.

Beantwoord

Kan ik het abonnement afkopen?

  • 22 November 2014
  • 5 reacties
  • 468 Bekeken

Badge +1
Beste,

Graag zou ik willen weten wat de hoogte is van de afkoop som van mijn huidige sim only. Ik wil graag een iPhone 5c maar zie dat jullie deze niet aanbieden in de shop, hierdoor zou ik graag over willen stappen naar een andere provider. Of is hier nog iets op te vinden? Ik blijf namelijk liever bij Simyo!

mvg
icon

Beste antwoord door Ali 24 November 2014, 14:55

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Een Sim-only provider biedt nooit zoveel toestellen aan. Bij een sim-only provider regel je over het algemeen zelf je toestel! Je zou dus gewoon los een iPhone 5c kunnen kopen en deze met Simyo gebruiken.

Je abonnement afkopen kost (de oorsponkelijke maandelijkse abonnementskosten) x (aantal maanden dat je eerder weg gaat).

Waarschijnlijk is het in jouw geval het goedkoopste om gewoon los zo'n iPhone 5c te kopen en Simyo te blijven houden.
Reputatie 3
Badge +7
Yuri van Huisstede

Leuk dat je je vraag hier stelt.

De iPhone5c wordt inderdaad niet aangeboden op de Telefoonshop.

Simyo is een Sim Only provider, daarom bieden we een beperkt aantal toestellen aan. Deze toestellen zijn betaalbaar en goed te combineren met een Sim Only abonnement.

Je abonnement loopt tot maart volgend jaar. Het is mogelijk om je abonnement af te kopen, met behoud van je eigen nummer.
Zoals Groentjuh heeft aangegeven brengen wij hiervoor afkoopkosten in rekening.

Als je ermee akkoord gaat dan kan je nieuwe provider het nummer overnemen.
Ik zal de afkoopsom voor je berekenen en een e-mail sturen met de hoogte van de kosten.
Stuur je dan een mailtje terug of je akkoord gaat ?


@ Groentjuh; bedankt voor je bijdrage
Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Mijn telefoon is kapot gegaan en ik wil een nieuwe iphone. 
Graag zou ik mijn overige maanden willen afbetalen, en tegelijkertijd wel mijn nummer behouden. 
Waar kan ik dit regelen?

mvg
Reputatie 7
Badge +9
Ik blijf namelijk liever bij Simyo!

mvg


Overstappen naar een andere provider met abonnement (voor 2 jaar) en zogenaamd 'gratis' toestel is zéker niet altijd goedkoper. Vaak is het lucratiever om zèlf een iPhone te kopen en een Sim only abonnement erbij te nemen (van Simyo bijvoorbeeld :rolleyes:). Maak maar een rekensommetje over twee jaar. Bovendien zit je dan niet twee jaar aan een provider vast. Enige nadeel: er moet even in één keer een som geld uit je spaarvarkentje om je foon te kopen. 🆒. Maar je spaart zo wel het afkoopsomgeld uit. Mooi meegenomen dus.

, en tegelijkertijd wel mijn nummer behouden.
Waar kan ik dit regelen?



Bij je nieuwe provider vraag je nummerbehoud aan. Deze regelt de nummerportering met Simyo.
Reputatie 6
Badge +10
Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Mijn telefoon is kapot gegaan en ik wil een nieuwe iphone. 
Graag zou ik mijn overige maanden willen afbetalen, en tegelijkertijd wel mijn nummer behouden. 
Waar kan ik dit regelen?

mvg


Hoi Charlotte222, welkom op het Simyo forum :)

Wat jammer dat je ons gaat verlaten omdat je telefoon kapot is gegaan 😞! Je kunt het verzoek voor een afkoopsom sturen naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email]. Je krijgt dan per e-mail een afkoopsom aangeboden en zodra je daar mee akkoord bent, kun je, zoals Scotsman al aangeeft, nummerbehoud aanvragen bij je nieuwe provider 🙂.

Wil je het laten weten als je de e-mail hebt verstuurd?

Reageer