.

Beantwoord

Hoe werkt het opzeggen van de maandbundels bij sim only?

  • 29 November 2015
  • 9 reacties
  • 215 Bekeken

Badge
Ik woon in het buitenland, ben nu eens 2 weken in Nederland, dan een paar maanden in Frankrijk, dan weer eens 2 maanden in Nederland enzovoorts. Ik heb niet voldoende aan de prepaid bundels voor internet.
Als ik een maandbundel neem kan ik die dan na een maand weer opzeggen en na 3 maanden weer een maandbundel nemen bijvoorbeeld?
Hoe werkt dat opzeggen, moet dat lang van te voren? En hoe zet je weer een nieuwe maandbundel aan?

Alvast bedankt, Florence
icon

Beste antwoord door Angela 30 November 2015, 14:27

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
De informatie die je zoekt staat hier:
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/prepaid-internet-120
Badge
Nee daar staat de info die ik zoek dus niet, anders had ik de vraag hier niet gesteld.
En toch staat het er :)


De dag nadat de bundel is verlopen, kun je een nieuwe bundel aanvragen op Mijn Simyo onder het kopje Overzicht. Of verleng je maandbundel automatisch.


Wat dus inhoud dat als je niet voor automatisch verlengen van de internet maandbundel kiest je bundel automatisch stopt na de 30 dagen geldigheid.
Badge
Dat heb ik ook gelezen maar dat gaat over pre paid. En ik heb dus geschreven dat ikdaar niet genoeg aan heb. Daarom dus de vraag over de maandbundels van sim only, of die genakkelijk uit en aan te zetten zijn... Kan je bijvoorbeeld een maand een brl bundel en een internet bundel hebben en de volgende maand niet....
Reputatie 7
Badge +9
Uit je vraag was het niet duidelijk dat je wilde overstappen van prepaid naar sim-only! Bij sim-only kun je internet bundels elke maand naar believen uit- of aanzetten, of wijzigen. Dat is precies wat ik doe, ik neem alleen een internetbundel als ik in Nederland ben. De volgende maand als ik weer ben vertrokken zet ik hem weer uit.
Even voor de duidelijkheid.
Bij sim only is bel/sms de basis, daar zit je dus aan vast. Internet is een toevoeging die je wel of niet selecteert van geen bundel voor internet tot en met internet vanaf 200 MB al naar gelang je nodig hebt. Kijk maar in de bijlage achter 4000 MB.



Er staat..Stel je abonnement samen
Je kunt je bundels iedere maand gratis aanpassen, óók naar beneden. Zelfs bij een jaarabonnement.
***********
Wel/geen internet die keuze is maandelijks voor (niet alleen) jou.:)
Stel je hebt 500 MB aan staan voor 2 maanden november/december dan zet je hem in december uit als je hem in januari niet nodig hebt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Florence,

Welkom op het Simyo Forum.

Je hebt nogal veel informatie gekregen in dit topic! Laat ik het even samenvatten voor je.

Ja, je kunt op een prepaid blijven en de bundels laten aflopen en aanzetten voor 30 dagen wanneer jij dit wilt. Omdat je aangeeft dat deze bundels niet voldoende zijn voor 1 maand, is er uitgelegd dat je deze helaas niet nogmaals kunt aanzetten binnen deze 30 dagen. Ik kan me voorstellen dat je opzoek bent naar een andere oplossing.

Zoals wordt aangegeven door onze forumtoppers, kun je kiezen voor een Sim Only. Je betaalt dan standaard voor je belbundel. Deze kosten heb je dus maandelijks en deze kun je niet uitzetten. Je databundel kun je wel maandelijks gebruiken. Stel je komt in februari naar Nederland, dan kun je deze ook in februari aanzetten. Omdat je nog geen databundel hebt, gaat deze direct in. Wil je hem voor maart weer uitzetten? Dan moet dit in februari gebeuren. De bundel gaat dan per 1 maar in.

Zijn jouw vragen hiermee beantwoord?

@Scotsman, Raytje en Friesian, bedankt voor jullie uitleg, toelichting en informatie :D

Groetjes,
Angela
Badge
Yep mijn vragen zijn beantwoord, bedankt allemaal.
Ik kon niet eerder reageren want kreeg steeds de melding: sorry er is wat misgegaan probeer het later nog eens.

Igg bedankt voor de reacties!

Jammer dat je vast zit aan de belbundel, dat maakt het dan toch weer wat onaantrekkelijker om over te stappen. Dan maar 'zuinig' doen voorlopig met de 250 prepaidbundel
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Florance,

Dat geeft niets! Wat gek dat je steeds die melding kreeg. Ik ben alsnog blij dat je even hebt laten weten dat jouw vragen beantwoord zijn :)

Dat is in jouw geval waarschijnlijk gunstiger. Sorry dat ik niets anders voor je kan doen. Als je nog vragen hebt, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela

Reageer