.

Beantwoord

Hebben jullie mij bij Experian aangemeld?

  • 28 July 2015
  • 7 reacties
  • 442 Bekeken

Badge
Beste,

Ik heb vernomen dat ik bij Experian sta ingeschreven.
Ik heb nog nooit een betaling later dan de gestelde termijn in uw tweede herinneringen verricht.
Mijn inschrijving bij Experian door Simyo is onterecht, zeker aangezien het feit dat ik geen wanbetaler ben.
Ik verwacht dat ik direct van de lijst bij Experian gehaald word.

In afwachting op uw reactie verblijf ik.

Met vriendelijke groet,
I.A. Torpoi
icon

Beste antwoord door Tiury 29 July 2015, 14:20

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik weet niets van de Nederlandse Experian, maar bij Experian UK wordt iedereen standaard aangemeld die een lening of een creditcard aanvraagt, of een telefoonabonnement, of elk ander financieel product waar een langlopende betalingsverplichting aan vast zit. Dat je bij Experian UK staat geregistreerd zegt dus op zich niet veel want bijna iedereen hier staat daar ingeschreven. Wat wel van belang is zijn eventuele gemiste betalingen die een toekomstige kredietverschaffer in zijn beoordeling zal willen meenemen.

Maar goed, misschien is het ingeschreven staan bij de Nederlandse Experian iets waar je je zorgen over moet maken.
Badge
Beste Scotsman,

Hartelijk dank voor je reactie.

Ik heb geen enkele betaling buiten de gestelde termijnen in Simyo's herinneringsmails verricht en er staat niets op onbetaald. De inschrijving bij Experian is volkomen onterecht. Ik heb nog nooit van Simyo een incasso op me af gekregen.

Via het internet heb ik vernomen dat Simyo veel vaker mensen onterecht op de lijst bij Experian zet. Bij Preventel en BKR sta ik niet geregistreerd dus de goedkope maar onprofessionele service van Experian is zeer slecht te noemen en dat zacht uitgedrukt.

Ik verwacht ook dus dat ik direct van deze lijst gehaald wordt, zodat er geen invloeden uit kunnen voortvloeien.

Groet,
I.A. Torpoi
Reputatie 7
Badge +9
Nogmaals, ik ken de Nederlandse Experian niet, maar ik krijg de indruk dat Simyo alle klanten met een sim-only abonnement standaard bij Experian aanmeldt. Dat zou dan overeenkomen met de praktijk hier in de UK. Zolang je geen wanbetaler bent en zelden of nooit een afbetaling of een andere contractueel verplichte betaling hebt gemist werkt dit alleen maar in je voordeel, want hierdoor krijg je een hogere credit score. En dat kan van belang zijn als je in de toekomst een lening o.i.d. wilt want de kredietverstrekker ziet dan dat je een klant bent die op verantwoorde wijze met zijn geldzaken omgaat. Toen wij indertijd naar de UK verhuisden was het problematisch een hypotheek te krijgen domweg omdat we bij Experian etc. niet bekend waren en dus ook geen credit score hadden opgebouwd.
Bij BKR, om die als voorbeeld te noemen, is ook iedereen aangemeld die maar een lening heeft. Dat wil niet zeggen dat je wanbetaler bent maar dat je een lening, hypotheek of online winkelt met uitgestelde betaling (Wehkamp etc). Jouw afbetaalgedrag en nakomen van verplichtingen bepalen welke coderingen er achter die meldingen bij BKR staan.

Dus betaal je altijd netjes op tijd, dan heb je niks te vrezen van zo'n aanmelding.

Je kunt wel altijd opvragen met coderingen er gemeld zijn. Zitten vaak kosten aan.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ishtvan,

Graag vertel ik je dat Simyo niets te maken heeft met Experian en je daarom ook nergens op een lijst hebben gezet. Toch ben ik heel benieuwd waarom je verwacht dat Simyo dit heeft gedaan, zeker als je nooit een probleem met een betaling hebt gehad.

Je geeft aan Simyo "veel vaker" op een lijst bij Experian hebben gezet. Het enige wat ons linkt met Experian op internet is dit KPN forum topic. Dit was een behulpzame gedachte van een KPN collega, maar niet de waarheid 🙂. Hiernaast nog op een Radar topic (dat betrekking heeft op KPN, maar waar Simyo in is genoemd).

Wij zijn zeer benieuwd naar je reactie 🙂.

Groetjes, Tiury

Bedankt voor jullie hulp, Scotsman en Raytje.
Badge
Beste Tiury,

Naar aanleiding van telefonisch contact met de Simyo Klantenservice heb ik vernomen dat Simyo mij inderdaad niet op de lijst heeft gezet.
Door informatie op het internet was ik van mening dat Simyo dit gedaan heeft omdat een bekende van mij nog nooit een achterstand heeft gehad en ook geweigerd werd voor een nieuw telefoon abonnement. De enige verklaring op dat moment was Simyo.

Naar aanleiding van het telefonisch contact eerder vandaag en uw bericht trek ik hierbij mijn post terug.

Vriendelijk bedankt voor het beantwoorden van mijn post.

Groet,
I.A. Torpoi
Reputatie 3
Badge +7
Hoi ishtvan,

Bedankt voor je bericht.

Goed om te lezen dat de aanmelding niet via Simyo is geweest. Ik hoop dat je snel achterkomt waarom je bent aangemeld.

Reageer