.

Beantwoord

Kan ik mijn abonnement tijdelijk stopzetten?

  • 22 July 2014
  • 7 reacties
  • 759 Bekeken

Vanaf oktober ga ik een tijd reizen. Een half jaar tot een jaar waarschijnlijk.
Is er een mogelijkheid om tijdelijk je abonnement stop te zetten? Dat je wel je nummer behoudt, maar geen maandelijkse kosten hoeft te maken.
icon

Beste antwoord door Dries 23 July 2014, 11:25

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi Lottevdk,

Welkom op het forum :)

Wat leuk dat je graat reizen 🙂 Ik snap dat je dan graag je telefoonnummer wilt behouden. Het is niet mogelijk om je abonnement tijdelijk stop te zetten. Je kan wel op twee manieren dit oplossen.

Je kan overstappen naar prepaid. Je behoudt dan je eigen nummer en hebt geen abonnementskosten meer. Je kan dan als je terug bent weer terug overstappen naar sim only. Als je dit doet, moet je wel minimaal één keer in de zes maanden gebruik maken van je prepaid simkaart. Doe je dit niet, dan vervalt de simkaart en ben je je telefoonnummer kwijt. Deze oplossing is het goedkoopst, maar je moet dan wel de simkaart blijven gebruiken. (Deze optie kan alleen als je geen lopend jaarcontract meer hebt. Dat heb je niet, dus deze optie is geschikt voor jou)

Je kan ook overstappen naar de laagste bundel. Je kiest dan voor 100 belminuten en géén internetbundel. Je betaalt dan € 4,- per maand abonnementskosten. Deze optie is het duurst, maar je hoeft je simkaart niet te gebruiken. Als je terug bent van reizen kun je je bundels weer verhogen :)

Heb ik je dit zo duidelijk uitgelegd of heb je misschien nog vragen hierover?
Hoi Dries,

Heel erg bedankt voor je antwoord!
De optie om over te stappen naar prepaid lijkt mij het beste. Ik heb net gezocht naar hoe ik dat kan doen, maar dat kan ik niet vinden.

Kun je me dat ook nog vertellen? 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Lottevdk,

Gelukkig ben je blij met de oplossing van Dries 🙂 Om over te stappen naar een Simyo Prepaid, kun je hier een nieuwe bestelling plaatsen. Omdat je in oktober vertrekt, zou ik dit pas in september doen. Tijdens het bestellen krijg je de vraag of je over wil stappen met nummerbehoud, hier klik je op ja en vul je de rest van het formulier in. Geef hier ook meteen je simkaartnummer door, zodat je dit niet achteraf hoeft te doen 😉.

Als je de bestelling hebt afgerond, krijg je binnen 3 dagen een nieuwe simkaart van Simyo. Ongeveer op hetzelfde moment krijg je een goedkeuring van onze afdeling nummerbehoud, met de precieze datum wanneer het nummer wordt overgezet naar je nieuwe simkaart.

Heb ik het je zo duidelijk uitgelegd? 🙂
Super!  Dankjewel voor de hulp! 
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Lottevdk,

Goed om te horen dat je iets met het advies kunt 😉 Mocht je tijdens het proces nog iets geks tegenkomen, hoor ik het graag van je!
Hoi Tiury,

Toch nog een vraagje..
Als ik nu een prepaid simkaart aanvraag, krijg ik die binnen drie dagen binnen zie ik.  Mijn huidige abonnement loopt tot oktober.
Is die simkaart die ik nu al binnen kan krijgen wel pas vanaf oktober geldig of niet?
25 september ga ik weg. Zou ik dan twee simkaarten mee kunnen nemen en die simkaart met het abonnement op 1 oktober weg kunnen gooien om de prepaid simkaart te gebruiken? Of werkt die prepaid simkaart al een paar dagen nadat ik hem aanvraag?

Het liefst heb ik natuurlijk dat ik tot en met 25 september mijn simkaart met abonnement kan gebruiken. Daarna maakt het me niet uit. 

Groetjes Lotte
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Lottevdk,

Goed dat je het vraagt 🙂 Je kunt bij de bestelling precies aangeven wanneer je het nummerbehoud wil hebben. Mijn advies zou zijn om het op 1 oktober te zetten, zodat op die dag je nummer over kan naar je prepaid simkaartje 🙂

Je kunt in dat geval inderdaad je simkaart gewoon meenemen op reis en op 1 oktober je prepaid simkaart in je telefoon stoppen. 😉 Simpel toch?

Reageer