.

Beantwoord

Mijn abonnement beëindigen met nummerbehoud, hoe doe ik dat?

  • 5 August 2014
  • 7 reacties
  • 808 Bekeken

Goedenavond Simyo,

Ik wil mijn bestelling (verlenging) graag annuleren aangezien ik nog binnen het gestelde "14-dagen bedenktijd" zit. Kunnen jullie mijn verlenging van mijn Simyo abonnement aub annuleren? Dan kan ik verder met bestelling van mijn nieuwe mobiele abonnement van Telfort.

Fijne avond. Dank alvast.

Vriendelijke groet,
Jolanda Nooijen
icon

Beste antwoord door Tiury 6 August 2014, 14:24

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi jnooijen,

Als je een bestelling of verlenging wilt annuleren, kun je dit doen op deze pagina. Zo te zien heb je al een e-mail gestuurd en ondertussen contact gehad met onze telefonische klantenservice.

Mocht je nog verdere vragen hebben, laat het ons dan gauw weten! 😃
Voor een nieuw abbo geld inderdaad de 14 dagen respijt, voor verlenging niet. Dat Simyo dit toestaat is super vriendelijk
Reputatie 6
Badge +10
Hoi wouter0602,

Het klopt deels wat je zegt 🙂 Bij een verlenging, teken je in feite weer een nieuw contract (daarom kunnen dit soort dingen ook nooit telefonisch) waar je weer automatisch een nieuw zichttermijn krijgt

Daarom is het in dit geval mogelijk om het terug te laten draaien.
OK, dus bij een verlenging betaal je opnieuw aansluitkosten? Wat is dan het nut van verlengen
Beste Thiuri,

Dank voor de reactie. Ik heb inderdaad meerdere malen contact gehad met de klantenservice. Op dit moment krijg ik meerdere verhalen te horen, per e-mail is het enige antwoord wat ik krijg:

"Beste mevrouw Nooijen,

Uit uw mail begrijpen wij dat u uw verlening voor een jaar heeft geannuleerd. Graag reageren wij hierop.

In onze gegevens zien wij terug dat u hier over contact heeft gehad met onze klantenservice. Wij gaan ervan uit dat u hiermee informatie heeft ontvangen.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen per e-mail of via onze telefonische klantenservice."

Daar kom ik in principe nog steeds niet verder mee. Ik wil weten of mijn abonnement nou juist geannuleerd is, en mijn nummerbehoud goedgekeurd wordt. Anders zit ik dadelijk weer met een jaar-contract en betaal ik dubbel aan Telfort. Ik wil dit dus voorkomen.

Zou je zo vriendelijk willen zijn even in het systeem te kijken of mijn abonnement juist geannuleerd is, en willen vragen of mijn nummer daadwerkelijk op 1-9-2014 overgenomen kan worden door Telfort. Dat is namelijk ook mijn nieuwe startdatum van het abonnement bij Telfort.

Hartelijk dank alvast.

Groet, Jolanda
Reputatie 7
OK, dus bij een verlenging betaal je opnieuw aansluitkosten? Wat is dan het nut van verlengen

Nee, bij het verlengen van een abonnement/aansluiting betaal je niet opnieuw aansluitkosten. De aanluiting is er tenslotte al. Door het verlengen, aangaan van een nieuwe verplichting/overeenkomst is de 'Wet kopen op afstand' van toepassing die hier keurig wordt nageleefd.
Badge +8
Hoi Jolanda,

Als het goed is heb je gisteren om 11.12 uur een email ontvangen van mijn collega Naomi, met daarin de bevestiging van de annulering van je contractverlenging.
Is het je nu duidelijk wat er precies gaat gebeuren?
Ik raad je aan om via 1 kanaal te communiceren, dan heb je het minst het risico dat dingen door elkaar gaan lopen. We houden elk contact met jou wel bij in 1 systeem, maar hoe minder mensen met hetzelfde bezig zijn, hoe beter. Ik raad je natuurlijk het forum aan, want daar zit ik ;)
Je geeft aan dat je naar een andere provider wilt overstappen. Ik zou je aanraden nog even te wachten met daar bestellen. Nu is door je wijziging namelijk een nieuwe einddatum aan je aansluiting toegevoegd. Die moeten we verwijderen, anders word je nummerbehoud daar niet goedgekeurd. Ik laat je hier weten wanneer dat gebeurd is, ok?

Groetjes,
Charlene

Reageer