.

Beantwoord

Kan ik een telefoon nemen bij mijn bestaande abonnement?

  • 10 April 2024
  • 3 reacties
  • 35 Bekeken

Ik moet eigenlijk een nieuwe telefoon en zit erover te denken om dat via Simyo te doen. Probleem is als ik dat wil doen dan moet je er een abonnement bij kiezen. Mijn vraag is: stopt dan mijn huidige abonnement? Of betaal ik dan 2x? Of neem ik mijn huidige abonnement mee?

 

En dan nog een vraagje: stel ik zou naar een andere provider gaan, hoelang is de “opzegtermijn”?

Het liefste blijf ik wel bij Simyo, want ik heb daar altijd gezeten en nooit problemen mee gehad. Dus ik hoop dat met mijn eerste vraag het zo is dat mijn huidige abonnement stopt en het nieuwe abonnement ingaat.

icon

Beste antwoord door Amy 10 April 2024, 12:58

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Chantal98,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk dat je een nieuwe telefoon bij ons wilt aanschaffen! Je kan bij jouw bestaande Simyo abonnement een nieuwe telefoon bestellen. Jouw bestaande abonnement wordt dan omgezet naar een contract met een looptijd van 2 jaar. 

Als je de telefoon hebt aangeklikt via onze website die je graag zou willen aanschaffen zie je de optie '’Al klant? Bestel hier'’ staan. Vervolgens wordt er gevraagd om in te loggen en kun je met jouw Mijn Simyo account de bestelling afronden. Ook kan je inloggen in de Mijn Simyo app en een telefoon bestellen bij jouw bestaande abonnement via Instellingen > Abonnement > Telefoon met abonnement. 

Hopelijk geeft dit antwoord op jouw vragen. 

Mochten er nog onduidelijkheden zijn dan hoor ik het graag 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +9

Never mind, die moderator was eerder.

Hieronder mijn oorspronkelijke reactie. 

Als behulpzame klant kan ik niet zien of de einddatum van jouw huidige abonnement reeds is verlopen. Mocht dat het geval zijn, dan raad ik aan om naar deze pagina te gaan. Op die pagina kun je in dat geval jouw huidige abonnement verlengen met of zonder toestel. Indien jouw abonnement reeds is verlopen zou ik daar sowieso kijken, want misschien is het huidige aanbod wel beter dan jouw huidige abonnement.

Op die pagina kies je dan een “nieuw abonnement” met nieuwe looptijd en een bepaald toestel. Bij verlengen met toestel is de looptijd altijd 2 jaar. Je kiest bij het verlengen ook altijd nieuwe bel- en data-bundels. Dat is dus net als dat een nieuwe klant zou doen, maar dan kun jij je huidige simkaart en nummer gewoon behouden.

In het andere geval is het lastiger, want je zit in dat geval dan nog vast aan dat huidige abonnement. Verlengen is dan niet mogelijk en dan kun je inderdaad alleen ander abonnement nemen. Dat komt dan weer met een ander nummer en dat zorgt ook voor dubbele kosten. In dat geval zou het waarschijnlijk beter zijn om op een andere wijze een toestel aan te schaffen.

Een moderator komt hier vandaag of morgen nog langs en kan jou iets beter van advies voorzien, want die kunnen wel zien wat de einddatum van jouw abonnement is en welke bundels jij nu hebt.

 

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor je reactie @Groentjuh! Onze reacties hebben elkaar net gekruist 😁.

Reageer