.

Beantwoord

Kan ik mijn abonnement pauzeren?

  • 30 May 2014
  • 3 reacties
  • 408 Bekeken

Badge
Hoi!

In oktober vertrek ik voor een stage in het buitenland en zal zeker 6 maanden wegblijven. Ik ben tot nu toe erg tevreden over Simyo en zou dus als het kan mijn abonnement niet willen opzeggen, maar deze tijdelijk willen pauzeren vanaf 1 oktober. Ik heb een jaarabonnement dat loopt tot januari, dus indien dit niet mogelijk is zal ik het abonnement op moeten zeggen met een afkoopsom. Kan ik geïnformeerd worden over de kosten hiervan? Hartelijk bedankt!
icon

Beste antwoord door Groentjuh 30 May 2014, 20:48

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
In deze situatie kun je 2 dingen doen: Afkopen of door laten lopen met een zo laag mogelijke bundel.

Als je een abonnement afkoopt, dan kost dat het maandbedrag van de origineel bestelde bundels keer het aantal maanden dat je eerder afkoopt. Ik kan(als mede-klant) niet zien welk abonnement jij besteld hebt, maar in bijna alle gevallen is de volgende optie goedkoper.

Zet je bundels gewoon terug naar zo een laag mogelijke bundel. Dat kost je een gigantische 24 euro ( = 6 x 4 euro). Daarvoor verander je gewoon je bundel op mijn Simyo naar: Simyo 100, geen databundel, geen 4g-flex, geen SMS-bundel en klaar. Bij terugkomst kun je je bundels weer terugzetten en hebt je gewoon nog je eigen nummer. Tijdens die 6 maanden hoef je niets te doen met je aansluiting. De simkaart kun je in Nederland houden, want je nummer en aansluiting voorlopen niet zoals bij prepaid.

Misschien heb je hier wat aan. Een moderator zal ongetwijfelt maandag nog contact opnemen/antwoorden met hoeveel het afkopen nou echt kost in jouw geval.
Badge
Oh dat is een goeie! Ik heb momenteel het laagst mogelijk aantal minuten (100) en dat kost me 3 euro, dus als mijn internetbundel er dan van afhaal ben ik maar 3 euro per maand kwijt. Heel erg bedankt voor de tip!

Afkopen zou dan haast geen zin hebben aangezien je nog steeds precies hetzelfde bedrag betaalt, alleen dan in 1 keer. Die 2e optie klinkt me inderdaad veel beter in de oren.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi IrisStaalman,wat fijn dat Groentjuh je zo goed heeft kunnen helpen :D

Veel plezier in het buitenland!

Reageer