.

Beantwoord

Hoe zit het met mijn tariefswijziging?

  • 6 December 2014
  • 8 reacties
  • 968 Bekeken

Badge
Er worden tariefsverlagingen gepubliceerd. Maai Ik vind het helemaal geen tarief verlagingen! ik ben 1 euro meer kwijt voor mijn 200 belminuten en 1 euro meer voor mijn 500 Mb als ik maandelijks wil kunnen blijven wisselen als ik het goed begrijp. Voor mij is het dan eigenlijk 24 euro per jaar duurder geworden. Of is het zo dat ik, als ik niets doe, mijn oude tarief behoud, d.w.z. kan maandelijks blijven wisselen van minuten en Mb? Of kan ik dat maar 1 x en verspeel daarna mijn oude rechten? Ik vind het niet zo duidelijk..... Graag uw reactie en antwoorden.
icon

Beste antwoord door Ruud 8 December 2014, 12:09

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi Caroline.zondagskind,

Wat leuk dat je je vraag hier stelt op het forum.

Ik heb je bericht verplaatst naar het subforum 'Abonnementen', daar past het toch iets beter bij.

In jouw geval veranderd er niets qua prijzen. Jij hebt een jaarcontract. het klopt wel dat binnen dat jaar gewoon kan blijven wisselen van minuten en MB's. De verwarring komt bij jou voort uit het feit dat je de prijzen van een jaarabonnement vergelijkt met de prijzen van een maandabonnement(Flex). ;)

Jouw prijzen blijven zoals ze waren. Sowieso geldt voor iedereen, dat wanneer je je bundels niet wijzigt je prijzen ook niet veranderen.

Is het je zo duidelijk?
Ruud,
Geen goed antwoord, de prijzen stigen dus wel als.. zoals caroline stelt, maandelijks wilt wisselen. Dus als je een jaarabbo hebt ben je duurder uit als je wilt wisselen.
Wissel je niet (meer) dan blijft het gelijk.. ja ja
Ik heb op 3 december een mail ontvangen dat op 3 december de tarieven wijzigen, dus ging gelijk in. Gee tijd meer om een bundel te kiezen of gelijk meer betalen.
Dus oude rechten bestaan alleen nog als je niets wijzigt, zucht.
Simyo onwaardig deze handelswijze.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi willy.iam,

Ik begrijp dat je nog niet tevreden bent. Er zit een verschil tussen bundelprijzen en tarieven. De tarieven zijn niets veranderd, buiten bundel betaal je nog steeds €0,15. Van een 'binnen bundel' tarief is geen sprake, want binnen je bundel wordt er geen geld in rekening gebracht.
De meeste bundels die een verandering in prijs hebben gehad zijn goedkoper geworden, enkel een nieuw gekozen 200 MB is €1 duurder nu.
Simyo heeft geen prijzen aangepast van bundels die al gekozen zijn, dat zou echt flauw zijn.I

Ik begrijp niet echt wat je bedoelt met
Gee tijd meer om een bundel te kiezen of gelijk meer betalen.

Zou je dat uit kunnen leggen?
Als je kiest voor 100 belminuten en 200 mb kost dat dus 24 euro meer, is toch niet zo moeilijk?
Ik had op 3 december 100 belminuten en 1000 mb, op die dag krijg ik een mail dat de tarieven voor bundels gewijzigd zijn..
ik heb aan 1000 mb teveel dus denk je geen probleem in januari kies ik 200 mb, tja en dan is die dus 1 euro duurder.
Als de wijziging bijv. 1 week later zou zijn ingegaan had ik kunnen kiezen voor bundels die ik voorlopig niet zou willen wijzigen, dus 100 bel en 200 mb.
Al je zegt dat de prijzen niet zijn veranderd... Toen ik voor een provider koos vond ik Simyo wel goed omdat ik maandelijks kon wisselen, de prijzen van bundels spraken mij als kleinverbruiker wel aan met de mogelijkheid maandelijks te wisselen. Als dan tijdens je contractjaar de bundelprijzen worden gewijzigd en je zou willen wisselen kost dat extra geld, behalve voor de grotere gebruikers.

Als je al op 100/200 zat kun je blijven zitten zonder verhoging, maar ja dat is nou net wat niet leuk is bij de mogelijkheid voor maandelijks keuze, dan zijn er goedkopere aanbiedingen zoals bijv. Simpel.

Daarom vind ik dat het veel klantvriendelijker was geweest bij wijziging deze wijziging van bundels de keuze te laten om voor de afgesproken bundelprijzen het contract uit te dienen of de wijziging te accepteren en het contract bijv. te verlengen, zoals o.a. ook UPC doet.

De vraag is ook of het wel door de beugel kan, je biedt een pakket aan en tijdens de looptijd wijzig je de prijzen zonder dat de klant een keuze heeft, anders dan blijven zitten op het pakket wat je op 3 dec had.
Misschien de moeite waard dit aan de Consumentenbond voor te leggen.
Reputatie 7
Badge +9
Volgens mij is dit de kern van de zaak: bundels zijn geen onderdeel van het contract ("pakket"). Ze zijn een soort add-on. Je kunt ze elke maand naar believen veranderen, en ook stopzetten. Er is geen verplichting om een bundel te nemen.

Bundels zijn in feite losstaande produkten die apart geprijsd zijn. Als je een bundel neemt of wijzigt, dan gelden de bundelprijzen van dat moment. Simyo kan bundelprijzen op elk moment veranderen, maar als dat gebeurt dan heeft dat geen invloed op de bundel die je al hebt. Je blijft hetzelfde betalen voor die bundel zolang jijzelf niets verandert. Het feit dat je in het verleden bundel A hebt gekocht bij Simyo geeft je geen recht om bundel B of C van Simyo af te nemen tegen de prijs die gold op het moment dat je bundel A kocht.

Maar goed, misschien zie ik de zaken te simplistisch! 😕
Reputatie 6
Badge +10
Hoi willy.iam,

Bij Simyo staan bundels, zoals Scotsman heel goed uitlegt, los van je contract. Veranderen de prijzen in keuze mogelijkheid, veranderen die voor elke klant. Simyo moet blijven ontwikkelen en zich aanpassen aan de vraag van de klanten. Helaas viel deze keuze net verkeerd uit voor jou.

Ik heb je verbruik en je bundels erbij gepakt en ik zie dat je vorige maand nog maar net genoeg had aan je 200 Mb bundel. Deze maand zou je al over deze bundel heen zijn gegaan. Daarom raad ik je af om alsnog terug te gaan naar een 200 MB bundel, want misschien ben je dan uiteindelijk meer geld kwijt aan het buitenbundel tarief 🙂.
Ik vind het heel vreemd. Waarom krijgt mijn vrouw een ander tarief aangeboden dan ik?

Dit is haar "aanbieding"

min/sms 100 200 300 500 1250
Oude prijs € 4,00 € 5,00 € 6,00 € 11,00 € 15,00
Nieuwe prijs € 5,00 € 6,00 € 7,00 € 11,00 € 15,00

Internetbundels voor jaarabonnementen

data 200 500 1000 2000 4000
Oude prijs € 6,00 € 7,00 € 10,00 € 15,00 € 25,00
Nieuwe prijs € 6,00 € 7,00 € 9,00 € 14,00 € 24,00




en dit de mijne!


Belbundels

min/sms 100 200 300 500 1250
Oude prijs € 5,00 € 6,00 € 7,00 € 12,00 € 16,00
Nieuwe prijs € 6,00 € 7,00 € 8,00 € 12,00 € 16,00

Internetbundels

data 200 MB 500 MB 1000 MB 2000 MB 4000 MB
Oude prijs € 6,00 € 8,00 € 11,00 € 16,00 € 26,00
Nieuwe prijs € 6,00 € 8,00 € 10,00 € 15,00 € 25,00


heeeeeel bijzonder
Reputatie 7
Badge +10
Hoi E.Visser,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat je dit komt navragen! Het is niet de bedoeling dat hier onduidelijkheid over is.

De verklaring van de verschillende tarieven is goed te verklaren. De 1e tabel met tarieven, geldt voor klanten met een jaarabonnement of een jaar abonnement wat verlopen is.

De 2e tabel geeft de maandtarieven weer, oftewel, een maandelijks opzegbaar abonnement. Hier heeft altijd al een verschil in gezeten. Dit is de reden dat jij en jouw vrouw verschillende tarieven zien. Herken je dit?

Laat je het weten als je nog vragen hebt hierover?

Groetjes,
Angela

Reageer