.

Beantwoord

Opzeggen! Wil naar een nieuwe provider

  • 8 February 2014
  • 10 reacties
  • 738 Bekeken

Badge +1
Ik wil opzeggen bij Simyo maar wil mijn nummer behouden. In februari 2013 ben ik gestart bij jullie, waarom geeft mijn nieuwe provider aan dat jullie mijn telefoonnummer pas 2 APRIL vrijgeven!!!! Met 1 maand opzegtermijn wil ik begin maart weg bij jullie. Mocht ik geen passende oplossing krijgen dan ga ik dit voorleggen bij mijn rechtbijstands verzekering en de juridische afdeling van de consumentenbond.
icon

Beste antwoord door Charlene 10 February 2014, 11:46

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Ik denk dat het te maken heeft met de datum waarop je nieuwe provider de aanvraag heeft ingediend.  Waarschijnlijk is de aanvraag niet voor de 26e gebeurd waardoor je op 1 april kan overstappen. Vreemd dat het 2 april is...en niet 1.

Meer hierover in deze link:  http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-mijn-abonnement-opzeggen-25705896
Badge +4
Doen ze extra Martijn dan kun je het niet afdoen als Aprilgrap.
groetjes Karin



Ik denk dat het te maken heeft met de datum waarop je nieuwe provider de aanvraag heeft ingediend.  Waarschijnlijk is de aanvraag niet voor de 26e gebeurd waardoor je op 1 april kan overstappen. Vreemd dat het 2 april is...en niet 1.

Meer hierover in deze link:  http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-mijn-abonnement-opzeggen-25705896
Badge +1
Heel grappig Karin, bedankt voor jouw zeer zinvolle reactie (niet).. 

Martijn, dit klopt ook 30 februari is ook door de nieuwe provider de aanvraag ingediend, maar dan heb ik alsnog maart als opzegtermijn. Ik ga dit maandag neerleggen bij de juridische afdeling van de consumentenbond hoor het wel van hun aan. 
Badge +4
30 februari????
Badge +1
30 januari excuses
Reputatie 7
Badge +9
Heb jij geen jaarabonnement? Het zou best kunnen dat je pas in april jouw abonnement een jaar hebt en dat je daarom je nummer nog niet is vrijgegeven.

Een moderator kan hier uitsluitsel over geven. Mocht het bovenstaande het geval zijn dan kan je het abonnement afkopen zodat je eerder over kan. Een moderator vertellen hoe je dat doet en hoeveel dat voor jou kost.
Badge +8
Ik wil opzeggen bij Simyo maar wil mijn nummer behouden. In februari 2013 ben ik gestart bij jullie, waarom geeft mijn nieuwe provider aan dat jullie mijn telefoonnummer pas 2 APRIL vrijgeven!!!! Met 1 maand opzegtermijn wil ik begin maart weg bij jullie. Mocht ik geen passende oplossing krijgen dan ga ik dit voorleggen bij mijn rechtbijstands verzekering en de juridische afdeling van de consumentenbond.

Hoi akkishna,

De enige reden om een aanvraag nummerbehoud af te wijzen is bij ons als je nog een lopend jaarcontract hebt.
Jouw jaarcontract loopt tot 2-4-2014, dus daarom kun je op die datum pas over. Eerder je nummer meenemen kan, als je een afkoopsom aanvraagt.
Wanneer je een afkoopsom aanvraagt zou je per 1-3-2014 je nummer mee kunnen nemen.

Laat je het weten?

Groetjes,
Charlene
Badge +1
Hoeveel zou ik moeten betalen voor deze afkoopsom?

Ik wil opzeggen bij Simyo maar wil mijn nummer behouden. In februari 2013 ben ik gestart bij jullie, waarom geeft mijn nieuwe provider aan dat jullie mijn telefoonnummer pas 2 APRIL vrijgeven!!!! Met 1 maand opzegtermijn wil ik begin maart weg bij jullie. Mocht ik geen passende oplossing krijgen dan ga ik dit voorleggen bij mijn rechtbijstands verzekering en de juridische afdeling van de consumentenbond.
Badge +1
Graag hoor ik hoeveel ik zou moeten betalen. Mijn abonnement van de maand maart heb ik al verlaagd naar het laagst mogelijke bedrag, 3 euro. Lijkt me eerlijk gezegd dan ook sterk dat jullie meer gaan vragen tbv de afkoop.


Hoi akkishna,

De enige reden om een aanvraag nummerbehoud af te wijzen is bij ons als je nog een lopend jaarcontract hebt.
Jouw jaarcontract loopt tot 2-4-2014, dus daarom kun je op die datum pas over. Eerder je nummer meenemen kan, als je een afkoopsom aanvraagt.
Wanneer je een afkoopsom aanvraagt zou je per 1-3-2014 je nummer mee kunnen nemen.

Laat je het weten?

Groetjes,
Charlene
Reputatie 5
Badge +11
Graag hoor ik hoeveel ik zou moeten betalen. Mijn abonnement van de maand maart heb ik al verlaagd naar het laagst mogelijke bedrag, 3 euro. Lijkt me eerlijk gezegd dan ook sterk dat jullie meer gaan vragen tbv de afkoop.

Hi akkishna,

Normaal gesproken betaal je de bundels waarmee je je jaarcontract bent begonnen, vermenigvuldigd met het resterend aantal maanden.
Om je toch wat tegemoet te komen, nemen we de wijziging die je hebt gedaan mee in de afkoopsom.
Dat is nu nog ruim een halve maand (12 t/m 28 februari) van €14,50 en een hele maand van €10,50. Ongeveer 18,75 dus.
Ik zeg bewust 'ongeveer', want we berekenen het op het aantal dagen dat nog resteert. Het bedrag verandert dus per dag.

Graag verneem ik van je of je akkoord gaat zodat ik dit in werking kan zetten en je kan aangeven hoe je nummerbehoud moet aanvragen bij je nieuwe provider om dit nu wel goed te laten gaan.

Weet overigens wel zeker dat je dit proces in wilt gaan? Je kunt ook nummerbehoud bij je nieuwe provider aanvragen voor 2 april. Dan wordt ie sowieso niet afgekeurd vanwege de datum.

Reageer