.

Beantwoord

Hoe kan ik een abonnement met toestel van Simyo afsluiten en mijn huidige Simyo nummer behouden?

  • 2 April 2021
  • 5 reacties
  • 134 Bekeken

Ik wil graag een nieuw toestel kopen. Overal zijn prachtige aanbiedingen, alleen niet voor bestaande klanten van Simyo. Je kan wel een nieuw abonnement van Simyo kopen, maar je bestaande abonnement omzetten met nummerbehoud in combinatie mét de aankoop van een nieuw toestel, dat kan nergens omdat Simyo dat niet mogelijk wil maken. Nieuwe toestellen verkoopt Simyo zelf niet meer. Blijft over: een nieuw toestel los kopen. Maar dan krijg je de korting niet die wel voor nieuwe klanten beschikbaar is. Blijft over: wegaan bij Simyo en je abonnement oversluiten naar een nieuwe provider. Dan krijg je wel een mooie korting. Jammer hoor. Zo houd Simyo natuurlijk geen bestaande klant meer over.

icon

Beste antwoord door Bas 2 April 2021, 09:59

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Pjotr Sergei,

Welkom op ons forum!

Wat je zegt klopt niet helemaal, want je kunt wel degelijk een abonnement met toestel kopen via een externe partij: zowel Belsimpel als Mobiel.nl bieden deze optie aan, en daarbij behoud je dan ook je eigen nummer.

Om dit te kunnen bewerkstelligen, moet je even de onderstaande stappen volgen:

  • Ga naar de website.
  • Ga naar Telefoon + Abonnement > Simyo
  • Kies links voor Mijn eigen 06-nummer behouden of verlengen. Hier voer je je huidige 06-nummer in en kies je voor Simyo als provider. Je kiest hier voor Prepaid. Dit is de enige manier om nummerbehoud van Simyo naar Simyo aan te vragen.
  • Kies de telefoon die bij jou past.
  • Kies je bundels.
  • Klik op bestel nu, kies je bezorgwijze en ga naar de volgende stap.
  • Let bij deze stap op dat je bij nummerbehoud nog steeds Prepaid hebt geselecteerd. Kies je overstapdatum en vul je gegevens in.
  • Controleer je gegevens en voltooi je bestelling.

Zodra je het abonnement binnen hebt, kun je een mail sturen naar nummerbehoud@simyo.nl met het huidige 06-nummer, het huidige klantnummer en het ordernummer bij Belsimpel of Mobiel.nl. Dan regelt onze afdeling nummerbehoud dat het nummer wordt overgezet naar het nieuwe abonnement.

Heb je hier nog vragen over? Let me know 😊

Groetjes,
Bas

Bizar dat dit zo gecompliceerd is dat zowel de service afdeling van Simyo mij dit niet kon uitleggen, en ook niemand van Belsimpel, ook niet in de winkel, de aanbieding is nu helaas voorbij en dat scheelt toch 63 euro. Niettemin bedankt voor de info.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Pjotr Sergei,

Wat gek dat ze je dit niet konden uitleggen! Sorry voor het ongemak đŸ˜„

Kan ik je nog ergens anders mee helpen?

Groetjes,
Bas

Ja, jammer. Bij Mobiel.nl liep ik herhaaldelijk vast bij abonnementskeuze, naar prepaid kon ik niet vinden. Verder een erg onvriendelijke site, vond ik, met verplichte vegelijking toestel. Volgens mij duurder dan Belsimpel, maar echt checken kreeg ik dus niet voor elkaar. Ik wacht maar op een volgende aanbieding.

Reputatie 6
Badge +6

Hopelijk komt er snel weer een goede aanbieding voorbij! 😇

Reageer