.

Vraag

Per wanneer gaat mijn bundelwijziging in?

  • 15 July 2023
  • 6 reacties
  • 124 Bekeken

Hallo,

Ik heb van databundel geswitched alleen de bundel geeft niet aan dat ik die nieuwe GB's er bij heb, dus ik heb het wel geswitched, maar het is er niet. Nou is mijn probleem dat ik er wel gewoon voor moet betalen, dus ik heb een nieuwe databundel, maar ik kan het niet gebruiken, maar ik moet er dus wel gewoon voor betalen. Hebben jullie misschien een idee hoe dit komt en hoe ik dit op kan lossen?

 

Groeten Laurens Roelofs


6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Het is mij niet precies duidelijk wat je gedaan heb (en als forum expert [= behulpzame klant] kunnen wij dat ook niet inzien), maar ik heb wel een idee wat je misschien bedoeld. Er zijn een paar optie:

  • Je hebt Simyo Sim Only met een databundel en daarvan zijn alle MBs verbruikt. Je hebt vervolgens je bundel aangepast naar eentje met meer MBs.
    In dat geval gaat het niet goed, want de wijziging van de databundel gaat pas vanaf de eerste van de maand in. Je databundel is op. Tijdens de maand zelf kun je alleen extra data/MB bundels bestellen om meer MBs in die maand te kunnen krijgen.
     
  • Je hebt Simyo Sim Only met databundel en daarvan zijn alle MBs verbruikt. Meer MBs zelfs! Je hebt een “extra data/MB bundel” bijbesteld, echter blijft Simyo aangeven dat je MBs buiten de bundel hebt.
    In dat geval klopt dat helaas. MBs, die reeds buiten de bundel zijn verbruikt, blijven buiten de bundel. Een “extra data/MB bundel” zal niet die MBs opslurpen om ze daarbinnen te laten vallen.
     
  • Je hebt Simyo Prepaid of Simyo Sim Only ZONDER databundel en hebt een databundel aangeschaft.
    In dat geval zou een databundel in principe direct actief moeten zijn echter kan het wel voorkomen dat verbruik eerder wordt verrekend, dan dat het daadwerkelijk is gebruikt. Verbruik van een period van 8 uur of MB wordt gegroepeerd en verrekend alsof het allemaal aan het begin van die periode is verbruikt. Op zo'n manier kunnen dus tot 60MB toch buiten een bundel kunnen vallen.

Dat zijn zo'n beetje alle smaken, dus ik hoop dat jouw situatie hiertussen zit.

Maandag kan een moderator (= Simyo medewerker) meekijken met de aansluiting en zal eventueel vragen of je hem/haar een privébericht stuurt indien ze verder nog iets voor je kunnen betekenen.

Hallo ik denk dat het het eerste geval is, alleen zijn mijn MB's nog verbruikt.

Alleen had heb ik nu nog een vraag: waarom moet ik dan alsnog wel voor mijn nieuwe bundel betalen als ik de bundel pas in de eerste volgende maand kan gebruiken? Want ik moet er wel gewoon voor betalen.

Reputatie 7

Edit: post verwijderd, omdat ik achteraf gezien hier niet zo zeker van was.

Hallo @Laurens Roelofs als je aangepaste maandbundel pas per de eerstvolgende factuurdatum in gaat, betaal je het nieuwe tarief ook pas per de eerstvolgende factuurdatum.

Denk er wel om dat je abo-kosten altijd 1 maand vooruit betaalt en de variabele kosten 1 masandf achteraf.

Alleen extra bundels die per direct ingaan betaal je ok per direct.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Laurens Roelofs,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt!

Elke bundelwijziging gaat per de eerste dag van de eerstvolgende maand in. Als je je bundels deze maand hebt aangepast, dan gaat dit pas per 1 augustus in. Je betaalt je abonnementskosten bij Simyo altijd één maand vooruit. Je ziet de kosten hiervan daarom misschien op de factuur van juli, maar deze wordt pas volgende maand afgeschreven.

Super bedankt voor de hulp, dit wordt heel erg gewaardeerd :)! @Groentjuh, @RicoK en @JanD 

Groetjes,
Roeqajja

Reageer