteem, gateway houdt alles tegen behalve enkele urls, hotel dekkend), daarnaast ook zeer traag door opgelegde limieten (50kbit/s gemiddeld! met als prijs 1 uur voor 5 euro, 24 uur voor 10 euro of 15 euro voor een week.) Voor trager dan dail-up, laat maar.
Opties twee: default passworden van isps. Enkele ssids voldoen aan bekende patronen waarvoor default wachtwoorden bekend zijn/berekend kunnen worden op basis van de ssid(naam van draadloos netwerk). Nog niet uitgetest.
Optie drie: Geen wifi-netwerk met wep beveiliging. Kan die niet kraken door afwezigheid.
Optie vier: wps-pin kraken/alle combinaties proberen (slechtst 11000, met geluk 8-9 uren als geen extra beveiligingen binnen de router zijn opgenomen(time-out na X pogingen)), Ă©Ă©n mogelijkheid. Niet genoeg bereik denk ik. Niet gedaan.

Setup is die router, micro-sd kaart in lezer aan usb hub + 3g modem aan die usb hub. Data-only simkaart voor in Spanje er in en goeie wifi zonder netwerkkabel of andere wifi-netwerken.
Reputatie 5
Badge +11
Haha, wauw!!

Doet me denken aan van die aparte kerels in een campertje die het land/de wereld rondcrossen en overal WiFi 'jatten' en hacken etc.

😛
Reputatie 7
Badge +9
Op de meeste vakanties neem ik een travel router(of 2) mee.
In Center Parks en meeste hotels kun je dan met 1 wifi-betaling met al je apparatuur erop. In Center Parcs kijk ik meestal mijn broer of neef lief aan zodat we allen via zijn abonnement/xs4all op de KPN hotspot kunnen.
Ook is het natuurlijk een versterker. In turkije had ik de router gericht op het hotel accesspoint in de receptie (40 meter verder aan de overkant in een ander gebouw) en heb daardoor toch in de kamer kunnen internetten. Mobieltjes, e-readers en zelfs de tablet zagen het accesspoint op die afstand nog niet.
Zeker met de twee travelrouters samen heb je een krachtige en snelle versterker. Router #1 is dan client en router #2 is dan accesspoint. Tussen beiden ligt een klein netwerk kabeltje.

Als je verwacht dat wifi tegen gaat vallen, dan kun je via 3G(max 28,8Mbit/s 3G USB modem) en een bijpassende simkaart prima uit de voeten. Ik heb in die router scripts om de 3G verbinding af te sluiten na een bepaald verbruik, waardoor de kosten beperkt blijven. Niets anders dan een flinke MiFi router (eventueel op zonne-energie! Lekker groen!)

Als ik echt maar echt gek wil doen dan krijg je:
  • 2 USB battery packs(met zonnepanel, 1 voor routers, 1 voor USB toebehoren)
  • een 2TB hdd (zodat 1 router dlna en samba[windows shares voor de linux newbs] kan opzetten en daarvan film, series en muziek kan streamen)
  • een 3G modem
  • 2 routers, die op vele manieren gebruikt kunnen worden.
Echter is dan een kleine laptop een beter idee, maar het kan!
Badge +6
Ik zit mijn travel router weer in te richten. Op dat soort dingen ga je ook terug naar de middel-eeuwen qua ruimte en kracht.

Specs:
320MHz Mips processor
32 MiB RAM
4 MiB Flash
1 x 10/100 ethernet port (Ja, echt maar 1 netwerk port! Maar wel een 4 port switch met Vlan support zit ingebouwd!)
1 x USB 2.0 (Waar prop je anders een 3G Modem in...)
Overige: 2 x 2 kleuren leds (blue/red); 2 x 1 led (blue); 2 knopjes (wps, reset); 1 x micro-usb voor voeding (1 A)


Hoi Groentjuh,

Neem je deze altijd mee op vakantie of als je een weekendje weg gaat?
Reputatie 7
Badge +9
Ik zit mijn travel router weer in te richten. Op dat soort dingen ga je ook terug naar de middel-eeuwen qua ruimte en kracht.

Specs:
320MHz Mips processor
32 MiB RAM
4 MiB Flash
1 x 10/100 ethernet port (Ja, echt maar 1 netwerk port! Maar wel een 4 port switch met Vlan support zit ingebouwd!)
1 x USB 2.0 (Waar prop je anders een 3G Modem in...)
Overige: 2 x 2 kleuren leds (blue/red); 2 x 1 led (blue); 2 knopjes (wps, reset); 1 x micro-usb voor voeding (1 A)
Reputatie 7
Badge +9
In het begin van de jaren 80 van de vorige eeuw had ik op mijn werk een IBM PC met 10 MB harde schijf, door compressie leek het wel 20 MB. We waren er toen heel blij mee, daarvoor had ik de beschikking over een IBM met 2 floppies, 1 voor de programmatuur en 1 voor de data. 
Reputatie 5
Badge +11
Ik heb 12 TB online en nog 15 TB offline. Daarnaast brand ik veel op DVD, dat kan weer van de HD's af!

Wauw... Ik kan me nog heel goed herinneren dat een harde schijf van 100MB gigantisch was, haha!
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb 12 TB online en nog 15 TB offline. Daarnaast brand ik veel op DVD, dat kan weer van de HD's af!
Reputatie 7
Badge +9
2,5TB is veel... Mijn teller van mijn newsgroepen-client staat op total 619GB. Verdeeld over 4 newsgroep-servers en torrents gebruik ik nauwelijks. En dat is voor het hele jaar! Zelfs als ik het verkeer van mijn servertje meetel (Modus 0,8GB/Maand; 20TB/maand cap!) blijf ik nog verweg van jouw 2,5TB!

Dan nog een probleem: Ik heb niet eens genoeg HDDs om dat alles meer dan 4 maanden te bewaren. Heb net iets meer dan 10TB aan hardeschrijf ruimte.
Reputatie 5
Badge +11
Als site- en forum-admin op Ă©Ă©n van de grootste torrentsites van de wereld moet je het goede voorbeeld geven :)

Ooh, je probeert Tim K#ik gewoon uit te roken ofzo? Hahaha
Reputatie 7
Badge +9
Als site- en forum-admin op Ă©Ă©n van de grootste torrentsites van de wereld moet je het goede voorbeeld geven 🙂
Reputatie 5
Badge +11
uiteraard zijn mijn uitschieters 2,5 TB/maand... :)

Wauw, 2,5 TB... Ik kom over het algemeen niet verder dan 250GB in een maand.
Reputatie 7
Badge +9
uiteraard zijn mijn uitschieters 2,5 TB/maand... 🙂
Badge +6
1 TB, dat haal ik ook meestal wel, met uitschieters tot 2,5 GB! (nee, niet op mijn mobiel :))

Zulke uitschieters haal ik ook niet op mijn toestel. Ik download mijn app's via WIFI en niet via het mobiele netwerk.
De updates doe ik ook via WIFI. Voor de klanten die veel internet verbruiken is de grote internetbundel wel een must denk ik.
Reputatie 7
Badge +9
Thuis kom ik aan 1 tb per maand met gemak, heb ook sinds kort
Glas voor alles en snelle verbinding 300 mb, doe veel films streamen via seedbox en veel up en downloaden dus gaat hard


1 TB, dat haal ik ook meestal wel, met uitschieters tot 2,5 GB! (nee, niet op mijn mobiel :))
Badge +1
En daar zijn weer voor om die fouten te scannen 🙂
Badge +8
Kijk, daarmee kan je streamen en downloaden wat je wil! 2500GB/maand is zelfs voor de verbinding thuis zeldzaam!

Hoi Groentjuh,

Check check, dubbelcheck, en dan maak ik nog zo'n domme fout. Ik schaam me diep. MB natuurlijk...

Groetjes,
Charlene

Reageer