Skip to main content
Beantwoord

Hoe kom ik in aanmerking voor een goedkoper abonnement?

  • 19 June 2024
  • 8 reacties
  • 93 Bekeken

Al zoekend naar een andere provider zie ik dat ik bij Simyo (bij jullie dus) voor minder geld veel meer Gb kan krijgen en onbeperkt bellen

Heb nu 2000Mb en 300 bel/sms minuten. Betaal daar € 9,78 per maand voor. Terwijl bij Simyo ook voor € 9,00, 10Gb en onbeperkt bellen heeft.

Hoe stap ik over naar dit goedkope alternatief? Want Simyo bevalt me qua dekking prima.

Hoor graag wat de mogelijkheden zijn.

Met vriendelijke groet,

Henk van Laar 

8 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Je kunt bij Simyo online een sim-only of een abo met telefoon afsluiten en gebruik maken van de overstapservice met nummerbehoud.

Als je klant bij bij KPN voor internet thuis, krijg je zelfs dubbele data en dubbele belminuten voor hetzelfde geld @Henk van Laar , zie onderstaande link:

https://www.simyo.nl/sim-only/bestellen

Vraag is niet om van ander provider over te stappen naar Simyo, maar: hoe stap ik over van een oud Simyo abonnement naar een nieuw Simyo abonnement, met nummerbehoud.

Ben zelf ook benieuwd of dat mogelijk is, omdat dat nieuwe abonnement dus goedkoper is een meer bied.

Zou beter zijn om trouwe klanten in plaats van de "Simjaardag" korting aan te bieden in plaats van extra Mbs voor internet, terwijl je altijd al binnen je bundel blijft, hebt dan totaal geen voordeel.

Klopt. Ik heb al jarenlang een bundel bij Simyo en zie nu dat ik voor zelfs iets minder geld een veel betere / ruimere databundel kan krijgen. Ik moest kortgeleden op een camping met slechte WiFi 2x 500Mb bijkopen. Dat kost dan 2 x € 5,00 extra. En dan hoor je van anderen dat er veel goedkopere providers zijn. Ikzelf ontdekte dat Simyo dat ook heeft. Maar ze zeggen tot nu toe niets.

Zou Simyo op mijn vraag reageren.

Reputatie 6
Badge +3

Als je contractvrij bent of minder dan 4 maanden voor einde contract zit kun je verlengen tegen de huidige tarieven @Henk van Laar  en die gaan dan per de 1evan de volgende maand in 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Henk van Laar, Mijn Simyo bij “Instellingen → Abonnement → Verlengen”. Dat is een optie die losstaat van "Bundels wijzigen”, waarbij je binnen jouw huidige contract bundels wisselt.

Door te verlengen kun je overgaan naar een nieuw contract met ook het huidige aanbod aan bundels (dus hetzelfde aanbod als nieuwe klanten).

Dat is inderdaad de truc speciaal om over te gaan naar een compleet nieuw, goedkoper en met meer data en (zelfs onbeperkt) bellen abonnement. Ik heb dat nu gedaan. Resultaat voor € 9,00 per maand 10Gb data en onbeperkt bellen. Ook voor mijn vrouw het nieuwe abonnement ingesteld die uiteraard (bij Simyo) een ander 06-nummer heeft. Enige is dat de looptijd minimaal 2 jaar is. Maar tussentijdse wijziging van bundels kan nog wel.

Dank voor de uitstekende hulp. 

Met vriendelijke groet,

Henk van Laar

Reputatie 6
Badge +3

Graag gedaan @Henk van Laar 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Henk van Laar en @Geert56,

Bedankt voor jullie bericht. Ik zie dat jullie al de juiste antwoorden hebben gekregen van @Groentjuh en @J.D.L., bedankt heren! 

Groetjes,
Amy

Reageer