.

Beantwoord

Ga ik meer betalen na het wijzigen van mijn bundel?

  • 20 June 2016
  • 7 reacties
  • 181 Bekeken

L.S.

Bij voorbaat excuses voor de enorme lap tekst.
Sinds een aantal jaar ben ik nu klant bij Simyo, en eigenlijk wel naar volle tevredenheid.

Maar omdat ik van de baas een duo-sim telefoon kreeg, had ik een jaar geleden mijn mobiele data stop gezet want duo sim werkt immer enkel maar met 1 data bundel.
Vorige week heb ik een nieuwe telefoon met enkele sim, dus ik wilde graag mijn data aanzetten.
Zo gezegd zo gedaan.

Helaas zorgt dit er nu kennelijk ook voor dat mijn spraakbundel veranderd, (“ ..is je bundel gewijzigd van Simyo 100 naar Simyo 100”) iets wat administratief ervoor zorgt dat ik van 3 euro naar 5 euro in de maand ga.
Dit was overigens tijdens het aanpassen van de bundel helemaal niet zichtbaar.
Afijn, zo werken systemen nou eenmaal en dus vandaar dat ik ging ik bellen.

Nu kreeg ik een dame aan de lijn die mij binnen enkele seconde vertelde dat dit helemaal niet waar was en dat ik dit eerst moest bevestigen voordat het in werking ging.
Dit deed ze zo vol vertrouwen dat ik een beetje beduusd was.
Maar nu ben ik nogmaals alles aan het controleren en overal waar ik kijk staat toch echt dat ik 5 euro i.p.v. 3 euro ga betalen.
Sterker nog ik kan nergens, er is nergens wat te bevestigen.

Dus ik wilde nog eens terug bellen en je raadt het al, lijnen dicht.
Ik keek nog even in de historie en ik belde voor het eerst om 17:18.

Dus ik zit nu eigenlijk voornamelijk met het gevoel dat ik ben afgescheept zodat de "vriendelijke" telefoniste op tijd naar huis kan gaan.
En om heel eerlijk te zijn ben ik daar eigenlijk het meeste teleurgesteld om, want nu heb ik voornamelijk het gevoel dat ik er niet op kan vertrouwen wat “men” zegt.
Daarboven op zit ik nog altijd met een bundel waar ik helemaal niet om heb gevraagd.
Daarbij moet ik een klacht, of via twitter (waar ik geen account voor heb en dat graag zo hou), of een formulier waar 3 dagen response op zit (en ik dus al helemaal niet op zit te wachten), of het forum (en dus bij dezen).

Om eventuele misverstanden te voorkomen zal ik, voor zoverre het kan, mijn wollige verhaal vertalen naar wat ik verwacht.

1. Mijn bundel weer terug aanpassen met de situatie zoals die was.
En dus ik wil enkel spraak van 100 minuten à 3 euro, zonder data.

2. Ik verwacht dat jullie serieus intern kijken naar de wijzen hoe jullie de mensen behandelen tegen het eind van de dienst en dat jullie dit ook meenemen in de beoordeling van de desbetreffende telefoniste (nogmaals ik belde om 17:18 vanaf nummer mijn nummer, en ik verwacht dat jullie telefoniecentrale precies kan vertellen wie dat was).

Klaarblijkelijk heerst er een sfeer binnen de organisatie dat dit wel kan.

3. Gezien de aard van mijn klacht verwacht ik ook dat deze klacht wordt beoordeeld door iemand buiten de support afdeling c.q. management (en anders verwacht ik eigenlijk al dat hier toch niets mee gebeurt).

4. Als laatst mogen jullie als feedback meenemen dat de klant niet zit te wachten op een standaard formulier met 3 dagen (!) responsetijd, en al zeker niet op twitter. Als men een klacht gaat indienen zit het eigenlijk al redelijk hoog. Misschien kunnen jullie er beter voor zorgen dat je een specifiek formulier hebt, waar dan ook de hoogste prioriteit aan gegeven wordt (en dus binnen 1 werkdag). Dat geeft de klant het gevoel dat jullie ook klachten serieus nemen, want eerlijk gezegd heb ik dat nu niet.

In afwachting van uw spoedige reactie,
Maarten
icon

Beste antwoord door Sean 21 June 2016, 12:26

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik heb ook zo'n oude belbundel voor 3 euro per maand die niet meer verkrijgbaar is voor klanten die hun belbundel willen wijzigen, die gaan namelijk 5 euro voor 100 minuten betalen. Zolang je als oude klant die 100 minuten bundel niet verandert, blijf je hem houden tot in eeuwigheid (nou ja, wat heet...), voor dezelfde prijs. Wat je daarnaast doet met je databundel maakt helemaal niets uit, je kunt een willekeurige internetbundel erbij nemen en ook weer uitzetten (op Mijn Simyo of de app). Dit is precies wat ik regelmatig doe. Ik denk dus dat je nog steeds de 100 minuten bundel voor 3 euro hebt. Een wijziging wordt overigens altijd door middel van een email door Simyo bevestigd, dus als je geen email hebt ontvangen mag je aannemen dat je belbundel niet is gewijzigd.
Hey Scotsman,

De grap is dus dat ik dus wel email heb gekregegen met de melding: “ ..is je bundel gewijzigd van Simyo 100 naar Simyo 100”.
Reputatie 7
Badge +7
Er is een verschil tussen niet veranderen, en veranderen van 100 naar 100. De laatste heb ik ooit
een gedaan om mijn maandbedrag omlaag te krijgen (niet bij Simyo).

Zou dat bij jouw gebeurd kunnen zijn (maar dan de andere kant op)?
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Mkuiper,

Welkom op het Simyo forum.

Je hoeft je uiteraard niet te verontschuldigen voor deze lap tekst. Wat vervelend dat je zo’n slecht gevoel hebt overgehouden aan het contact met onze klantenservice. Dit is absoluut niet de bedoeling, ook niet wanneer een gesprek vlak voor sluitingstijd plaatsvindt.

Onze lijnen gaan dicht om 17.30, met als voorwaarde dat er niemand meer in gesprek is en er geen wachtenden meer zijn. Het heeft dus ook geen enkele zin om een gesprek kort te houden, want iedereen gaat tegelijkertijd naar huis.

Wij kunnen inderdaad eenvoudig achterhalen met wie jij gisteravond hebt gesproken en gaan uitzoeken wat er precies is fout gegaan. Wanneer je foutief bent geïnformeerd, gaan we onze uiterste best doen om dit recht te zetten.

Het is namelijk wel zo dat er een nieuw tarief is ingegaan, bij het wijzigen van je bundels. Dit betekent dat er bij het aanpassen is gekozen voor de belbundel van 100 minuten van € 5,-, terwijl je alleen een internetbundel had moeten selecteren. De bundelprijs die jij voorheen betaalde bieden wij niet meer aan en kan daarom niet meer gekozen worden. Als je geen belbundel selecteert, behoud je de oorspronkelijke bundel en blijf je het oude tarief betalen.

Mijn collega’s van de technische afdeling zijn inmiddels op de hoogte, en zij gaan kijken of het mogelijk is om jouw abonnement weer terug te zetten naar de oude situatie. Ik zal je zodra ik een terugkoppeling heb gekregen meteen op de hoogte brengen.

Wat je feedback omtrent het contactformulier betreft, de responsetijd van drie werkdagen geldt alleen voor het contact via e-mail. Op Twitter word je binnen twee uur geholpen en via Facebook en het forum ontvang je altijd binnen één werkdag een reactie. Zoals ook nu het geval is :$

Heb je hier op dit moment nog vragen over?

Groetjes,
Sean

@ Scotsman en Wimj12, bedankt voor jullie reacties!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Mkuiper,

Bij deze de beloofde update :)

Mijn technische collega heeft de bundelwijziging per direct teruggedraaid. Dit betekent dat je abonnement vanaf nu alleen bestaat uit een belbundel van 100 minuten/ sms'jes. Dit zul je nu ook terugzien op Mijn Simyo.

Ik wil je er op wijzen dat internetverbruik vanaf nu buiten de bundel valt. Het is daarom verstandig om de internetoptie uit te zetten via Mijn Simyo > 'Instellingen > Netwerkinstellingen > Internet op je mobiel in Nederland'

Laat je me weten of dit is gelukt?

Groetjes,
Sean
Hoi Sean,

Bedankt voor de reactie.
Ik kan inderdaad zien dat de bundel inmiddels is terug gedraaid (waarvoor óók dank).

Verder kan ik zien dat jullie me, de afgelopen 2 dagen, hebben geprobeerd te bellen maar helaas zit ik momenteel in een externe training waardoor ik geen telefoon kan opnemen.
Wat mij betreft is het verhaal/ticket ook hierbij af, en ik verwacht dat jullie de rest puntjes verder intern bespreken.

Overigens wil ik nogmaals benadrukken dat ik altijd erg tevreden ben over jullie service, en los van dit incident, blijkt ook nu dat jullie lekker bezig zijn. ;)

mvg,
Maarten
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mkuiper,

Super! Fijn om te horen dat je blij bent met deze oplossing. Wij zijn ook heel blij met jou 😳

Als je verder nog andere vragen hebt hoor ik dat natuurlijk graag!

Groetjes,
Jihane

Reageer