.

Beantwoord

Hoe kan mijn dochter buiten bundel internetverbruik hebben als internet uit stond?

  • 1 August 2015
  • 5 reacties
  • 244 Bekeken

Beste,

Ik heb 3 abonnementen lopen bij jullie 1 voor mezelf en 2 voor mijn dochters!
Elke dag controleer ik hun gebruik qua data en bellen zodat ik optijd actie kan ondernemen. Dit doe ik omdat er al eens buiten de bundel gebruik is gemaakt van internet.

Begin juli zag ik op de app dat mijn oudste al bijna aan haar limiet was, ik ben vervolgens op de site van Mijn Simyo gegaan en heb de netwerkinstellingen voor internet op je mobiel binnen Nederland uitgezet, buitenland staat sowieso altijd al uit!

Vandaag 1 Augustus nieuwe bundel ontvangen ik dus weer naar mijn Simyo om de netwerkinstellingen weer actief te maken maar eerst check ik het verbruik en factuur. TOT MIJN SCHRIK zie ik een oververbruik van €58,50 + €21 voor haar abbo. Wat mij opviel is dat er in de periode dat de netwerkinstellingen dus al geblokkeerd waren zij toch nog en registratie heeft van data gebruik! Hoe kan dit terwijl de netwerkinstellingen op jullie site uit stonden! Graag een verklaring!! Ik ben erg pissed off!

Groet,
Een erg boze en teleurgestelde abonnee
icon

Beste antwoord door Ernst 4 August 2015, 13:10

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Dbolik, welkom op ons forum.

Allereerst: sorry dat je zo lang op een reactie hebt moeten wachten. We proberen altijd binnen een werkdag te reageren, maar helaas is het drukker geweest dan we verwachtten.

Ik begrijp helemaal dat je teleurgesteld bent. Je denkt de optie Internet op je mobiel veilig en wel uit te zetten en vervolgens gebeurt dat gewoon niet.
Wanneer je op Mijn Simyo een wijziging aanbrengt in je aansluiting, dan wordt dit via de server van de website doorgegeven aan nog een aantal servers die de netwerkinstellingen beheren en vervolgens krijgen wij hier ook te zien dat een klant op Mijn Simyo een optie heeft gewijzigd.
In al die servers draaien programma's die er voor zorgen dat het volgende programma in de volgende server ook netjes doet wat ie moet doen. In jouw geval was dat: internet blokkeren.
Die programma's noemen we engines. Oftewel motortjes Het zijn er heel erg veel met allemaal hun eigen specifieke taakje en dat wordt ook allemaal netjes bijgehouden.

Had je de optie per ongeluk niet gewijzigd, dan is er niets te zien.
Helaas gebeurt het zo heel af en toe dat één zo'n motortje het niet doet. En dat zie ik gelukkig ook weer terug in je gegevens.

Daarom heb ik zojuist de kosten die gemaakt zijn voor internetgebruik -in de periode dat het niet zou moeten kunnen- gecrediteerd. €58,50 dus.
Ook heb ik onze IT afdeling gevraagd om jouw aansluiting als nog handmatig naar jou wens in te stellen. Misschien moet de telefoon van je dochter nog even opnieuw opgestart worden, maar ze kan nu in elk geval gebruik maken van haar nieuwe bundel. Op Mijn Simyo kun je zien dat de optie Internet op je mobiel nu aan staat.

Excuses voor het ongemak, Dbolik. Ik hoop dat ik het zo weer een beetje goedgemaakt heb.


Nb: Om je topic makkelijk leesbaar te maken voor andere forumgebruikers heb ik de hoofdletters aangepast naar gewone letters en heb ik dubbele leestekens weggehaald.
Beste Ernst,

Allereerst wil ik je bedanken voor het reageren op mijn post.
Ik ben verder erg content dat er een creditfactuur word gemaakt. Het is gelukkig allemaal traceerbaar en te zien dat ik op de juiste knoppen had gedrukt om te voorkomen dat er een hoge rekening zou komen.

Vriendelijk bedankt en een fijne dag.
Reputatie 7
Badge +10
Graag gedaan namens Ernst 🙂 Het doet ons goed te lezen dat je tevreden bent met deze oplossing. We doen dit natuurlijk graag voor je. Mocht jij in de toekomst nog andere vragen hebben, staan we uiteraard voor je klaar. Ik wens jou ook een hele fijne dag!

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Hallo,
Eerste rekening moet nog komen,maar zag bij augustus de kosten en 86 mb buitenbundel,terwijl ik elke dag check,zelfs de laatste avond nog steeds mb's. Hoe verklaren jullie dat dan???

En sinds mijn dochter simyo heeft,valt steeds de wifi uit,wat bij mij zelf niet gebeurd met kpn. Hoe kan dat??
Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tante Soesa,

Welkom op het Simyo Forum.

Dat je baalt van deze kosten kan ik begrijpen! Ik heb voor je nagekeken wat er precies gebeurd is.

Jullie hebben helaas te vroeg een mail van ons gekregen wat betreft het overzetten van jouw dochter haar 06-nummer. Dit is gebeurd op 24 augustus terwijl de mail aangaf 23 augustus. Dit is natuurlijk niet netjes! Er zijn op 23 augustus €17,88 aan kosten gemaakt. Deze heb ik vergoed 🙂 Dit kun je terug zien via haar Mijn Simyo Account. Ik hoop dat je hier blij mee bent :)

Ze heeft op dit moment nog 63 MB over. Op het moment dat ze hier overheen gaat, is het verstandig om de internetoptie via Mijn Simyo uit te zetten. Zo kan ze geen extra kosten maken. Hier vind je nog een aantal tips & tricks om binnen de bundel te blijven. Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Angela

Reageer