.

Beantwoord

Tarieven van bundels zijn aangepast. Kan ik nu overstappen?

  • 3 November 2015
  • 2 reacties
  • 136 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Hi,

'k Heb een sim-only abt., waarbij ik maandelijks ht recht heb het aantal belminuten te kiezen. Toen ik het aantal belminuten wilde verhogen, bleek dat de prijs tussentijds was aangepast. Eigenlijk vind ik dat dit niet kan ('k heb een jaarcontract)
Zou nu per direct weg willen bij Simyo. Kan dat?
icon

Beste antwoord door Tiury 5 November 2015, 10:55

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo GeJe,

Welkom op het Simyo Forum.

Ik zal het even van mijn favoriete kant gaan bekijken. De juridische kant.
Ja, Simyo mag volgens haar AV jaarlijks haar tarieven indexeren.
Dit staat onder artikel 1:12 lid 1.
"De tarieven kunnen periodiek worden aangepast aan de inflatie".
Andere providers noemen dit de inflatiecorrectie en ook de andere providers passen dit toe.
Een jaarcontract wil niet zeggen dat je per definitie de zelfde tarieven hebt.
Je kan tevens niet eerder weg tenzij je contract maandelijks opzegbaar is geworden.
Je kan wel eerder weg maar dan betaal je een opzegvergoeding aan Simyo.

Is niet het leukste antwoord maar het mag wel!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi GeJe,

Wat jammer dat je het tussentijds verhogen van de basis tarieven niet vindt kunnen. Wij hebben hierdoor niet je contract opengebroken, want de tarieven zoals je ze nu hebt blijven, totdat je de bundels wilt aanpassen. Daarnaast is de tariefswijziging lang niet voor iedereen nadelig, dus ook op dit punt is het contract niet ontbonden.

Het jouw contract zal dus in elk geval tot 28-05-2016 bij ons lopen 🙂.

Groetjes, Tiury

Ik zou je reactie graag als antwoord markeren maikel.twinnie, maar dit is geen inflatiecorrectie 😉.

Reageer