.

Beantwoord

Gaat een internet 500MB bundel direkt in?

  • 22 January 2014
  • 18 reacties
  • 1306 Bekeken

Badge +2
Ik wil Internet 500 Mb toevoegen bij mijn bundel maar krijg hier te zien als ik nu 500mb kies dat dit niet 1 februari ingaat zoals ik mijn bel gedrag instel maar dat internet per direkt is. Wat houd dit in dat ik nu al gelijk begin met de 500mb? En ook gelijk 7 euro betaal voor de paar dagen die deze maand nog telt?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 22 January 2014, 22:20

Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het gaat per rato in. Als je nu die bundel neemt, dan kun je deze maand nog 9 a 10 dagen gebruik maken van de bundel. Dat is iets minder dan 1/3de van de maand. Daarom krijg je als je nu direct, die bundel neemt iets minder dan 1/3de van die bundel qua MBs voor iets minder dan 1/3de van de prijs.
Reputatie 7
Badge +9
Houd er verder rekening mee dat het wijzigen van een bestaande bundel is altijd mogelijk is (zowel naar boven als naar beneden, zelfs tot nul MB) maar dat gaat pas in op de 1e van de volgende maand, mits je de wijziging doorvoert voor de 25e. Wacht je tot na de 25e dag dan gaat de wijziging pas op de 1e van de daaropvolgende maand in.
Badge +2
Dus als ik het 1 febr wil laten ingaan (internet) dan moet ik het dus na de 25e aanzetten?
Reputatie 7
Badge +9
Als je momenteel geen bundel hebt en je wilt de volledige 500MB op 1 februari laten ingaan en niet eerder, dan moet je hem op 1 februari aanzetten. Dan heb je de volledige 500MB beschikbaar voor de hele maand februari.
Badge +2
Ok dan zal ik hem 1 februari aanzetten op 500 mb gaan we dat eens proberen. beetje snel internet trouwens? 
Reputatie 7
Badge +9
Ligt eraan waar je bent.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Gewoonrobert, welkom op het Simyo forum :)

Wat fijn dat je al zo goed te woord bent gestaan door Groentjuh en Scotsman. Ik heb er niets aan toe te voegen.

1 dingetje dan: op de KPN coverage checker heb je een redelijk beeld wat de maximaal haalbare snelheden en bereik zijn.


Groentjuh en Scotsman, dank voor het antwoorden!
Badge +2
Nu heb ik internet 500 MB aangezet op 1februari en ik had vrijwel gelijk die 500 mb balk erbij in mijn overzicht en internet deed het ook gelijk gaat dan nu de bundel ook in of moet ik nu de eerste maand ook nog per verbruikte MB betalen?

Robert.

Zeer content met de snelheid trouwens.
Reputatie 7
Badge +9
Als je ziet op Mijn Simyo dat de 500MB bundel actief is dan gaat daar meteen je verbruik van af. Als je door je 500MB heen bent dan betaal je per MB, je internet aansluiting blijft namelijk beschikbaar ook al is je bundel op. Hou dus je verbruik goed in de gaten op Mijn Simyo of de Simyo app.
Badge +2
Ok dank voor je vlotte reactie, draai met een huawei w2 en via datasense kan ik het gebruik goed bijhouden zit nu op 30 mb mobiel verbruikt dus dat valt me mee voor zover. Zit nog wel met mijn e-mail die ik niet mobiel kan versturen maar wel via Wifi maar daar zal ik nog even naar speuren vermoed in de smtp instellingen ergens.
Reputatie 7
Badge +9
Ok dank voor je vlotte reactie, draai met een huawei w2 en via datasense kan ik het gebruik goed bijhouden zit nu op 30 mb mobiel verbruikt dus dat valt me mee voor zover. Zit nog wel met mijn e-mail die ik niet mobiel kan versturen maar wel via Wifi maar daar zal ik nog even naar speuren vermoed in de smtp instellingen ergens.

Normaal gesproken krijg je de instellingen voor e-mail (zoals de smtp server) van je e-mail provider.
Badge +8
Ok dank voor je vlotte reactie, draai met een huawei w2 en via datasense kan ik het gebruik goed bijhouden zit nu op 30 mb mobiel verbruikt dus dat valt me mee voor zover. Zit nog wel met mijn e-mail die ik niet mobiel kan versturen maar wel via Wifi maar daar zal ik nog even naar speuren vermoed in de smtp instellingen ergens.

Normaal gesproken krijg je de instellingen voor e-mail (zoals de smtp server) van je e-mail provider.

Ja, dat klopt,

Als het goed is krijg je die instellingen van je emailprovider. Kun je die hier anders vermelden? Dan kunnen anderen je adviseren hoe het toestel in te stellen. :)

Groetjes,
Charlene
Badge +2
Ik beheer zelf een website waar ik dus ook e-mail adressen van heb de inkomende server werkt goed maar de uitgaande niet ik heb gegokt op deze smtp: mail.kpn.nl

Deze is dan voor onderweg maar dit werkt niet bij mij en hoe doe ik dat dan als ik thuis ben dan draai ik weer op mijn wifi netwerk?

Robert

Even een wijziging op dit bericht ik heb het forum nog eens doorgespit en nadat ik de uitgaande (smtp) op deze heb gezet werd de mail verzonden. : smtp.kpnplanet.nl
Badge +8
Ik beheer zelf een website waar ik dus ook e-mail adressen van heb de inkomende server werkt goed maar de uitgaande niet ik heb gegokt op deze smtp: mail.kpn.nl

Deze is dan voor onderweg maar dit werkt niet bij mij en hoe doe ik dat dan als ik thuis ben dan draai ik weer op mijn wifi netwerk?

Robert

Even een wijziging op dit bericht ik heb het forum nog eens doorgespit en nadat ik de uitgaande (smtp) op deze heb gezet werd de mail verzonden. : smtp.kpnplanet.nl


Hoi Gewoonrobert,

Bedankt voor het melden. Fijn dat de KPN smtp voor jou werkt.

Groetjes,
Charlene
Badge +2
Nu zie ik de factuur voor mijn internet, ik heb hem in februari (1e) aangezet nu heb ik gebruikskosten 1 x staan en 2 x internet 500 dus geen 7 euro maar 14 euro! Gaat dit kloppen of gaat er hier iets fout?
Badge +8
Nu zie ik de factuur voor mijn internet, ik heb hem in februari (1e) aangezet nu heb ik gebruikskosten 1 x staan en 2 x internet 500 dus geen 7 euro maar 14 euro! Gaat dit kloppen of gaat er hier iets fout?

Hoi Gewoonrobert,

Als je klikt op 2x Internet 500, dan zie je de periodes waar het over gaat. Abonnementskosten betaal je bij Simyo een maand vooruit. Op de factuur van februari staan normaal dus de abonnementskosten van maart.
Nu heb jij op 1 februari de internetbundel aan gezet en kwamen de abonnementskosten van februari dus ook op die factuur terecht.
Volgende maand is het gewoon weer 1x :)

Heb ik dat zo goed uitgelegd?

Groetjes,
Charlene
Badge +2
Dank je Charlene ik heb het inderdaad eens beter bekeken en je hebt gelijk nu zie ik het ook staan, bedankt voor de snelle reactie.

Robert
Reputatie 2
Badge +6
Dank je Charlene ik heb het inderdaad eens beter bekeken en je hebt gelijk nu zie ik het ook staan, bedankt voor de snelle reactie.

Robert


Hoi Gewoonrobert,

Graag gedaan! Heel fijn dat het zo duidelijk is uitgelegd 🙂

Reageer